BMW w Paryżu

Podczas targów Mondial de l’Automobile 2008 odbywających się od 4 do 19 października w Paryżu BMW prezentuje swoje aktualne hity: światową premierę nowego BMW serii 7, pierwszą prezentację na targach nowego BMW serii 3 i najnowsze efekty strategii rozwoju BMW EfficientDynamics.
Nowe BMW serii 7 budzi emocje w segmencie luksusowych limuzyn, oferując
wyjątkowe wrażenia z jazdy, doskonały komfort podróżowania i stylistykę
przekonująco łączącą sportową elegancję, nowoczesność i naturalną
prezencję. Również najlepiej sprzedający się na świecie samochód klasy
premium, BMW serii 3, zaprezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż
kiedykolwiek przedtem. Odpowiednie modyfikacje stylistyczne,
udoskonalenia wnętrza auta i dodatkowe warianty silnikowe dają zarówno
limuzynie, jak i touringowi jeszcze większą przewagę nad konkurencją.

Obie
serie plasują się w światowej czołówce również pod względem wydajności.
Dzięki nowoczesnym, zmniejszającym zużycie paliwa technologiom
silnikowym i szeregowi innych elementów strategii BMW EfficientDynamics
wszystkie warianty silnikowe BMW serii 7 i BMW serii 3 mogą pochwalić
się w swojej kategorii mocy najlepszym stosunkiem mocy do zużycia
paliwa. Umożliwia to strategia BMW EfficientDynamics. Żaden inny
producent nie dysponuje tak szeroko zakrojoną i skuteczną strategią
redukującą zużycie paliwa i emisję spalin. Dotychczas sprzedano już
ponad milion pojazdów wyposażonych standardowo w aktualne elementy
strategii BMW EfficientDynamics.

Wraz z debiutem nowego BMW
serii 7, BMW EfficientDynamics wchodzi teraz do segmentu luksusowych
limuzyn. Zakres zastosowanych elementów strategii, do których zaliczają
się między innymi odzysk energii hamowania, sterowanie agregatami
pomocniczymi w zależności od potrzeb, odprzęgana sprężarka
klimatyzacji, inteligentna lekka konstrukcja, aktywna aerodynamika i
opony o niższych oporach toczenia, daje nowemu BMW serii 7 również na
tym polu wyraźną przewagę nad konkurencją. Nowe BMW 730d, wyposażone w
nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy Diesla o mocy 180 kW/245 KM i
spalające w cyklu pomiarowym UE średnio 7,2 l paliwa na 100 km, jest
najbardziej wydajnym samochodem w swoim segmencie.

W BMW serii 3
– inaczej niż w BMW serii 7 wyposażonym standardowo w sześciobiegową
skrzynię automatyczną – pojawią się również takie elementy strategii
BMW EfficientDynamics jak wskaźnik zmiany biegu (we wszystkich modelach
z sześciobiegową skrzynią manualną) czy funkcja Auto Start Stop (we
wszystkich modelach czterocylindrowych ze skrzynią manualną). Średnie
zużycie paliwa wynoszące 4,7 l na 100 km i emisja CO2 na poziomie 123
g/km dają BMW 318d z silnikiem o mocy 105 kW/143 KM pozycję lidera w
zakresie zużycia paliwa i emisji spalin w tym segmencie.

W roku
modelowym 2009 BMW oferować będzie już 23 modeli zgodnych z przyszłą
normą emisji spalin Euro 5. Ponadto nowe BMW 330d jest pierwszym
modelem, który dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance już
teraz spełnia wymogi normy Euro 6 zaplanowanej dopiero na rok 2014.
Jesienią 2008 r. również ponad 23 aktualne modele BMW będą miały emisję
CO2 nieprzekraczającą 140 g/km. Fakt, iż dotychczas sprzedano już ponad
milion pojazdów z aktualną technologią BMW EfficientDynamics, pokazuje
niesamowicie szerokie oddziaływanie tej strategii zmniejszającej
zużycie paliwa i emisję spalin w ruchu drogowym. BMW Group spełni dla
swoich marek dobrowolne zobowiązanie Europejskiego Związku Producentów
Samochodów (ACEA), mówiące o obniżeniu w latach 1995 do 2008 zużycia
paliwa całej floty wszystkich producentów o 25 procent.

