Najnowsza generacja Chevroleta Corvette Z06 ujrzała światło dzienne podczas targów NAIAS w Detroit.
Mocarna Corvette Z06 otrzymała agregat V8 o pojemności 6,2 litra, wspierany sprężarką firmy Eaton oraz intercoolerem. Jednostka rozwija „przynajmniej” 625 KM i 861 Nm momentu obrotowego.
Silnik współpracuje z 7-biegową przekładnią manualną lub nowoopracowaną skrzynią automatyczną oferującą 8 przełożeń. Nowy automat ma aż pięć sprzęgieł, przy czym wymiarami nie odbiega od 6-biegowej skrzyni automatycznej montowanej w modelu Stingray; jest też od niej o 4 kilogramy lżejszy i o 5% bardziej wydajny dzięki obniżonemu tarciu wewnętrznemu.
Samochód wyróżnia się pakietem aero wykonanym z włókna węglowego, w którego skład wchodzą m.in. przedni i tylny spoiler oraz nakładki progowe. Auta klientów, którzy dokupią opcjonalny pakiet Z07 zostaną dodatkowo wyposażone w większe „lotki”, opony Michelin Pilot Super Sport Cup, przezroczystą środkową sekcję tylnego spoilera oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Firma chwali się, że Corvette z pakietem Z07 uzyskuje podczas jazdy największą siłę docisku spośród wszystkich modeli produkowanych przez GM.
Nowa Corvette otrzymała również 19-calowe felgi z przodu (opony P285/30ZR19 ) i 20-calowe z tyłu (P285/30ZR19). Nowością jest zdejmowany panel dachowy wykonany z włókna węglowego, który pozwolił zwiększyć sztywność nadwozia o 60 procent.
Chevrolet Corvette Z06 2015 wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.
2014-01-16