BMW Group w październiku odnotowuje kolejny znaczny wzrost sprzedaży. Na rynek globalny dostarczono 139.276 samochodów BMW, MINI i Rolls-Royce (128.598 w październiku 2010, wzrost o 8,3%), co stanowi październikowy rekord w historii BMW Group.
Od początku roku dostarczono klientom 1.371.863 samochodów (1.190.796 samochodów w analogicznym okresie poprzedniego roku), co daje wzrost o 15,2% w porównaniu do pierwszych 10 miesięcy 2010 roku.
– Zapotrzebowanie na nasze samochody na całym świecie utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu w roku 2011 październik jest kolejnym miesiącem, w którym uzyskaliśmy rekord sprzedaży – wyjaśnia Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – BMW Group jest na najlepszej drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu, czyli przekroczenia poziomu 1,6 miliona samochodów i uzyskania swojego rocznego rekordu sprzedaży w 2011 roku. Nowe BMW serii 1 zostało bardzo dobrze przyjęte na rynku, a nowe BMW serii 3, którego premierę zaplanowaliśmy na 11 lutego 2012, już cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. Jesteśmy zupełnie pewni, że ten samochód będzie godnym kontynuatorem poprzednich modeli BMW serii 3 i ich sukcesów rynkowych.
W październiku na całym świecie sprzedano 115.136 samochodów marki BMW (w październiku 2010 sprzedano 107.796), co oznacza wzrost sprzedaży o 6,8%. Od początku roku dostawy do klientów wyraźnie przekroczyły 1,1 miliona samochodów BMW (1.137.065 egzemplarzy, wzrost o 13,6%). BMW serii 5 utrzymuje pozycję lidera w swoim segmencie rynkowym, z październikowym wynikiem przekraczającym 25.000 samochodów (26.370 w październiku 2011, 23.808 w październiku 2010, wzrost o 10,8%). Nowy BMW X3 również zdobył uznanie klientów, uzyskując wzrost sprzedaży o 333,8%, do 10.949 egzemplarzy (2.524 egzemplarze w październiku 2010). BMW X5 pozostaje w skali światowej liderem w swoim segmencie rynkowym, a w październiku jego sprzedaż od wprowadzenia na rynek obecnego modelu (w grudniu 2006 roku) przekroczyła 500.000 egzemplarzy. Przy październikowych dostawach do klientów wynoszących 8.290 egzemplarzy, BMW X5 pozostaje na zeszłorocznym poziomie (8.585 egzemplarzy, -3.4%). Sprzedaż nowego modelu BMW serii 6 wygląda również bardzo obiecująco, przy 1.152 sprzedanych samochodach uzyskano wzrost o 506,3% w porównaniu do października 2010 roku (190 samochodów).
Dobrze sprzedaje się BMW serii 7, notując w październiku 36.4% wzrostu przy sprzedaży wynoszącej 6.271 egzemplarzy (4.597 w październiku 2010 roku).
Również dla marki MINI październik okazał się rekordowy. Sprzedaż samochodów wzrosła o 16,2% i wyniosła 23.839 egzemplarzy (w październiku 2010 było to 20.523 egzemplarze). Od początku 2011 roku do końca października samochody MINI trafiły do 232.056 klientów (w analogicznym okresie poprzedniego roku 188.275 egzemplarzy, wzrost o 23.3%). Bardzo dobrze radzi sobie MINI Countryman, którego sprzedaż wyniosła w październiku 8.645 egzemplarzy (w porównaniu do 3.525 w październiku 2010, wzrost o 145.2%).
Najnowszy, już piąty model w rodzinie samochodów MINI, wprowadzony w październiku do sprzedaży MINI Coupé rozpoczął karierę w świetnym stylu. – Wprowadzając na rynek nowe wcielenie MINI przed 10 laty, stworzyliśmy nowy segment rynku premium, na którym nie było wcześniej miejsca dla małych samochodów – przypomina Robertson.
