Światowe premiery i wizja rozwoju to kluczowe elementy prezentacji BMW na 77. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.
Oprócz nowego BMW serii 1 koncern zamierza po raz pierwszy zaprezentować publicznie nowe BMW serii 5 i nowe BMW M5 Touring. BMW pokaże również trzy inne modele, które zaledwie kilka tygodni temu święciły swój światowy debiut. Dzięki BMW serii 3 Cabrio można wręcz poczuć powiew nadchodzącej wiosny. Nowa edycja BMW X5 (SAV) przedstawia unikalną kombinację dynamiki jazdy, funkcjonalności i luksusu. Natomiast BMW serii 7 Hydrogen, pierwsza napędzana wodorem limuzyna, nakreśla prekursorską perspektywę mobilności bez zanieczyszczania środowiska i uzależnienia od paliw kopalnych.
Liczne premiery podczas prezentacji w Genewie będą dla BMW doskonałym początkiem bogatego w wydarzenia roku modelowego. W najbliższych miesiącach BMW zamierza wprowadzić nowe standardy dotyczące dynamiki i sportowej jazdy dla różnych segmentów pojazdów. Te wysokie standardy podkreśli prezentacja spektakularnego konceptu studyjnego, doskonałego pod względem osiągów i fascynującej estetyki.
Ponadto w dniach 8-18 marca br. odwiedzający genewski Salon będą mogli zapoznać się z nowatorskimi osiągnięciami z dziedziny napędu, w ramach którego BMW konsekwentnie rozwija zasadę wydajnej dynamiki. Spośród wprowadzanych silników wymienić można m.in. wyjątkowo oszczędne, choć dynamiczne czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne w BMW serii 1. W silnikach sześcio- i czterocylindrowych zastosowano po raz pierwszy koncepcję bezpośredniego wtrysku ubogiej mieszanki w postaci układu High Precision Injection. Dzięki w pełni aluminiowej skrzyni korbowej, najnowocześniejszej turbosprężarce i technologii Common Rail najnowszej generacji nowe czterocylindrowe jednostki wysokoprężne wkraczają w nowy wymiar wydajnej dynamiki. Przy zredukowanej masie oferują jeszcze lepsze osiągi, mniejsze spalanie i niższy poziom emisji spalin.
BMW wyznacza nowe standardy pod względem wydajności i mocy silnika również dla innych typów jednostek napędowych. Szczegółowa prezentacja napędów skonstruowanych dla nowych modeli będzie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym odzwierciedleniem ogromnego doświadczenia firmy w projektowaniu silników. Szeroka gama jednostek napędowych obejmuje wyjątkowo wydajny ośmiocylindrowy silnik dla nowego BMW serii 5, nagrodzony silnik V10 z BMW M5 Touring oraz dwunastocylindrową jednostkę z BMW serii 7 Hydrogen o podwójnym napędzie z układem bezpośredniego wtrysku benzyny oraz zasilaniem wodorem przez kolektor dolotowy.
Również w segmencie pojazdów z napędem na cztery koła BMW ma jeszcze więcej do zaoferowania. W roku modelowym 2007 inteligentny układ napędu na cztery koła xDrive będzie dostępny w aż 26 modelach czterech serii. xDrive wchodzi w skład wyposażenia podstawowego dla modeli SAV BMW X5 i BMW X3, natomiast dla limuzyny i touringa serii 5 i 3 można zamówić go w ramach wyposażenia dodatkowego. Układ będzie po raz pierwszy dostępny także dla BMW serii 3 Coupé. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie BMW zaprezentuje sposób działania układu, który nie tylko poprawia trakcję na nawierzchniach nieutwardzonych, ale dzięki szybkim czasom reakcji oraz zmiennej, płynnej dystrybucji siły napędu na koła przednie lub tylne wpływa na poprawę dynamiki jezdnej na drogach utwardzonych.
Jeszcze doskonalsze prowadzenie osiągnięto przez wprowadzenie w obecnych modelach nowatorskich systemów wspomagających. Na uwagę zasługują takie rozwiązania, jak aktywny tempomat z funkcją Stop & Go dla BMW serii 5, czy wyświetlacz Head-Up, system BMW Night Vision i kamera tylna wprowadzone do modelu BMW X5. Udoskonalone szczegóły układu jezdnego, takie jak np. układ DynamicDrive czy aktywny układ kierowniczy, pozwalają cieszyć się jeszcze większą radością z jazdy.
Co więcej, BMW wprowadzi uczestników genewskiego Salonu w tajniki rewolucyjnych prac rozwojowych. Sukces firmy zależy przecież w głównej mierze od ciągłego transferu technologii pomiędzy różnymi dziedzinami zastosowań. I tak np. czterech inżynierów z działu badawczo-technicznego zostało oddelegowanych do współpracy z załogą jachtu BMW ORACLE Racing, gdzie mogą wykazać się swoją wiedzą na temat lekkich technologii podczas tworzenia konstrukcji z włókna węglowego odznaczających się minimalną masą przy zachowaniu maksymalnej sztywności. Kil nowoczesnego jachtu BMW ORACLE Racing został wyprodukowany w zakładzie BMW w niemieckim Eisenach. Celem załogi jest start najlżejszym jak do tej pory jachtem w Pucharze Ameryki 2007.
