Projektanci silnika V35A-FTS siÄ™gnÄ™li po doÅ›wiadczenia zgromadzone w realizowanym przez ToyotÄ™ w latach 1999-2009 programie FormuÅ‚y 1 oraz zdobyte przez zespoÅ‚y przygotowujÄ…ce samochody do startów w rajdach World Rally Championship i wyÅ›cigach World Endurance-Racing Championship. Efektem byÅ‚a m.in. optymalizacja kanaÅ‚ów dolotowych, zaworów i gniazd zaworowych w gÅ‚owicy.
Turbina
W przeciwieÅ„stwie do powszechnej wÅ›ród producentów samochodów praktyki wykorzystywania turbosprężarek pochodzÄ…cych od zewnÄ™trznych dostawców takich jak Honeywell, BorgWarner czy Mitsubishi, Lexus zdecydowaÅ‚ siÄ™ na samodzielne opracowanie i produkcjÄ™ podzespoÅ‚ów. W porównaniu do konwencjonalnych turbosprężarek, zastosowane w V35A-FTS wykorzystujÄ… dÅ‚uższÄ… turbinÄ™ z Å‚ukowymi Å‚opatkami, zapewniajÄ…cÄ… lepszÄ… charakterystykÄ™ zwÅ‚aszcza w zakresie niższych obrotów. PracÄ… urzÄ…dzenia steruje elektryczny zawór upustowy, pozwalajÄ…cy precyzyjnie regulować ciÅ›nienie doÅ‚adowania, co ma kluczowe znaczenie dla uzyskania pożądanych osiÄ…gów, a także zmniejszenia zużycia paliwa i emisji niepożądanych substancji. Dla zmniejszenia opóźnienia, dwa cieczowe intercoolery zamontowano u góry silnika, tuż przed przepustnicami.
Silnik wyposażono w nowÄ… wersjÄ™ ukÅ‚adu wtryskowego Lexus D-4S, opracowanÄ… specjalnie dla jednostki V6 twin turbo – D-4ST, realizujÄ…cÄ… wtrysk bezpoÅ›redni przez nowe, szeÅ›ciootworkowe wtryskiwacze oraz wtrysk do kanaÅ‚ów dolotowych. Zmiennymi fazami zaworów wydechowych steruje system VVT-i, zaÅ› ssÄ…cych – VVT-iE. Åšrednica i skok tÅ‚oków to odpowiednio 88,5 i 100 mm.
Jednostka napędowa o pojemności skokowej 3444 cm rozwija moc 421 KM (310 kW) przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm jest dostępny w zakresie od 1600 do 4800 obr./min.
10 biegów
Z silnikiem wspóÅ‚pracuje pierwsza w samochodach luksusowych 10-biegowa przekÅ‚adnia automatyczna, opracowana wczeÅ›niej dla flagowego coupe Lexus LC. Mimo wiÄ™kszej liczby przeÅ‚ożeÅ„, przekÅ‚adnia waży tyle samo, co stosowana w poprzedniej generacji modelu skrzynia oÅ›miobiegowa. UdaÅ‚o siÄ™ to uzyskać dziÄ™ki wykonaniu bÄ™bna i piasty sprzÄ™gÅ‚a oraz jarzma przekÅ‚adni planetarnej z aluminium i miski olejowej z tworzywa sztucznego. PrzekÅ‚adniÄ™ hydrokinetycznÄ… wyposażono w blokadÄ™, która nie jest wykorzystywana jedynie podczas ruszania z miejsca.
PrzekÅ‚adniÄ… steruje wykorzystujÄ…cy mechanizmy sztucznej inteligencji system AI-Shift, decydujÄ…cy o zmianie biegów w oparciu o pozycjÄ™ pedaÅ‚u gazu, siÅ‚Ä™ hamowania, przyspieszenie boczne oraz styl jazdy kierowcy. Możliwe jest również manualne sterowanie skrzyniÄ… biegów za pomocÄ… Å‚opatek pod kierownicÄ….
Hybryda
HybrydowÄ… wersjÄ™ LS 500h napÄ™dza jednostka Multi-Stage Hybrid system znana z Lexusa LC 500h, wyposażona w 24-zaworowy, wolnossÄ…cy silnik V6 8GR-FXS o pojemnoÅ›ci skokowej 3,5 litra o mocy maksymalnej 299 KM i maksymalnym momencie obrotowym 349 Nm, który wspóÅ‚pracuje z potężnym silnikiem elektrycznym. Umieszczony miÄ™dzy tylnymi siedzeniami a bagażnikiem litowo-jonowy akumulator trakcyjny, którego 84 ogniwa dajÄ… Å‚Ä…cznie napiÄ™cie 310, 8 V, jest o 20% mniejszy i o 20 kg lżejszy od stosowanego w Lexusie LS 600h.
W ukÅ‚adzie oprócz przekÅ‚adni CVT zastosowano dodatkowÄ…, czterostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ…. Takie rozwiÄ…zanie pozwala uzyskać lepszÄ… dynamikÄ™ samochodu i wiÄ™kszÄ… prÄ™dkość maksymalnÄ…, a dodatkowo umożliwia korzystanie z 10 wirtualnych biegów, zmienianych manualnie Å‚opatkami umieszczonymi pod kierownicÄ…. Daje to jeszcze wiÄ™kszÄ… przyjemność z jazdy, a także eliminuje „efekt gumy”, który przeszkadza niektórym kierowcom.