FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Zmiany klimatu: 9 faktów
  Dodano: 2019-09-26
Wyświetlono: 1003 razy
Zmiany klimatu: 9 faktów
Wszyscy mówią o zmianach klimatu, ale jak bardzo są one gwałtowne i jakie niosą skutki? Przedstawiamy dziewięć ważnych faktów oraz działania podejmowane przez Grupę Volkswagen w celu ograniczenia globalnego wzrostu temperatury.
foto © Volkswagen

Jezioro Kvitåvatn w Norwegii: w tym kraju energiÄ™ elektrycznÄ… pozyskuje siÄ™ gÅ‚ównie z elektrowni wodnych

 

Zmiany klimatyczne znalazÅ‚y siÄ™ w centrum debaty politycznej. 21 wrzeÅ›nia w Nowym Jorku rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ Climate Action Summit Organizacji Narodów Zjednoczonych. Zmiany klimatu to zjawisko zÅ‚ożone, peÅ‚ne sprzecznoÅ›ci i budzÄ…ce wiele kontrowersji. Na ile gwaÅ‚towne sÄ… te zmiany, jakie niosÄ… ze sobÄ… skutki i jakie sÄ… ich przyczyny?

 

ZebraliÅ›my 9 najważniejszych faktów na ten temat. Przedstawiamy też dziaÅ‚ania jakie podejmuje Volkswagen na rzecz zrównoważonego rozwoju.

 

1. JeÅ›li nic siÄ™ nie zmieni: Å›wiatowa emisja dwutlenku wÄ™gla bÄ™dzie rosÅ‚a jak dotychczas. W takim wypadku – co wynika z obliczeÅ„ – temperatura na Ziemi wzroÅ›nie do 2100 roku o okoÅ‚o 4 stopnie Celsjusza.
ŹródÅ‚o:https://www.de-ipcc.de/256.php

Jeśli nic się zmieni, w przyszłości będzie bardzo gorąco

 

2. Rekord ciepła: czerwiec 2019 roku był na świecie najcieplejszym miesiącem odkąd w 1880 roku zaczęto mierzyć temperaturę. W Europie temperatura w czerwcu była o ponad dwa stopnie wyższa od przeciętnej.
ŹródÅ‚o: https://climate.copernicus.eu/



3. Coraz szybszy wzrost: od 1950 roku Å›rednia globalna temperatura na Ziemi wzrosÅ‚a o 1,32 stopnia Celsjusza. Od 1850 roku – o 1,53 stopnia.
ŹródÅ‚o: https://www.de-ipcc.de/256.php

 

Globalne ocieplenie da siÄ™ zmierzyć; wzrasta niebezpieczeÅ„stwo susz i fal upaÅ‚ów

 

4. To już pewne: 97 procent naukowców uważa, że zmiany klimatu sÄ… powodowane przez czÅ‚owieka.
ŹródÅ‚o: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/8/2/024024



5. NiebezpieczeÅ„stwo dla regionów przybrzeżnych i wysp: w ciÄ…gu 20 lat poziom mórz i oceanów zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o prawie 10 cm. I roÅ›nie coraz szybciej – dzisiaj poziom morza roÅ›nie o 3,3 mm rocznie.
ŹródÅ‚o: https://climate.nasa.gov/vital-signs/sea-level/

 

Więcej morza: poziom wody podnosi się z powodu topnienia lodu na biegunach

 

6. Do 2100 roku poziom oceanów może okazać siÄ™ wyższy o 2,40 m.
ŹródÅ‚o: https://www.pnas.org/content/116/23/11195



7. Nie tylko dwutlenek węgla: metan i podtlenek azotu z rolnictwa, a także czynniki chłodnicze FKW przyczyniają się do powstania efektu cieplarnianego bardziej niż taka sama ilość dwutlenku węgla.

 

Wpływ na efekt cieplarniany, nie tylko CO2 ma znacznie

 

8. Hodowla bydÅ‚a i nawozy: rolnictwo i gospodarka leÅ›na sÄ… źródÅ‚em 23 procent gazów cieplarnianych wytwarzanych przez czÅ‚owieka.
ŹródÅ‚o: https://www.de-ipcc.de/254.php



9. Elektromobilność: im dÅ‚użej wykorzystuje siÄ™ samochód elektryczny, tym lepszy jest Å›redni europejski bilans CO2 w przeliczeniu na kilometr.

Po dłuższym okresie użytkowania auto elektryczne jest bardziej przyjazne dla klimatu

 

Co robi Grupa Volkswagen?