Osiągnięcia z dziedziny konstruowania jachtów można również wykorzystać w Formule 1. Włókna węglowe, optymalna aerodynamika i maksymalna wytrzymałość przy zachowaniu minimalnej masy to kluczowe elementy także dla pojazdów wyścigowych. Zespół BMW Sauber F1 opiera swe badania nad konstrukcją układu jezdnego na tych samych programach symulacyjnych, co załoga BMW ORACLE Racing. Stworzone przez specjalistów centrum badawczo-rozwojowego programy służą do budowania jachtów osiągających maksymalne prędkości oraz do konstrukcji nowych bolidów Formuły 1. Dzięki temu oprogramowaniu trwające wcześniej nawet rok symulacje komputerowe można obecnie przeprowadzić w ciągu jednego dnia.
2. Najważniejsze osiągnięcia w skrócie.
• Światowa premiera: nowe BMW serii 1.
Dodatkowy wariant modelu, udoskonalenia stylistyczne przodu i tyłu, świeża kolorystyka, wysokiej jakości materiały wykończeniowe we wnętrzu oraz nowe silniki to cechy nowego BMW serii 1. Nowe układy przeniesienia napędu zapewniają większą moc przy znacznie zredukowanym zużyciu paliwa. Zakres osiągów waha się od 85 kW/115 KM do 195 kW/265 KM. Jedyny jak do tej pory w segmencie samochodów kompaktowych model z napędem na tylną oś gwarantuje tak typową dla BMW radość z jazdy. BMW serii 1 będzie odtąd dostępne w praktycznej wersji pięciodrzwiowej oraz wyjątkowo sportowej i zwinnej wersji trzydrzwiowej.
• Światowa premiera: nowe BMW serii 5.
Nowa limuzyna serii 5 to wcielenie czystej radości z jazdy w pojeździe klasy luksusowej, natomiast BMW serii 5 Touring to niezwykłe połączenie dynamiki i wszechstronności. Obie wersje serii 5 są obecnie jeszcze bardziej atrakcyjne. Gama silników obejmuje jednostki cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe rozwijające maksymalną moc od 120 kW/163 KM do 270 kW/367 KM. Tak jak i inne jednostki serii 5, nowe sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe z układem High Precision Injection cechują się doskonałymi osiągami i wyjątkową wydajnością. Materiały wykończeniowe i stylistyka wnętrza prezentują nowy poziom jakości. Z zewnątrz sportową elegancję BMW serii 5 podkreślają udoskonalone reflektory i nowoczesne akcenty stylistyczne.
• Światowa premiera: nowe BMW serii M5
Nowe BMW M5 Touring przyjmie każde wyzwanie – nie tylko na torze wyścigowym. Dynamiczny model touringa z firmy BMW M GmbH posiada wszystko to, co pozwala cieszyć się codzienną jazdą, odkrywając potencjał sportowego pojazdu o wysokich osiągach. Elastyczność BMW serii 5 Touring połączono z doskonałymi osiągami zdobywającego wiele nagród dziesięciocylindrowego silnika BMW M. Dzięki wysokoobrotowej koncepcji rodem z samochodów sportowych jednostka V10 rozwija maksymalną moc 373 kW/507 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm. Do osiągnięcia 100 km/h wystarczy zaledwie 4,8 sekundy. Stosunek mocy do masy w BMW M5 Touring wynosi 3,7 kg na 1 KM, zaś pojemność bagażnika to 1 650 litrów. Wszystkie te cechy, jak również nadzwyczajne wartości estetyczne typowe dla BMW M, sprawiają, że nic więcej już nie potrzeba.
• Premiera europejska: nowe BMW serii 3 Cabrio.
Nowe BMW serii 3 Cabrio to kontynuacja sukcesu czteroosobowego kabrioletu. Po raz pierwszy przed wiatrem i deszczem chroni pasażerów BMW serii 3 Cabrio twardy składany dach. Pojazd posiada typowe dla kabrioletu BMW serii 3 klasyczne linie. Kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się słońcem, wiatrem i otoczeniem – i wykorzystywać niespotykaną dotąd w żadnym innym Cabrio serii 3 dynamikę jezdną. Najwyższy model z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym wyposażonym w technologię Twin Turbo osiąga maksymalną moc 225 kW/306 KM.
• Atrakcja: nowe BMW X5.