Niezwykle
wydajne i jednocześnie wyjątkowo atrakcyjne modele BMW dają we
wszystkich segmentach możliwość połączenia radości z jazdy z
ekonomicznością. Aktualnymi przykładami tego są, oprócz BMW serii 7 i
BMW serii 3, również prezentowane na Mondial de l’Automobile 2008 nowe
warianty wysokoprężne BMW serii 1: BMW 118d Cabrio i BMW 123d Cabrio. W
wyższej klasie średniej zdecydowanie najbardziej wydajnym samochodem
będzie BMW 520d o średnim zużyciu paliwa 5,1 l na 100 km i emisji CO2
na poziomie 136 g/km. Również modele SAV – BMW X5 i BMW X3 – oraz
Sports Activity Coupé BMW X6 łączą wyjątkową radość z jazdy z
wydajnością niespotykaną w tym segmencie. Podobnie niedoścignione są
BMW X3 xDrive20d o mocy 130 kW/177 KM i średnim zużyciu paliwa 6,5 l na
100 km oraz BMW X6 xDrive35d o mocy 210 kW/286 KM i średnim zużyciu 8,3
l na 100 km.

Aby zapewnić sobie tę wyjątkową pozycję również w
przyszłości, BMW intensywnie pracuje nad wprowadzeniem do produkcji
seryjnej napędu hybrydowego, który zagwarantuje typową dla tej marki
charakterystykę mocy oraz wymierną we wszystkich sytuacjach redukcję
zużycia paliwa. BMW stawia przy tym na szeroko zakrojony hybrydowy
system modułowy, aby móc zaoferować optymalne rozwiązanie dla każdego
modelu („Best of Hybrid”). W Paryżu zaprezentowane będą dwa przykłady:
BMW Concept 7 ActiveHybrid – z ośmiocylindrowy silnikiem benzynowym i
zintegrowanym ze skrzynią biegów silnikiem elektrycznym jako
wspomagające źródło napędu – oraz BMW Concept X6 ActiveHybrid, w którym
ośmiocylindrowy silnik i napęd elektryczny połączono za pomocą
innowacyjnej aktywnej przekładni dwutrybowej.
2008-10-02

BMW w Paryżu

Nowe BMW serii 7 budzi emocje w segmencie luksusowych limuzyn, oferując
wyjątkowe wrażenia z jazdy, doskonały komfort podróżowania i stylistykę
przekonująco łączącą sportową elegancję, nowoczesność i naturalną
prezencję. Również najlepiej sprzedający się na świecie samochód klasy
premium, BMW serii 3, zaprezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż
kiedykolwiek przedtem. Odpowiednie modyfikacje stylistyczne,
udoskonalenia wnętrza auta i dodatkowe warianty silnikowe dają zarówno
limuzynie, jak i touringowi jeszcze większą przewagę nad konkurencją.

Obie
serie plasują się w światowej czołówce również pod względem wydajności.
Dzięki nowoczesnym, zmniejszającym zużycie paliwa technologiom
silnikowym i szeregowi innych elementów strategii BMW EfficientDynamics
wszystkie warianty silnikowe BMW serii 7 i BMW serii 3 mogą pochwalić
się w swojej kategorii mocy najlepszym stosunkiem mocy do zużycia
paliwa. Umożliwia to strategia BMW EfficientDynamics. Żaden inny
producent nie dysponuje tak szeroko zakrojoną i skuteczną strategią
redukującą zużycie paliwa i emisję spalin. Dotychczas sprzedano już
ponad milion pojazdów wyposażonych standardowo w aktualne elementy
strategii BMW EfficientDynamics.

Wraz z debiutem nowego BMW
serii 7, BMW EfficientDynamics wchodzi teraz do segmentu luksusowych
limuzyn. Zakres zastosowanych elementów strategii, do których zaliczają
się między innymi odzysk energii hamowania, sterowanie agregatami
pomocniczymi w zależności od potrzeb, odprzęgana sprężarka
klimatyzacji, inteligentna lekka konstrukcja, aktywna aerodynamika i
opony o niższych oporach toczenia, daje nowemu BMW serii 7 również na
tym polu wyraźną przewagę nad konkurencją. Nowe BMW 730d, wyposażone w
nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy Diesla o mocy 180 kW/245 KM i
spalające w cyklu pomiarowym UE średnio 7,2 l paliwa na 100 km, jest
najbardziej wydajnym samochodem w swoim segmencie.

