Pozytywny trend
Pozytywny trend rozpoczął się dla firmy w zeszłym roku, przy czym sukces sprzedażowy w tym regionie był w głównej mierze zasługą udanego wprowadzenia do sprzedaży na większości rynków MME Outlandera PHEV, poprawy sytuacji ekonomicznej w kilku europejskich państwach, niesłabnącej popularności modeli ASX, L200 i Pajero, bardziej aktywnej polityki sprzedażowo-marketingowej prowadzonej na rynkach lokalnych, jak również dobrej passie w Izraelu, który obecnie jest trzecim po Niemczech i Wielkiej Brytanii największym rynkiem zbytu dla MME.
Szczegółowe statystyki sprzedaży MME w pierwszej połowie roku 2014 na dziesięciu największych rynkach - z których pięć największych stanowi 60% całkowitego wolumenu MME w omawianym okresie - przedstawiają się następująco:
1. Niemcy: 10 761 egzemplarzy (- 9%)
2. Wielka Brytania: 9 184 egzemplarzy (+ 13%)
3. Izrael: 7 140 egzemplarzy (+ 185%)
4. Holandia: 7 093 egzemplarzy (+ 215%)
5. Norwegia: 2 927 egzemplarzy (- 19%)
6. Szwecja: 2 819 egzemplarzy (+ 73%)
7. Austria: 2 467 egzemplarzy (+ 19%)
8. Polska: 2 387 egzemplarzy (+ 50%)
9. Francja: 2 374 egzemplarzy (+ 1%)
10. Hiszpania: 2 261 egzemplarzy (+ 19%)
Niesłabnąca popularność
Obecna gama pojazdów marki Mitsubishi cieszy się ciągłym zainteresowaniem klientów. Dotyczy to zarówno niedawno wprowadzonych modeli (Outlander PHEV i „Global Small”), jak również aut dostępnych w sprzedaży od dłuższego czasu (ASX i Outlander) i modeli L200 i Pajero*, które są nadal chętnie wybierane przez lojalnych klientów, czego potwierdzeniem są stabilne wyniki sprzedaży:
- Outlander PHEV: gwiazda w gamie Mitsubishi Motors kontynuuje swoją ofensywę rynkową, wchodząc do sprzedaży w kolejnych krajach w Europie. Od debiutu w kwietniu tego roku, jeden z lokalnych dystrybutorów MMC w Wielkiej Brytanii (The Colt Car Company Limited) zebrał już ponad 1 200 zamówień na ten model. Co więcej, o Outlandera PHEV pytało już ponad 5 500 klientów, a dilerzy zauważyli wzmożony ruch w swoich salonach sprzedaży. Outlander PHEV zyskał tak dużą popularność dzięki swoim wyjątkowym właściwościom, doskonałym recenzjom w prasie oraz skutecznej kampanii reklamowej w Wielkiej Brytanii, obejmującej m.in. spoty telewizyjne (https://www.youtube.com/user/MitsubishiTV).
- “Global Small”: wprowadzony rok temu na wybranych rynkach w Europie, 5-drzwiowy hatchback Space Star (Mirage w Wielkiej Brytanii) z segmentu B może pochwalić się trzema istotnymi osiągnięciami:
1) jest obecnie dostępny na wielu rynkach w Europie (28 z 32 rynków MME; zanotował wzrost sprzedaży z 7 206 egzemplarzy do 10 924 egzemplarzy),
2) jest oferowany w większej liczbie specjalnych edycji, jak na przykład „Sélection” we Francji oraz
3) doczekał się 4-drzwiowej odmiany Attrage typu sedan, która zadebiutowała w Izraelu, gdzie od razu zdobyła dużą popularność (1 720 egzemplarzy od debiutu w styczniu 2014).
- ASX: pomimo rosnącej konkurencji, crossover firmy Mitsubishi Motors pozycjonowany w segmencie C nadal zdobywa nowych zwolenników w Europie (+ 34%), co jest zasługą nieustannego udoskonalania produktu (nowe elementy wyposażenia, nowy wariant 2.2 DiD Automatic,…) oraz aktywnej działalności marketingowej.
- L200 i Pajero*: wprowadzone na rynek odpowiednio w 2006 i 2007 roku, samochody do ciężkich zadań opracowane przez MMC zajmują stabilną pozycję na rynku, co potwierdza ich znakomitą funcjonalność i popularność wśród klientów. Sukces Pajero to również zasługa dziedzictwa tego modelu oraz wyjątkowej pozycji, jaką zajmuje on wśród pełnowymiarowych SUV-ów, pozostając jedną z ostatnich prawdziwych terenówek.
Oto wyniki sprzedaży pięciu najpopularniejszych modeli w kolejności malejącej:
1. Outlander: 18 398 egzemplarzy (9 360 sztuk ICE (silniki spalinowe) / 9 038 sztuk PHEV) + 94%
2. ASX: 17 691 egzemplarzy + 34%
3. “Global Small”: 12 647 egzemplarzy (10 924 Space Star / 1 723 Attrage) + 75%
4. L200: 7 758 egzemplarzy - 1%
5. Pajero*: 2 995 egzemplarzy + 13%
*Shogun w Wielkiej Brytanii / Montero w Hiszpanii