BMW Group ustanawia nowy rekord sprzedaży w roku 2006

Detroit/Monachium. BMW Group zwiększyła w roku 2006 sprzedaż swoich samochodów o 3,5 %.
 
Łącznie nabywców znalazło 1,373,926 pojazdów
(1,327,992 w roku 2005). O 5,2 % – do 1,185,049 wzrosła liczba
sprzedanych pojazdów marki BMW (1,126,768 w roku 2005). O 6,2 % – do
188,072 spadła liczba sprzedanych pojazdów marki MINI (200,428 w roku
2005). Przyczyną spadku są prace modernizacyjne prowadzone w zakładach
MINI w Oksfordzie w związku z planami zwiększenia mocy produkcyjnych
obiektu i przestawienia produkcji na drugą generację MINI. O 1,1 % – do
805 wzrosła liczba sprzedanych modeli Phantom marki Rolls-Royce (796 w
roku 2005) należącej do portfolio BMW Group. Oznacza to, że marka
Rolls-Royce odnotowała czwarty z rzędu rok wzrostu sprzedaży odkąd w
roku 2003 wprowadziła na rynek nowego Phantoma.
Prezes Zarządu BMW AG, dr Norbert Reithofer, powiedział: „Tak znakomite
wyniki sprzedaży oznaczają, że każda z trzech marek – BMW, MINI i
Rolls-Royce – jest liderem w swoim segmencie.”
Dr Reithofer optymistycznie ocenił również handlowe prognozy BMW Group
na ten rok: „Chcemy utrzymać tendencję wzrostową w zakresie sprzedaży
naszych marek w roku 2007, a więc pobić kolejne rekordy sprzedaży
każdej z nich.”
Najlepiej sprzedającym się modelem BMW Group jest bez wątpienia BMW
serii 3 w czterech wersjach nadwozia– limuzyna, touring, coupe i
cabrio. W roku 2006 sprzedano łącznie 508,498 egzemplarzy BMW serii 3
co stanowi 17,1 % wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (434,342).
Oznacza to, że ten bestseller stanowi 43 % łącznej sprzedaży marki BMW.
Drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych pojazdów zajęło BMW
serii 5. W tym przypadku nabywców znalazły 232,162 pojazdy, co oznacza
1,7 % wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (228,389). Na miejscu
trzecim znalazło się BMW serii 1 z liczbą 151,914 sprzedanych
samochodów – 1,6 % wzrost w porównaniu z rokiem 2005 (149,493). Kolejne
miejsce przypadło modelowi BMW X3 z liczbą 113,997 sprzedanych pojazdów
– 3 % wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (110,719). W związku z
zakończeniem cyklu życia modelu pierwszej generacji, sprzedaż BMW X5
spadła w roku 2006 o 25,8% – do 75,356 egzemplarzy (101,537 w roku
2005). W poprzednim roku zarówno BMW X5 i X3 zostały liderami swoich
segmentów.
Mocną pozycję w grupie pojazdów wyższej kategorii potwierdziło BMW
serii 7 – 50,199 nabywców i 0,3 % wzrost w stosunku do roku
poprzedniego (50,062).
Poziom 30,974 egzemplarzy osiągnęła sprzedaż modelu Z4 – o 7,3 % więcej
niż w roku 2005 (28,874). O 6 % – do 21,942 pojazdów spadła sprzedaż
BMW serii 6 (23,340 w roku 2005).
W zestawieniu miesięcznym sprzedaż marki BMW wzrosła w grudniu 2006 o
7,8 % w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, osiągając
poziom 114,995 pojazdów (106,675 w grudniu 2005).


Nowe MINI wpływa na wzrost sprzedaży w grudniu.

Niedostępność MINI na rynku z wyżej wymienionych powodów spowodowała
spadek jego sprzedaży w ujęciu rocznym. Jednak już od 18 listopada 2006
roku, na rynkach europejskich dostępna jest kolejna generacja modelu
MINI. Zwiększenie produkcji nowych pojazdów ułatwi zaspokojenie
utrzymującego się wysokiego popytu na najnowsze modele MINI. Dlatego
już w grudniu odnotowano 39,6 % wzrost jego sprzedaży – do poziomu
13,991 pojazdów (10,020 w roku 2005).
Miniony rok okazał się także doskonały dla motocykli BMW, których
sprzedano łącznie 100,064 sztuki. To o 2,7 % więcej niż w roku
poprzednim (97,474). Tylko w grudniu motocykle BMW znalazły 7,419
nabywców – o 36,8 % więcej niż przed rokiem (5,425).
2007-01-12

