• We wrzeÅ›niu dostawy na Å›wiecie zmniejszyÅ‚y siÄ™ o 18,1 procenta, do 827.700 samochodów
• Zmiana sposobu homologacji na WLTP wywarÅ‚a wpÅ‚yw na caÅ‚y rynek, szczególnie w Europie Zachodniej (spadek dostaw o 41,5 procenta)
• Od stycznia do wrzeÅ›nia Grupa dostarczyÅ‚a 8,13 mln samochodów, co oznacza wzrost o 4,2 procenta
• Dr Christian Dahlheim, szef dziaÅ‚u sprzedaży Grupy powiedziaÅ‚: „Zgodnie z przewidywaniem, we wrzeÅ›niu dostarczyliÅ›my znacznie mniej aut z powodu przejÅ›cia na homologacjÄ™ wedÅ‚ug normy WLTP. BÄ™dzie ona miaÅ‚a wpÅ‚yw na dostawy w Europie także w październiku, ale spodziewamy siÄ™, że listopad i grudzieÅ„ bÄ™dÄ… już znacznie lepsze pod wzglÄ™dem dostaw w tym regionie”
Dr Christian Dahlheim, szef dziaÅ‚u sprzedaży Grupy powiedziaÅ‚: „Do tej pory w 2018 roku dostawy Grupy Volkswagen byÅ‚y rekordowe. Po bardzo dobrych miesiÄ…cach letnich, spodziewaliÅ›my siÄ™ niższych dostaw we wrzeÅ›niu zarówno Grupy Volkswagen, jak i caÅ‚ego rynku. Spadek wynika z przejÅ›cia na homologacjÄ™ wedÅ‚ug normy WLTP. Dotyczy on w szczególnoÅ›ci Europy i potrwa do października. Spodziewamy siÄ™, że listopad i grudzieÅ„ bÄ™dÄ… lepszymi miesiÄ…cami w tym regionie pod wzglÄ™dem dostaw. PrzejÅ›cie na homologacjÄ™ wedÅ‚ug normy WLTP we wszystkich markach Grupy zakoÅ„czy siÄ™ w tym roku”.
Dostawy w poszczególnych regionach ksztaÅ‚towaÅ‚y siÄ™ nastÄ™pujÄ…co:
We wrzeÅ›niu Grupa Volkswagen dostarczyÅ‚a 256.700 pojazdów w Europie, co stanowi spadek o 36,5 procenta w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku. Po dobrych wynikach w ostatnich miesiÄ…cach dostawy na wielu zachodnioeuropejskich rynkach spadÅ‚y z powodu przejÅ›cia na homologacjÄ™ wedÅ‚ug normy WLTP. DotyczyÅ‚o to zwÅ‚aszcza Niemiec, gdzie dostawy spadÅ‚y o 45,2 procenta. Od stycznia do wrzeÅ›nia klientom w Europie przekazano w sumie 3.412.100 samochodów, co stanowi wzrost o 4,2 procenta w porównaniu z dostawami w pierwszych 9 miesiÄ…cach 2017 roku.
We wrzeÅ›niu w Europie Åšrodkowo-Wschodniej dostarczono 57.100 aut, co stanowi spadek o 10,2 procenta w porównaniu do dostaw we wrzeÅ›niu 2017 roku. 21.100 samochodów przekazano klientom w Rosji. Jest to o 20,5 procenta wiÄ™cej w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku. Od stycznia do wrzeÅ›nia dostawy w Europie Åšrodkowej i Wschodniej wzrosÅ‚y o 9,4 procenta, do 539.400 aut w porównaniu z dostawami w okresie styczeÅ„-wrzesieÅ„ 2017 roku. W Polsce Grupa Volkswagen może uznać pierwsze dziewięć miesiÄ™cy 2018 roku za udane. W tym okresie zarejestrowano 117.201 samochodów marek koncernu Volkswagen, czyli o 18,7 procenta wiÄ™cej niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku. UdziaÅ‚ w rynku również wzrósÅ‚ (o 1,3 procenta) i wynosi 29 procent. Przy takim udziale w rynku Volkswagen Group Polska pozostaje liderem rynku nowych samochodów w Polsce.
We wrzeÅ›niu klientom w Ameryce PóÅ‚nocnej Grupa Volkswagen przekazaÅ‚a 81.800 samochodów, czyli o 4,8 procenta mniej niż w tym samym miesiÄ…cu poprzedniego roku. Spadek dostaw w USA, który wyniósÅ‚ 2,6 procenta, byÅ‚ nieco niższy niż w caÅ‚ym regionie, podczas gdy liczba samochodów przekazanych klientom w Meksyku zmalaÅ‚a o 10,4 procenta w porównaniu z dostawami we wrzeÅ›niu ubiegÅ‚ego roku. Do tej pory w 2018 roku Grupa Volkswagen dostarczyÅ‚a klientom w Ameryce PóÅ‚nocnej 713.300 samochodów, czyli tylko nieznacznie mniej (-0,8 procenta) niż w ciÄ…gu 9 miesiÄ™cy poprzedniego roku.
W Ameryce PoÅ‚udniowej Grupa Volkswagen wydaÅ‚a klientom we wrzeÅ›niu 49.100 samochodów, czyli o 2,7 procenta wiÄ™cej niż w tym samym miesiÄ…cu przed rokiem. Pozytywny rozwój rynku w Brazylii, który utrzymuje siÄ™ od dÅ‚uższego czasu, zaowocowaÅ‚ tym, że swój nowy samochód odebraÅ‚o tam 35.700 klientów, czyli o 28,4 procenta wiÄ™cej niż we wrzeÅ›niu 2017 roku. Wzrost rynku w Brazylii nieco rekompensuje znaczÄ…cy spadek dostaw w Argentynie, bo o aż 48,6 procenta. Ze wzglÄ™du na trudne warunki ekonomiczne wydano tam klientom tylko 7.600 samochodów.
We wrzeÅ›niu dostawy w regionie Azji i Pacyfiku zmniejszyÅ‚y siÄ™ o 4,8 procenta, do 416.000 samochodów. Jednym z gÅ‚ównych powodów zmniejszenia dostaw byÅ‚a niechęć do zakupów ze strony chiÅ„skich klientów w wyniku trwajÄ…cego sporu handlowego z USA. Od poczÄ…tku roku Grupa Volkswagen dostarczyÅ‚a w Chinach ponad 3 miliony pojazdów, co stanowi wzrost o 5,0 procent w porównaniu z dostawami od stycznia do wrzeÅ›nia w ubiegÅ‚ym roku.