– Od tamtego czasu wciąż powiększamy rodzinę MINI. Nowe modele rozpędziły sprzedaż marki do rekordowych rozmiarów. W tej chwili, dysponując nowymi propozycjami w postaci MINI Coupé oraz MINI Roadster, jesteśmy spokojni o kierunek zmian w sprzedaży marki MINI.
W październiku BMW Group udało się zwiększyć sprzedaż detaliczną między innymi na każdym ze swoich 3 największych rynków, to jest w Niemczech, w USA i w Chinach. W Niemczech, biorąc pod uwagę rejestracje nowych samochodów, wzrost wyniósł 4,9% (24.364 w październiku 2011, 23.220 w październiku 2010). Marka BMW odnotowała 2.0% wzrost w rejestracjach, do poziomu 20.977 samochodów (20.557 w październiku 2010), natomiast marka MINI może się pochwalić wzrostem aż o 27,2%, z 3.387 samochodami zarejestrowanymi w październiku 2011 (2.663 w październiku 2010). Łącznie w Niemczech od początku roku zarejestrowano 244.418 nowych samochodów wyprodukowanych przez BMW Group (218.160 w analogicznym okresie roku 2010, co daje wzrost o 12%), zapewniając BMW pozycję lidera na niemieckim rynku samochodów premium. W październiku w USA również zanotowano bardzo dobry wynik sprzedaży, która osiągnęła 27.288 samochodów, czyli o 17,5% więcej, niż w październiku roku 2010, kiedy to dostarczono 23.222 egzemplarze. Łącznie od początku roku klienci w USA odebrali 246.602 samochodów BMW i MINI (215.274 w analogicznym okresie roku 2010, co daje wzrost o 14,6%). Na wciąż bardzo chłonny rynek chiński w październiku dostarczono 18.346 samochodów (13.738 w październiku 2010, wzrost o 33.5%). Od stycznia do października włącznie dostarczono chińskim klientom 195.868 samochodów, uzyskując wzrost o 44,5% w porównaniu z okresem styczeń – październik 2010, kiedy to dostarczono 135.564 samochody. Bardzo wyraźny wzrost sprzedaży w październiku wystąpił także na dynamicznie rozwijających się rynkach w Rosji (2.925 samochodów, wzrost o 55.5%), w Indiach (890 samochodów, wzrost o 18.2%) oraz w Turcji (1.657 samochodów, wzrost o 18,2%).
BMW Motorrad: od początku roku do końca października 2011, BMW Motorrad dostarczył klientom na całym świecie 93.942 motocykle (w analogicznym okresie 2010 roku dostarczono 88.353 motocykle), uzyskując wzrost o 6,3% i firmowy rekord w sprzedaży motocykli za pierwsze 10 miesięcy roku. BMW Motorrad kontynuował w październiku kurs wzrostowy, sprzedając 7.050 motocykli (6.845 motocykli w październiku 2010, co daje wzrost o 3,0%). Na tradycyjnie bardzo trudnym rynku motocyklowym, pozwoliło to na dalsze zwiększenie udziału BMW Motorrad w światowym rynku motocykli o pojemnościach silników ponad 500 cm3. Husqvarna Motorcycles kończy 10 miesięcy 2011 roku z wynikiem sprzedaży 6.775 motocykli (8.616 motocykli w analogicznym okresie roku 2010, co oznacza spadek o 24.4%). Październikowy wynik, to 695 dostarczonych motocykli (1.356 w październiku 2010, co oznacza spadek o 48,7%).
Sprzedaż BMW Group w skrócie – październik 2011 / 10 miesięcy 2011
|
październik 2011 |
październik 2010 – zmiana |
10 miesięcy 2011 |
10 miesięcy 2010 – zmiana |
BMW Group Automobiles |
139.276 |
+8,3% |
1.371.863 |
+15,2% |
BMW |
115.136 |
+6,8% |
1.137.065 |
+13,6% |
MINI |
23.839 |
+16,2% |
232.056 |
+23,3% |
BMW Motorrad |
7.050 |
+3,0% |
93.942 |
+6,3% |
Husqvarna Motorcycles |
695 |
-48,7% |
6.775 |
-21,4% |
2011-11-21