SEAT Aerodynamika przede wszystkim
Wydajność aerodynamiczna to największe wyzwanie przy projektowaniu elektrycznego samochodu. Odpowiednio wyrzeźbiona bryła pojazdu przyczynia się do mniejszego oporu powietrza i ma wpływ na zwiększenie zasięgu. Sylwetka CUPRY Tavascan wyróżnia się licznymi rzeźbionymi wgłębieniami i wypukłościami, które zarówno spełniają funkcje praktyczne, jak i definiują charakter samochodu.
Wrażenie lekkości
Akumulatory stanowią serce samochodu elektrycznego. Dlatego tak ważne jest, aby znaleźć dla nich odpowiednie miejsce. Środek ciężkości CUPRY Tavascan został nisko osadzony – akumulator umieszczono w podłodze, dzięki czemu pojazd zyskuje na dynamice. Ze względu na wagę akumulatorów praca z lekkimi materiałami stała się priorytetem dla projektantów. – Cały samochód koncepcyjny został wykonany z włókna węglowego. To właśnie ten materiał pozwolił nam na przedstawienie naszego zamysłu, w którym kluczowe jest wrażenie lekkości – powiedział Alberto Torrecillas, Projektant CUPRY.
Koła – chodzi nie tylko o wygląd
Redukcja masy bezpośrednio wpływa na zwiększenie zasięgu elektrycznego samochodu, a koła odgrywają tutaj kluczową rolę. W przypadku konceptu Tavascan, w nadkolach mieszczą się aż 22-calowe felgi ze stopów lekkich, pokryte włóknem węglowym z elementami w kolorze miedzi. Dzięki odpowiednio zaprojektowanemu kształtowi minimalizować mają opór powietrza i chłodzić hamulce, tym samym wspomagając jazdę.
Elektryczny przód i tył
Z przodu samochodu elektrycznego nie znajdziemy elementu charakterystycznego dla modeli spalinowych – klasycznej maskownicy. Jednak odpowiedni przepływ powietrza to kluczowy element dla nowego konceptu CUPRA. Każdy wlot wentylacyjny zapewnić ma wysoką wydajność i odpowiednie chłodzenie akumulatorów. Również z tyłu linia samochodu jest inna, idealnie symetryczna – w bezemisyjnym pojeździe nie jest potrzebna rura wydechowa.
Liczy się wnętrze
Akumulatory zajmują znaczną ilość miejsca, dlaczego tak ważne jest, aby wnętrze samochodu elektrycznego pozostało przestronne, zapewniając komfort kierowcy i pasażerom. – Zaprojektowaliśmy wnętrze z czterema sportowymi fotelami z włókna węglowego oraz eksperymentowaliśmy z lekkością i linią deski rozdzielczej oraz konsoli środkowych – powiedział Marc Franch, projektant CUPRY. Kolory i wykorzystane materiały również pomagają stworzyć poczucie przestronności. – Wykorzystaliśmy białą, miękką skórę na fotelach, a także na górze deski rozdzielczej, co kontrastuje z czarną podłogą z neoprenu. Całość dopełnia oświetlenie LED – dodaje Frederik Baumann, projektant w dziale kolorystyki i wykończenia.
Wiele różnic, ta sama pasja
Samochód koncepcyjny CUPRA Tavascan łączy w sobie sylwetkę czterodrzwiowego crossovera, praktyczność SUV-a i elegancję sportowego coupe. Tavascan wyróżnia się technologią, dynamiczną sylwetką oraz wykorzystaniem ekskluzywnych kolorów i materiałów. Z przodu modelu Tavascan pojawia się nisko osadzone podświetlone logo CUPRA, które wskazuje na elektryczny rodowód samochodu. Kierowca korzystać będzie z wirtualnego kokpitu o przekątnej 12,3 cala. Uzupełni go dodatkowy 13-calowy wyświetlacz multimedialny, który dopasuje parametry ostrości, gdy korzystać będzie z niego współpasażer. Elektrycznie sterowane fotele kubełkowe wpłyną na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Nowy koncept CUPRY przedstawia wizję przyszłości i definiuje DNA marki.