 

W dziedzinie ograniczenia emisji CO2 Volkswagen koncentruje siÄ™ na dwóch zagadnieniach. Po pierwsze dziaÅ‚a na rzecz upowszechnienia samochodów z napÄ™dem elektrycznym. Wraz z rozpoczÄ™ciem sprzedaży aut z rodziny ID. Grupa Volkswagen, jako pierwszy producent, zaoferuje na dużą skalÄ™ w peÅ‚ni elektryczne modele kompaktowe, maÅ‚e samochody oraz auta wyższych klas. Po drugie, Volkswagen udoskonala silniki benzynowe oraz Diesla. Poza tym w Wolfsburgu, Ingolstadt i w Stuttgarcie trwajÄ… prace nad wieloma modelami hybrydowymi.

 

W szczegóÅ‚ach:

 

  • Do 2023 roku koncern Volkswagen zainwestuje w elektromobilność 30 miliardów euro i do 2028 roku wprowadzi na rynek 70 nowych samochodów z napÄ™dem elektrycznym – wÅ›ród nich wiele skonstruowanych w oparciu o moduÅ‚owÄ… platformÄ™ MEB opracowanÄ… specjalnie do produkcji tego typu aut.Koncern realizuje zgodnie z planem ambitny cel jakim jest ograniczenie Å›redniej emisji dwutlenku wÄ™gla przez flotÄ™ aut Å›rednio do 95 gram na kilometr do 2020/21.
  • Rejestrowane po raz pierwszy nowe samochody koncernu Volkswagen zużywajÄ… dzisiaj o 25 procent mniej paliwa niż zużywaÅ‚y nowe auta w 2007 roku.
  • WedÅ‚ug oficjalnych danych Federalnego UrzÄ™du Drogowego wÅ›ród rejestrowanych po raz pierwszy w Niemczech nowych samochodów elektrycznych najwiÄ™cej byÅ‚o tych wyprodukowanych przez koncern Volkswagen. W 2018 roku zarejestrowano 6.799 nowych w peÅ‚ni elektrycznych samochodów koncernu. W caÅ‚ych Niemczech na drogi wyjechaÅ‚y ogóÅ‚em 36.062 takie auta. Oznacza to, że udziaÅ‚ koncernu Volkswagen w rynku samochodów elektrycznych już dzisiaj wynosi 18,9 procent.
  • W ciÄ…gu ostatnich 15 lat koncern Volkswagen zmniejszyÅ‚ ilość szkodliwych substancji emitowanych przez silniki Diesla o 84 procent, a przez jednostki benzynowe o 60 procent.
  • Bilans emisji CO2 w wypadku silników wysokoprężnych jest w porównaniu z innymi jednostkami spalinowymi o 15 procent korzystniejszy. OdpowiadajÄ…ce temu podobnej wielkoÅ›ci zmniejszenie zużycia paliwa w wypadku aut hybrydowych jest możliwe jedynie przy znacznie wiÄ™kszych nakÅ‚adach technicznych.
  • Silniki Diesla (EA288 evo) najnowszej generacji stosowane przez koncern Volkswagen charakteryzujÄ… siÄ™ jeszcze niższÄ… emisjÄ… – zużywajÄ… o 10 procent mniej paliwa i emitujÄ… o tyle samo mniej dwutlenku wÄ™gla.

 

Jednak do zmniejszenia emisji dwutlenku wÄ™gla przyczyniajÄ… siÄ™ nie tylko oszczÄ™dniejsze silniki i modele wyposażone w napÄ™d elektryczny. Dla Volkswagena równie ważna jest ochrona zasobów już na etapie projektowania nowych aut oraz podczas ich produkcji. SÅ‚uży temu np. nowe ekologiczne centrum obliczeniowe w Norwegii. Firma wykorzystuje ponadto materiaÅ‚y odnawialne. Celem tych dziaÅ‚aÅ„ jest zmniejszenie emisji CO2 w caÅ‚ym cyklu „życia” samochodu.

 

Volkswagen oferuje pierwszy na Å›wiecie elektryczny samochód, który jest neutralny pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla – model ID.3. Zarówno podczas produkcji akumulatorów, jak i samego auta wykorzystuje siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie prÄ…d ze źródeÅ‚ odnawialnych. EmisjÄ™ CO2, której nie da siÄ™ uniknąć Volkswagen rekompensuje zaangażowaniem w projekty na rzecz ochrony klimatu. W fazie eksploatacji jedynie od użytkownika zależy, czy do zasilania akumulatora swojego Volkswagena ID.3 również bÄ™dzie wykorzystywaÅ‚ „zielony” prÄ…d – odpowiedniÄ… ofertÄ™ w tym zakresie Volkswagen przygotowaÅ‚ za poÅ›rednictwem należącej do niego firmy Elli („Electric Life”). Wraz z wprowadzeniem modelu ID.3 do sprzedaży Volkswagen zaoferuje odpowiedniÄ… Å‚adowarkÄ™ – dziÄ™ki ID. Charger użytkownicy bÄ™dÄ… mogli szybko i wygodnie Å‚adować swoje elektryczne auto w domu.



Źródło: Volkswagen, Mototarget.pl

 PisaliÅ›my również
» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasiÄ™giem w trybie elektrycznym
» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.