Innowacyjna, sztywna oÅ› tylna nowego Caddy jest caÅ‚kowicie nowym rozwiÄ…zaniem, której charakterystycznym elementem jest drążek Panharda prowadzony przez wahacze. Bardzo wytrzymaÅ‚a oÅ› tylna zostaÅ‚a zaprojektowana i wyważona w taki sposób, by zapewnić wiÄ™kszÄ… zwrotność niezależnie od stopnia obciążenia, a jednoczeÅ›nie zaoferować kierowcy i pasażerom najwyższy komfort jazdy. By tenże komfort jazdy maksymalnie zoptymalizować, dotychczasowe resory piórowe zostaÅ‚y zastÄ…pione sprężynami Å›rubowymi. WytrzymaÅ‚a konstrukcja pozwala uzyskać szeroki zakres zastosowaÅ„ nowego Caddy - od rodzinnych wycieczek, po pracÄ™ na budowie.
Kompaktowa konstrukcja górnych i dolnych wahaczy, amortyzatorów, osi, wspomnianych sprężyn Å›rubowych oraz drążka Panharda, wymaga minimalnej iloÅ›ci miejsca. W poÅ‚Ä…czeniu ze zwiÄ™kszonym rozstawem kóÅ‚ (1603 mm w przypadku tylnej osi z 17-calowymi koÅ‚ami), umożliwia ona uzyskanie wiÄ™kszej przestrzeni Å‚adunkowej. PrzykÅ‚ad: ponieważ przestrzeÅ„ miÄ™dzy nadkolami ma teraz szerokość 1,23 metra, w przestrzeni Å‚adunkowej nowego Caddy Cargo mieszczÄ… siÄ™ dwie ustawione w poprzek europalety. Nowa oÅ› umożliwia również integracjÄ™ różnych koncepcji napÄ™du - od konwencjonalnego napÄ™du na przednie lub na wszystkie koÅ‚a, aż po alternatywne systemy napÄ™dowe. Zyskujemy też wiÄ™cej możliwoÅ›ci montażu indywidualnego wyposażenia dodatkowego, np. rampy dla pasażerów na wózkach inwalidzkich.
OÅ› przednia wykorzystuje sprawdzonÄ… koncepcjÄ™ McPhersona, która zostaÅ‚a jednak specjalnie dostosowana do potrzeb nowego Caddy. Nowy ukÅ‚ad jezdny Caddy Å‚Ä…czy w sobie cechy ukÅ‚adu zwinnego, komfortowego samochodu osobowego, z praktycznymi zaletami samochodu dostawczego. OÅ› przednia Å‚Ä…czy zmodyfikowane, zoptymalizowane poÅ‚Ä…czenia kinematyczne, z nowym ukÅ‚adem kierowniczym i amortyzatorami. Do tego dochodzi charakterystyczna dla pojazdów dostawczych wzmocniona konstrukcja osi.
Nowy ukÅ‚ad kierowniczy Caddy zapewnia Å‚atwiejsze prowadzenie. W porównaniu z poprzednim modelem, przeÅ‚ożenie ukÅ‚adu kierowniczego jest znacznie bardziej bezpoÅ›rednie. DziÄ™ki temu, kÄ…t skrÄ™tu kierownicy wymagany podczas manewrowania w ruchu miejskim i na drogach poza obszarem zabudowanym ulegÅ‚ wyraźnemu zmniejszeniu. Do skrÄ™tu kierownicy ze skrajnego lewego do skrajnego prawego poÅ‚ożenia wystarczy 2,5 obrotu, a nie jak wczeÅ›niej trzy. Sama Å›rednica zawracania samochodu wynosi zaledwie 11,4 metra.
DziÄ™ki dobrze uÅ‚ożonej wspóÅ‚pracy obu osi nowego Caddy, udaÅ‚o siÄ™ uzyskać bardzo konkretnÄ… poprawÄ™ komfortu jazdy i prowadzenia. Inżynierowie marki Volkswagen Samochody Dostawcze uzyskali wiÄ™kszÄ… sztywność poprzecznÄ… przy mniejszej o 30 procent sztywnoÅ›ci wzdÅ‚użnej, a tym samym krótsze czasy reakcji na ruchy kierownicy i miÄ™kkie, przyjemne obciążenie sprężyn. Poprawie ulegÅ‚a również sztywność zawieszenia. Amortyzacja zapewnia optymalnÄ… kontrolÄ™ nad konstrukcjÄ… noÅ›nÄ…, aż do maksymalnego obciążenia tylnej osi.
W wersjach z napÄ™dem na cztery koÅ‚a 4MOTION, podobnie jak w modelach z napÄ™dem na przedniÄ… oÅ›, również zastosowano sztywnÄ… oÅ› prowadzonÄ… wahaczem wleczonym z drążkiem Panharda. W ten sposób poÅ‚Ä…czono dobre wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne i wysoki komfort wariantów Caddy z napÄ™dem na przednie koÅ‚a, z zaletami trakcyjnymi napÄ™du na wszystkie koÅ‚a 4MOTION. Inaczej niż w poprzedniej generacji, sprzÄ™gÅ‚o napÄ™du na wszystkie koÅ‚a i mechanizm różnicowy nie sÄ… już montowane bezpoÅ›rednio na osi, lecz w jej dodatkowym elemencie. W ten sposób udaÅ‚o siÄ™ znacznie obniżyć masÄ™ nieresorowanÄ… tylnej osi. W celu umieszczenia tam sprzÄ™gÅ‚a napÄ™du na wszystkie koÅ‚a 4MOTION, oÅ› tylnÄ… zmodyfikowano w taki sposób, że belka osi przebiega za sprężynami Å›rubowymi. W przyszÅ‚oÅ›ci, takie rozwiÄ…zanie bÄ™dzie bardzo pomocne przy montażu zbiorników CNG w modelach Caddy z napÄ™dem TGI.
Jak wspomniano powyżej, nowa oÅ› tylna umożliwia zaÅ‚adunek europalet (1200 mm x 800 mm) w poprzek do tyÅ‚u Caddy Cargo. W wersji Maxi można zaÅ‚adować dwie palety, w dwóch wariantach: albo obie w poprzek, albo jednÄ… w poprzek i jednÄ… wzdÅ‚uż. ZaÅ‚adunek lub rozÅ‚adunek palety, która ma być zaÅ‚adowana w poprzek, może odbywać siÄ™ również przez znacznie szersze, bo majÄ…ce teraz 840 mm, przesuwne drzwi boczne. PiÄ…ta generacja produkowanego wyÅ‚Ä…cznie w fabryce Volkswagen PoznaÅ„ Caddy, zyskuje tym samym kolejnÄ… wyjÄ…tkowÄ… cechÄ™ i realnÄ… korzyść dla użytkowników. Udoskonalone podwozie nowego Caddy zapewnia wiÄ™kszy komfort pasażerom i wiÄ™kszÄ… swobodÄ™ podczas transportu towarów, narzÄ™dzi i materiaÅ‚ów.
Nowy Caddy - wszechstronny pojazd marki Volkswagen Samochody Dostawcze, bazuje na moduÅ‚owej platformie dla pojazdów z silnikiem uÅ‚ożonym poprzeczne MQB, stosowanej również w Golfie. Oprócz ukÅ‚adu jezdnego z innowacyjnÄ… osiÄ… tylnÄ… i osiÄ… przedniÄ… z bardziej bezpoÅ›rednim ukÅ‚adem kierowniczym, w Caddy zastosowano wiele innych nowych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych, które sprawiajÄ…, że jest on jeszcze bardziej praktyczny, wydajny i doskonaÅ‚y.