W BMW serii 3
– inaczej niż w BMW serii 7 wyposażonym standardowo w sześciobiegową
skrzynię automatyczną – pojawią się również takie elementy strategii
BMW EfficientDynamics jak wskaźnik zmiany biegu (we wszystkich modelach
z sześciobiegową skrzynią manualną) czy funkcja Auto Start Stop (we
wszystkich modelach czterocylindrowych ze skrzynią manualną). Średnie
zużycie paliwa wynoszące 4,7 l na 100 km i emisja CO2 na poziomie 123
g/km dają BMW 318d z silnikiem o mocy 105 kW/143 KM pozycję lidera w
zakresie zużycia paliwa i emisji spalin w tym segmencie.

W roku
modelowym 2009 BMW oferować będzie już 23 modeli zgodnych z przyszłą
normą emisji spalin Euro 5. Ponadto nowe BMW 330d jest pierwszym
modelem, który dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance już
teraz spełnia wymogi normy Euro 6 zaplanowanej dopiero na rok 2014.
Jesienią 2008 r. również ponad 23 aktualne modele BMW będą miały emisję
CO2 nieprzekraczającą 140 g/km. Fakt, iż dotychczas sprzedano już ponad
milion pojazdów z aktualną technologią BMW EfficientDynamics, pokazuje
niesamowicie szerokie oddziaływanie tej strategii zmniejszającej
zużycie paliwa i emisję spalin w ruchu drogowym. BMW Group spełni dla
swoich marek dobrowolne zobowiązanie Europejskiego Związku Producentów
Samochodów (ACEA), mówiące o obniżeniu w latach 1995 do 2008 zużycia
paliwa całej floty wszystkich producentów o 25 procent.

Niezwykle
wydajne i jednocześnie wyjątkowo atrakcyjne modele BMW dają we
wszystkich segmentach możliwość połączenia radości z jazdy z
ekonomicznością. Aktualnymi przykładami tego są, oprócz BMW serii 7 i
BMW serii 3, również prezentowane na Mondial de l’Automobile 2008 nowe
warianty wysokoprężne BMW serii 1: BMW 118d Cabrio i BMW 123d Cabrio. W
wyższej klasie średniej zdecydowanie najbardziej wydajnym samochodem
będzie BMW 520d o średnim zużyciu paliwa 5,1 l na 100 km i emisji CO2
na poziomie 136 g/km. Również modele SAV – BMW X5 i BMW X3 – oraz
Sports Activity Coupé BMW X6 łączą wyjątkową radość z jazdy z
wydajnością niespotykaną w tym segmencie. Podobnie niedoścignione są
BMW X3 xDrive20d o mocy 130 kW/177 KM i średnim zużyciu paliwa 6,5 l na
100 km oraz BMW X6 xDrive35d o mocy 210 kW/286 KM i średnim zużyciu 8,3
l na 100 km.

Aby zapewnić sobie tę wyjątkową pozycję również w
przyszłości, BMW intensywnie pracuje nad wprowadzeniem do produkcji
seryjnej napędu hybrydowego, który zagwarantuje typową dla tej marki
charakterystykę mocy oraz wymierną we wszystkich sytuacjach redukcję
zużycia paliwa. BMW stawia przy tym na szeroko zakrojony hybrydowy
system modułowy, aby móc zaoferować optymalne rozwiązanie dla każdego
modelu („Best of Hybrid”). W Paryżu zaprezentowane będą dwa przykłady:
BMW Concept 7 ActiveHybrid – z ośmiocylindrowy silnikiem benzynowym i
zintegrowanym ze skrzynią biegów silnikiem elektrycznym jako
wspomagające źródło napędu – oraz BMW Concept X6 ActiveHybrid, w którym
ośmiocylindrowy silnik i napęd elektryczny połączono za pomocą
innowacyjnej aktywnej przekładni dwutrybowej.

Leave a Reply