|
|
Znakomite wyniki Toyoty Prius w testach bezemisyjnej jazdy
|
Dodano: 2016-09-08
Wyświetlono: 1114 razy
|
Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Rzymskim wykazały, że podczas typowej jazdy miejskiej przez większość czasu i na większości pokonywanego dystansu Prius pozostaje w trybie elektrycznym, nie emitując żadnych substancji.
|
foto © Toyota |
|
|
Nowy Prius czwartej generacji wykazał się znakomitymi wynikami w naukowych testach zdolności poruszania się w zatłoczonym środowisku miejskim. Wyniki potwierdzają, że Toyota w znacznym stopniu zwiększyła efektywność napędu swej flagowej hybrydy.
Dane zebrane podczas jazd o charakterze typowych dojazdów do pracy w aglomeracji rzymskiej na dystansie Å‚Ä…cznie 2200 km wykazujÄ…, że Å›rednio przez 73,2% czasu podróży i na 62,5% jej dystansu Prius pozostaje w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Obejmuje to także czas, gdy samochód zatrzymuje siÄ™ na Å›wiatÅ‚ach, a silnik automatycznie siÄ™ wyÅ‚Ä…cza.
Wyniki byÅ‚y jeszcze lepsze w Å›rodowisku typowo miejskim, gdzie ograniczanie haÅ‚asu i zanieczyszczeÅ„ oraz jakość powietrza sÄ… szczególnie istotne. Na tych odcinkach trasy Prius poruszaÅ‚ siÄ™ nie emitujÄ…c żadnych substancji przez 79,4% czasu podróży na 76,3% jej dystansu.
Tak dobre rezultaty były możliwe dzięki jakości najnowszej wersji jednostki napędowej Toyota Hybrid Synergy Drive. Niemal 45% energii zużytej na poruszanie się samochodu pochodziło z silnika elektrycznego, a 34,3% zużytej przezeń energii elektrycznej zostało wytworzone podczas hamowania rekuperacyjnego. Oznacza to, że ponad jedna trzecia prądu poruszającego koła to energia odzyskana przy hamowaniu lub zwalnianiu.
W badaniu, zrealizowanym na zamówienie Toyota Motor Italy, uczestniczyÅ‚o 20 kierowców, w tym 10 mężczyzn i 10 kobiet, w dwóch grupach wiekowych (do i ponad 35 lat). PoÅ‚owÄ™ uczestników stanowili kierowcy, którzy już jeździli samochodami hybrydowymi, drugÄ… poÅ‚owÄ™ osoby bez takich doÅ›wiadczeÅ„. Każdy z uczestników przejechaÅ‚ w Rzymie tÄ™ samÄ… trasÄ™ o dÅ‚ugoÅ›ci 37 km w obu kierunkach o różnych porach dnia – rano, po poÅ‚udniu i wieczorem. Kierowcy jeździli standardowym Priusem Style na 17-calowych koÅ‚ach z wÅ‚Ä…czonym trybem Eco i wyÅ‚Ä…czonÄ… klimatyzacjÄ…, przestrzegajÄ…c ograniczeÅ„ prÄ™dkoÅ›ci.
DziÄ™ki nieustannemu rozwijaniu przez ToyotÄ™ technologii hybrydowych, nowy Prius osiÄ…gnÄ…Å‚ najwiÄ™kszÄ… w historii modelu poprawÄ™ parametrów w zakresie wielkoÅ›ci emisji i oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa w stosunku do poprzedniej generacji tej najpopularniejszej hybrydy Å›wiata. Prius jest jednak nie tylko ekologiczny i oszczÄ™dny – to samochód, który daje wiele radoÅ›ci z jazdy.
Toyota Prius, samochód o wyjÄ…tkowej stylistyce i znakomitych wÅ‚asnoÅ›ciach jezdnych, wykorzystujÄ…cy po raz pierwszy nowÄ… platformÄ™ Toyota New Global Architecture (TNGA), wyznacza kierunki rozwoju pojazdów hybrydowych XXI wieku w oparciu o legendarnÄ… jakość i niezawodność, której potwierdzeniem jest ponad dziewięć milionów hybryd Toyoty sprzedanych na caÅ‚ym Å›wiecie.
|
|
Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» WyÅ‚oniono zwyciÄ™zcÄ™ World Car Person of the Year
|
» Toyota uruchomiÅ‚a w Polsce produkcjÄ™ elektrycznych napÄ™dów hybrydowych do Toyoty Yaris
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Toyota Prius 2016:
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
Toyota Prius 2016 © Toyota
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |