Firma McLaren wraz z wprowadzeniem swojego nowego modelu postanowiła rozszerzyć sieć dilerską
Nowy model MP4-12C nie ma ambicji być tak unikalnym jak jego poprzednik
F1. McLaren chce sprzedawać 4000 egzemplarzy rocznie, a to wymaga
przygotowania odpowiedniej sieci dilerskiej. Do lipca tego roku (kiedy
to MP4-12C trafi do sprzedaży) McLaren chce otworzyć 23 salony. Do 2011
roku firma chce oferować swoje produktu za pośrednictwem 35 dilerów,
ulokowanych w 19 krajach. Najwięcej, bo aż 12 punktów powstanie w
Europie, 8 w USA. Reszta przedstawicieli będzie rozsiana po bogatych
krajach świata, w których ludzie są skorzy do wydania ok. 150 000
funtów na samochód.
Dalszy rozwój sieci sprzedaży będzie miał
miejsce w 2012 r. Do tego czasu McLaren będzie w stanie ocenić jak duże
jest zainteresowanie najnowszym, drogowym bolidem firmy z Woking.
McLaren zastrzega sobie jednak, że nie chce, aby liczba punktów
dilerskich przekraczała 70. Ma to pomóc w utrzymaniu wizerunku firmy,
która produkuje niewielką liczbę, ale doskonałych pod względem
wykonania pojazdów.
2010-05-26