Aventador z nowatorską konstrukcją kabiny

Lamborghini odkrywa kolejne tajemnice związane z następcą Murcielago.

Włoski producent od lat pracuje nad materiałami kompozytowymi i coraz śmielej stosuje je w swoich pojazdach seryjnych. Następca modelu Murcielago otrzyma kadłub typu monokok wykonany z materiału CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), który stanowi połączenie włókien węglowych z żywicą epoksydową (w roli spoiwa). Zastosowanie tak nowoczesnego materiału pozwoliło na zbudowanie konstrukcji nośnej o masie zaledwie 147,5 kg. Nie bez znaczenia pozostaje też sztywność, która wynosi 35 tys. Nm na stopień. Tak przygotowany monokok zapewni nie tylko lepsze własności jezdne, ale również zabezpiecza pasażerów. Dodatkowe elementy łączące wykonano z aluminium. Dopuszczalne odchylenia w procesie wytwarzania kompozytowego monokoka wynoszą 0,1 mm. W najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych ciekawostek na temat Aventadora, a premiera nastąpi na targach w Genewie.

2011-02-14

Aventador z nowatorską konstrukcją kabiny

Włoski producent od lat pracuje nad materiałami kompozytowymi i coraz śmielej stosuje je w swoich pojazdach seryjnych. Następca modelu Murcielago otrzyma kadłub typu monokok wykonany z materiału CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), który stanowi połączenie włókien węglowych z żywicą epoksydową (w roli spoiwa). Zastosowanie tak nowoczesnego materiału pozwoliło na zbudowanie konstrukcji nośnej o masie zaledwie 147,5 kg. Nie bez znaczenia pozostaje też sztywność, która wynosi 35 tys. Nm na stopień. Tak przygotowany monokok zapewni nie tylko lepsze własności jezdne, ale również zabezpiecza pasażerów. Dodatkowe elementy łączące wykonano z aluminium. Dopuszczalne odchylenia w procesie wytwarzania kompozytowego monokoka wynoszą 0,1 mm. W najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych ciekawostek na temat Aventadora, a premiera nastąpi na targach w Genewie.

Leave a Reply