RównoczeÅ›nie z premierÄ… modelu e-tron Sportback pod koniec roku 2019, Audi wydaÅ‚o zwiÄ™kszajÄ…cÄ… zasiÄ™g aktualizacjÄ™ technicznÄ… swojej pierwszej serii modeli elektrycznych. W efekcie tego, obecnie produkowane Audi e-tron 55 quattro może przejechać na jednym Å‚adowaniu akumulatora nawet 441 kilometrów (cykl WLTP). Obok zmodyfikowanego osprzÄ™tu, gÅ‚ównym czynnikiem przyczyniajÄ…cym siÄ™ do zwiÄ™kszenia zasiÄ™gu byÅ‚o zoptymalizowane oprogramowanie.
Teraz, funkcje oprogramowania, które przyczyniajÄ… siÄ™ do zwiÄ™kszenia wydajnoÅ›ci, sÄ… dostÄ™pne od zaraz także dla wyprodukowanych wczeÅ›niej pojazdów. Obok różnych innych ulepszeÅ„, aktualizacja zwiÄ™ksza pojemność użytkowÄ… akumulatora wysokonapiÄ™ciowego. DziÄ™ki temu, akumulator o pojemnoÅ›ci 95 kWh w Audi e-tron 55 quattro dostarcza wiÄ™cej mocy użytkowej netto - 86 kWh, co przekÅ‚ada siÄ™ na zwiÄ™kszony zasiÄ™g. AktualizacjÄ™ oprogramowania dla wszystkich Audi e-tron 55 quattro wyprodukowanych w okresie od poÅ‚owy wrzeÅ›nia 2018 (rok modelowy 2019) do koÅ„ca listopada 2019 (rok modelowy 2020), można bezpÅ‚atnie zainstalować u partnerów serwisowych Audi.
Efektywne sterowanie jednostką napędową, ulepszone zarządzanie termiczne
Oprócz pojemnoÅ›ci baterii, nowe oprogramowanie optymalizuje również sterowanie silnikiem elektrycznym z przodu pojazdu. W normalnym trybie jazdy, za napÄ™d odpowiada silnik zamontowany na tylnej osi. Aby zwiÄ™kszyć wydajność, silnik elektryczny z przodu jest prawie caÅ‚kowicie wyÅ‚Ä…czony i odÅ‚Ä…czony od zasilania - a wÅ‚Ä…cza siÄ™ dopiero gdy potrzebna jest wiÄ™ksza moc. Wtedy pracujÄ… obie jednostki napÄ™dowe. W ten sposób można jeszcze efektywniej wykorzystać gÅ‚ównÄ… zaletÄ™ koncepcji silnika asynchronicznego, czyli pracÄ™ bez zasilania, a co za tym idzie, bez strat wynikajÄ…cych z oporu.
Aktualizacja usprawnia również system chÅ‚odzenia. Elastyczny system zarzÄ…dzania termicznego, który skÅ‚ada siÄ™ z czterech oddzielnych obiegów, teraz jeszcze skuteczniej reguluje temperaturÄ™ podzespoÅ‚ów wysokiego napiÄ™cia. Modyfikacja systemu umożliwiÅ‚a zmniejszenie objÄ™toÅ›ciowego natężenia przepÅ‚ywu chÅ‚odziwa w obiegu, co obniżyÅ‚o zużycie energii. System chÅ‚odzenia jest podstawÄ… szybkiego Å‚adowania prÄ…dem staÅ‚ym, dÅ‚ugiej żywotnoÅ›ci akumulatora i staÅ‚ej wydajnoÅ›ci jazdy, nawet przy dużym obciążeniu.
Doskonały w codziennym użytkowaniu, świetne wyniki sprzedaży
Pierwszy w peÅ‚ni elektryczny samochód spod znaku czterech pierÅ›cieni produkowany jest od koÅ„ca roku 2018 w neutralnym pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla netto zakÅ‚adzie produkcyjnym Audi w Brukseli. Do wiosny tego roku, e-tron przekroczyÅ‚ już liczbÄ™ 100 000 sprzedanych egzemplarzy. W Norwegii, model ten w ubiegÅ‚ym roku byÅ‚ nawet najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem sumujÄ…c wszystkie rodzaje napÄ™du.
Sukces Audi e-tron w ogromnej mierze wynika z jego przydatnoÅ›ci w codziennym użytkowaniu. Obok dużej iloÅ›ci miejsca we wnÄ™trzu i wyjÄ…tkowego komfortu, decydujÄ…cÄ… rolÄ™ odgrywa zasiÄ™g modeli e-tron Sportback 55 quattro i e-tron 55 quattro. DziÄ™ki zasiÄ™gowi odpowiednio: do 453 kilometrów (WLTP) i do 441 kilometrów (WLTP), można tymi modelami bez problemu pokonywać dÅ‚uższe dystanse. Audi e-tron wyróżnia siÄ™ także imponujÄ…cÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… Å‚adowania. W idealnej sytuacji samochód potrzebuje niespeÅ‚na dziesiÄ™ciu minut na stacji Å‚adowania, by osiÄ…gnąć zasiÄ™g okoÅ‚o 110 kilometrów; Audi e-tron 55 quattro osiÄ…ga poziom 80 procent naÅ‚adowania po okoÅ‚o 30 minutach. Klienci wyposażeni w usÅ‚ugÄ™ e-tron Charging Service mogÄ… teraz wybierać spoÅ›ród ponad 275 000 punktów Å‚adowania w 26 krajach europejskich, a system „planer podróży e-tron”, wskazuje drogÄ™ do najbliższej stacji Å‚adowania. System wspomaga kierowcÄ™, w zależnoÅ›ci od potrzeb planujÄ…c sesje Å‚adowania. Inteligentny algorytm oblicza najszybszÄ… trasÄ™, bierze pod uwagÄ™ dane o ruchu drogowym i trasie uwzglÄ™dnia styl jazdy kierowcy, oblicza czas potrzebny na naÅ‚adowanie pojazdu i uwzglÄ™dnia go w caÅ‚kowitym czasie jazdy.