Nowa edycja sprawdzonego samochodu typu SAV oferuje fascynujące wrażenia dzięki wyjątkowej dynamice jezdnej, sportowej, a zarazem eleganckiej stylistyce i wnętrzu, które cechuje się ekskluzywnością i funkcjonalnością. Nowe BMW X5 jest pierwszym BMW zdolnym pomieścić aż siedmiu pasażerów. Wersja ośmiocylindrowa będzie rozwijać moc 261 kW/355 KM, sześciocylindrowa jednostka rzędowa – 200 kW/272 KM, natomiast sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny – 173 kW/235 KM. Te wielce wydajne silniki będą zapewniać większą moc przy niższym zużyciu paliwa.
• Perspektywa: BMW serii 7 z napędem wodorowym.
Pierwsza na świecie napędzana wodorem limuzyna firmy BMW Group to kamień milowy na drodze do zrównoważonej i wolnej od spalin mobilności. BMW serii 7 Hydrogen wyposażone jest w dwunastocylindrowy silnik o mocy 191 kW/ 260 KM, napędzany tak wodorem, jak i benzyną. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 230 km/h, a dzięki podwójnemu napędowi jest w stanie pokonać zasięg ponad 700 km.
• Innowacja: sześcio- i czterocylindrowe silniki benzynowe z układem bezpośredniego wtrysku ubogiej mieszanki.
BMW przedstawia pierwszy silnik z układem bezpośredniego wtrysku benzyny, który pozwala na tzw. pracę z ubogą mieszanką w szerokim zakresie obrotów i który jest obecnie dostępny zarówno dla rzędowych silników sześciocylindrowych, jak i czterocylindrowych. Technologia High Precision Injection pozwala na znaczne zredukowanie zużycia paliwa podczas jazdy. Jednocześnie nowe silniki cechują się zwiększoną mocą, doskonałą kulturą pracy i wzorcową emisją spalin.
• Innowacja: nowe czterocylindrowe silniki wysokoprężne.
BMW prezentuje nową generację czterocylindrowych silników wysokoprężnych dostępnych w dwóch różnych mocach. Wyposażone w całkowicie aluminiową skrzynię korbową, najnowszej generacji system wtryskowy Common Rail, turbosprężarkę oraz umieszczony blisko silnika filtr cząstek stałych, jednostki te wkraczają w nowy wymiar wydajnej dynamiki, wykazując jednocześnie wzorcową emisję spalin.
• Innowacja: większa wydajność dzięki systemowi Brake Energy Regeneration.
Wydajność nowoczesnych silników BMW została dodatkowo zwiększona dzięki podjęciu kroków zmierzających do zredukowania zużycia paliwa. Osiągnięto to w głównej mierze dzięki wytwarzaniu energii dla sieci po-kładowej bez potrzeby spalania paliwa. Za pomocą inteligentnego systemu kontroli alternatora system Brake Energy Regeneration gromadzi energię dla sieci pokładowej podczas hamowania silnikiem i układem hamulcowym.
• Innowacja: nowe modele z układem napędu na cztery koła xDrive.
Inteligentny układ napędu na cztery koła BMW xDrive podlega ciągłym udoskonaleniom. Liczba modeli czerpiących korzyści ze stałego lub zmiennego systemu przeniesienia siły napędu na przednią lub tylną oś, który wpływa na poprawę trakcji i dynamiki jezdnej, stale rośnie. Zoptymalizowana sieć sterowników układów DSC i xDrive pozwala na jeszcze bardziej precyzyjne reakcje stosownie do zmian warunków jezdnych. W BMW X5 i BMW X3 układ xDrive dostępny jest w wyposażeniu standardowym. Dla modeli limuzyny i touring serii 5, i po raz pierwszy również dla BMW serii 3 Coupé, można zamówić go w ramach wyposażenia dodatkowego.
• Innowacja: czysta radość z jazdy dzięki nowoczesnym układom jezdnym.
Nowoczesne układy jezdne w nowych modelach BMW zapewniają nadzwyczajną dynamikę i bezpieczne prowadzenie. Swoje kompetencje BMW wykazuje w sferze kierowania pojazdem, hamowania, zawieszenia i kontroli stabilności jazdy, ustanawiając nowe standardy we wszystkich tych dziedzinach. BMW X5 to jedyny w swym segmencie pojazd wyposażony w układ AdaptiveDrive, który posiada opcję stabilizacji przechyłów bocznych i amortyzatorów adaptacyjnych. Nowe BMW serii 1 to jedyny samochód kompaktowy z aktywnym układem kierowniczym.
• Innowacja: systemy wspomagania kierowcy w drodze.
Nowe BMW serii 5 to doskonały przykład na to, co można osiągnąć dzięki nowoczesnym systemom wspomagania. Systemy te zwalniają kierowcę z wykonywania niezbyt przyjemnych czynności, ułatwiają percepcję i prowadzenie pojazdu. Asystent świateł drogowych oraz system BMW Night Vision to opcje unikalne w segmencie BMW serii 5. Do istniejących systemów wspomagania dołączono obecnie również aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz funkcję ostrzegania o zmianie pasa ruchu.
2007-03-02