Wysyp nagród rozpoczął się już na przełomie starego i nowego roku. W konkursie Auto Test Winner in Green, zorganizowanym przez instytut ekologiczny Ökotrend i czasopismo Auto Test, model Zafira Tourer 1.6 CNG ecoFlex został trzeci rok z rzędu uznany za najbardziej przyjazny dla środowiska samochód w segmencie minivanów.
Następnie, na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit, już drugi raz z rzędu dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, miał przyjemność odebrać doroczne wyróżnienie Connected Car Award za rozwiązania w zakresie łączności cyfrowej stosowane w pojazdach marki Opel. Firma Opel otrzymała nagrodę dla pioniera za szczególnie innowacyjny i wyznaczający trendy system Opel OnStar, czyli bezobsługowy, kompleksowy i oparty na połączeniu z Internetem pakiet rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo, zapewniających mobilność oraz wykorzystujących najnowsze osiągnięcia technologii informatycznych. Czasopisma Auto Bild i Computer Bild tak uzasadniły przyznanie nagrody: „Łącze internetowe uchodzi obecnie za element wyposażenia wyższej klasy, ale dzięki firmie Opel kosztowna technologia stanie się powszechnie dostępna”.
W Stuttgarcie Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel, odebrał kolejne trofeum za model Opel ADAM: już drugi rok z rzędu ten mistrz indywidualizacji wygrał w plebiscycie czytelników renomowanego czasopisma branżowego auto motor und sport na najlepszy samochód w kategorii mini. Opel ADAM otrzymał 29,8 procent głosów, poprawiając ubiegłoroczny wynik wynoszący 24,2 procent.
ADAM jest również bardzo popularny wśród niemieckich i austriackich blogerów, którzy przyznali temu mistrzowi indywidualizacji tytuł Blogger Auto Award 2015 w kategorii samochodów mini.
Następnie Tina Müller, dyrektor ds. marketingu w firmie Opel, została zaproszona do Berlina na ceremonię, w trakcie której nowy Opel Corsa otrzymał tytuł Najrozsądniejszego Samochodu 2015 Roku. Zwycięstwo w plebiscycie czytelników magazynu konsumenckiego Guter Rat oraz magazynu SUPERillu zaowocowało już piątą nagrodą dla miejskiego Opla, tym razem za efekt OH!
Auto Bild oraz niezależna firma usługowa Schwacke również zorganizowały uroczystość w Berlinie w uznaniu wysokiej wartości odsprzedaży używanych Opli. W konkursie Value Champion 2015 („Mistrz Wartości 2015”) pierwsze miejsca zajęły aż dwa modele marki Opel. W kategorii małych samochodów wygrał Opel ADAM z najwyższą wartością odsprzedaży po 48 miesiącach, wynoszącą 57,5 procent ceny nowego samochodu. W kategorii kompaktowych minivanów zwyciężył Opel Zafira Tourer (52,4 procent), wyprzedzając BMW 2 Active Tourer (51,8 procent) i dowodząc, że nowe samochody z Rüsselsheim dobrze utrzymują swoją wartość.
Sukcesy potwierdzone jednym złotym i dwoma srebrnymi medalami w konkursach o Grand Prix odnosiły także reklamy produktów marki Opel. Kampania reklamowa „Umparken im Kopf” zdobyła Grand Prix Econ Forum Jahr der Werbung (Rok Reklamy) za najlepszą kampanię roku. Prestiżowa nagroda powędrowała do Scholz & Friends — głównej agencji reklamowej obsługującej firmę Opel. „Umparken im Kopf” zdobyła także dwa srebrne medale w kategoriach reklamy zewnętrznej i reklamy w mediach drukowanych.
Firmę Opel nagrodzono również w Lipsku: na tamtejszym Trzecim Forum Logistyki w Motoryzacji Michael Scholl, dyrektor ds. łańcucha dostaw w firmie Opel, odebrał nagrodę VDA za 2015 r. w dziedzinie logistyki. Już po raz ósmy Niemieckie Stowarzyszenie Branży Motoryzacyjnej (VDA) przyznało tę nagrodę firmie wykorzystującej inteligentny system logistyczny, który może być wzorem dla innych podmiotów w branży motoryzacyjnej.
Markę Opel doceniono także poza Niemcami: w Rumunii, Grecji i Serbii nowa Corsa wygrała prestiżowy plebiscyt na Samochód Roku. Jury było pod szczególnym wrażeniem znakomitego stosunku wartości do ceny, wysokiej kultury pracy silników oraz nowej stylistyki. W Wielkiej Brytanii otrzymała nagrodę Highland Car of the Year, a w Hiszpanii zdobyła tytuł Telewizyjnego Samochodu Roku w kategorii małych samochodów. Nagrodę przyznała redakcja programu Más Que Coches, emitowanego w telewizji Tele 5. W Danii bestseller marki Opel został uznany za najlepszy samochód w swojej klasie przez branżowe czasopismo Bilmagasinet. Z kolei Cascada przyciąga ogromną uwagę we Francji: w głosowaniu La Référence przeprowadzonym przez La Revue Automobile Cascada zwyciężyła w kategorii kabrioletów dzięki stylistyce modelu i stosowanym w nim silnikom. Ponadto, nowy Opel Vivaro został uznany za Flotowy Samochód Roku w Austrii.
Wreszcie 19 lutego firma Opel po raz kolejny tej zimy znajdzie się w centrum uwagi — tym razem w Zagrzebiu, dokąd wybiera się dyrektor generalny Grupy Opel — dr Karl-Thomas Neumann. W stolicy Chorwacji odbędzie się wielka gala z udziałem zagranicznych gości, na której Opel Corsa otrzyma tytuł Best Buy Car of Europe for 2015, czyli zostanie zarekomendowany potencjalnym nabywcom jako samochód, który warto kupić w bieżącym roku. W skład jury konkursu AUTOBEST wchodzą czołowi dziennikarze motoryzacyjni z 15 krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Na rynku liczącym około 300 milionów osób nagroda ta cieszy się wysokim prestiżem i wyjątkową popularnością. Tytuł ten mogą zdobyć wyłącznie samochody o doskonałym stosunku ceny do jakości, ponieważ oprócz tradycyjnych parametrów pojazdów jury starannie rozważa również takie aspekty jak koszty utrzymania oraz zakres usług oferowanych przez dealerów. Zwycięzcą zostaje samochód stanowiący najkorzystniejszą ofertę dla typowego, przeciętnego klienta — w tym roku Opel Corsa nie miał sobie równych. To już drugie z rzędu zwycięstwo Corsy w tym plebiscycie i bezprecedensowa sytuacja w historii konkursu AUTOBEST, gdyż ten prestiżowy tytuł otrzymał wcześniej także model poprzedniej generacji.