BMW Group ustanawia nowy rekord sprzedaży w roku 2006

 
Łącznie nabywców znalazło 1,373,926 pojazdów
(1,327,992 w roku 2005). O 5,2 % – do 1,185,049 wzrosła liczba
sprzedanych pojazdów marki BMW (1,126,768 w roku 2005). O 6,2 % – do
188,072 spadła liczba sprzedanych pojazdów marki MINI (200,428 w roku
2005). Przyczyną spadku są prace modernizacyjne prowadzone w zakładach
MINI w Oksfordzie w związku z planami zwiększenia mocy produkcyjnych
obiektu i przestawienia produkcji na drugą generację MINI. O 1,1 % – do
805 wzrosła liczba sprzedanych modeli Phantom marki Rolls-Royce (796 w
roku 2005) należącej do portfolio BMW Group. Oznacza to, że marka
Rolls-Royce odnotowała czwarty z rzędu rok wzrostu sprzedaży odkąd w
roku 2003 wprowadziła na rynek nowego Phantoma.
Prezes Zarządu BMW AG, dr Norbert Reithofer, powiedział: „Tak znakomite
wyniki sprzedaży oznaczają, że każda z trzech marek – BMW, MINI i
Rolls-Royce – jest liderem w swoim segmencie.”
Dr Reithofer optymistycznie ocenił również handlowe prognozy BMW Group
na ten rok: „Chcemy utrzymać tendencję wzrostową w zakresie sprzedaży
naszych marek w roku 2007, a więc pobić kolejne rekordy sprzedaży
każdej z nich.”
Najlepiej sprzedającym się modelem BMW Group jest bez wątpienia BMW
serii 3 w czterech wersjach nadwozia– limuzyna, touring, coupe i
cabrio. W roku 2006 sprzedano łącznie 508,498 egzemplarzy BMW serii 3
co stanowi 17,1 % wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (434,342).
Oznacza to, że ten bestseller stanowi 43 % łącznej sprzedaży marki BMW.
Drugie miejsce pod względem liczby sprzedanych pojazdów zajęło BMW
serii 5. W tym przypadku nabywców znalazły 232,162 pojazdy, co oznacza
1,7 % wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (228,389). Na miejscu
trzecim znalazło się BMW serii 1 z liczbą 151,914 sprzedanych
samochodów – 1,6 % wzrost w porównaniu z rokiem 2005 (149,493). Kolejne
miejsce przypadło modelowi BMW X3 z liczbą 113,997 sprzedanych pojazdów
– 3 % wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim (110,719). W związku z
zakończeniem cyklu życia modelu pierwszej generacji, sprzedaż BMW X5
spadła w roku 2006 o 25,8% – do 75,356 egzemplarzy (101,537 w roku
2005). W poprzednim roku zarówno BMW X5 i X3 zostały liderami swoich
segmentów.
Mocną pozycję w grupie pojazdów wyższej kategorii potwierdziło BMW
serii 7 – 50,199 nabywców i 0,3 % wzrost w stosunku do roku
poprzedniego (50,062).
Poziom 30,974 egzemplarzy osiągnęła sprzedaż modelu Z4 – o 7,3 % więcej
niż w roku 2005 (28,874). O 6 % – do 21,942 pojazdów spadła sprzedaż
BMW serii 6 (23,340 w roku 2005).
W zestawieniu miesięcznym sprzedaż marki BMW wzrosła w grudniu 2006 o
7,8 % w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, osiągając
poziom 114,995 pojazdów (106,675 w grudniu 2005).


Nowe MINI wpływa na wzrost sprzedaży w grudniu.

Niedostępność MINI na rynku z wyżej wymienionych powodów spowodowała
spadek jego sprzedaży w ujęciu rocznym. Jednak już od 18 listopada 2006
roku, na rynkach europejskich dostępna jest kolejna generacja modelu
MINI. Zwiększenie produkcji nowych pojazdów ułatwi zaspokojenie
utrzymującego się wysokiego popytu na najnowsze modele MINI. Dlatego
już w grudniu odnotowano 39,6 % wzrost jego sprzedaży – do poziomu
13,991 pojazdów (10,020 w roku 2005).
Miniony rok okazał się także doskonały dla motocykli BMW, których
sprzedano łącznie 100,064 sztuki. To o 2,7 % więcej niż w roku
poprzednim (97,474). Tylko w grudniu motocykle BMW znalazły 7,419
nabywców – o 36,8 % więcej niż przed rokiem (5,425).

Leave a Reply