8-biegowy automat Chevroleta szybszy od PDK

Chevrolet Corvette Stingray 2015 będzie oferowany z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną zaprojektowaną od podstaw przez koncern GM.

Konstrukcja skrzyni oznaczonej symbolem 8L90 bazuje na projekcie ośmiobiegowej przekładni, która będzie instalowana w doładowanym modelu Corvette Z06 2015. Nowy „automat” otrzymał dedykowane sprzęgło i zmodernizowany przemiennik momentu obrotowego, dzięki czemu doskonale „dogaduje się” z 6,2-litrowym wolnossącym silnikiem V8 montowanym pod maską Corvette Stingray.

 

Poprzez obniżenie tarcia wewnętrznego 8L90 jest o pięć procent bardziej wydajna paliwowo od stosowanej do tej pory przekładni sześciobiegowej. Zastosowanie aluminium i magnezu pozwoliło też zredukować masę własną skrzyni o 4 kilogramy.

 

Chevrolet chwali się, że układ sterowania pracą przekładni analizuje warunki pracy aż 160 razy na sekundę, pozwalając zmienić bieg na wyższy przy w pełni otwartej przepustnicy w czasie o osiem setnych sekundy krótszym, niż to ma miejsce w Porsche 911wyposażonym w dwusprzęgłową skrzynię PDK… Czy to wystarczy, aby pokonać niemieckiego rywala na torze?

2014-04-08

8-biegowy automat Chevroleta szybszy od PDK

Konstrukcja skrzyni oznaczonej symbolem 8L90 bazuje na projekcie ośmiobiegowej przekładni, która będzie instalowana w doładowanym modelu Corvette Z06 2015. Nowy „automat” otrzymał dedykowane sprzęgło i zmodernizowany przemiennik momentu obrotowego, dzięki czemu doskonale „dogaduje się” z 6,2-litrowym wolnossącym silnikiem V8 montowanym pod maską Corvette Stingray.

 

Poprzez obniżenie tarcia wewnętrznego 8L90 jest o pięć procent bardziej wydajna paliwowo od stosowanej do tej pory przekładni sześciobiegowej. Zastosowanie aluminium i magnezu pozwoliło też zredukować masę własną skrzyni o 4 kilogramy.

 

Chevrolet chwali się, że układ sterowania pracą przekładni analizuje warunki pracy aż 160 razy na sekundę, pozwalając zmienić bieg na wyższy przy w pełni otwartej przepustnicy w czasie o osiem setnych sekundy krótszym, niż to ma miejsce w Porsche 911wyposażonym w dwusprzęgłową skrzynię PDK… Czy to wystarczy, aby pokonać niemieckiego rywala na torze?

Leave a Reply