Prezentowany w Genewie prototyp DS4 Racing jest wizją nowego samochodu rajdowego Citroena.
Nadwozie auta zostało obniżone o 35 mm w stosunku do wersji seryjnej, a rozstaw kół poszerzony o 55 mm z przodu i o 75 mm z tyłu. W oczy rzucają się też dodatkowe elementy, takie jak dyfuzor powietrza, osłona przedniego zderzaka, dolny pas nadwozia i poszerzone błotniki.
Opracowany przez ekipę Citroen Racing silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l rozwija moc 256 KM czyli 160 KM z jednego litra. Spektakularnym osiągom towarzyszy poziom emisji CO2 ograniczony do 155 g/km.
Podwozie i układ jezdny były również przedmiotem specjalnych zabiegów ze strony konstruktorów. Układ hamulcowy posiada z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specjalne tarcze o średnicy zwiększonej do 380 mm. Citroen DS4 Racing Concept jest wyposażony w szersze opony o średnicy 19 cali (235/40).
Prototyp wyróżnia się także szarym, matowym lakierem z efektem tekstury, który stanowi premierę w świecie motoryzacji. Powierzchnia o specjalnej fakturze wychwytuje światło, podkreślając w ten sposób kształt sylwetki.
2012-02-28