W lutym bieżącego roku BMW Group ponownie znacznie poprawiła swoją sprzedaż. Łącznie sprzedano 91 758 samochodów marki BMW, MINI i Rolls-Royce (w roku ubiegłym 80 474), co stanowi wzrost o 14,0%. Od początku tego roku do końca lutego dostarczono klientom 173 911 samochodów – o 15,3% więcej niż w roku ubiegłym (150 893).
Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: „Po znacznym wzroście styczniowym sprzedaż porównywana w ujęciu rocznym była również znacznie wyższa w lutym. W ubiegłym miesiącu zaobserwowaliśmy przede wszystkim wzrost w Azji, jednak odnotowaliśmy również zwiększenie sprzedaży na wielu rynkach europejskich, afrykańskich i amerykańskich. Na kluczowych rynkach zbytu, takich jak USA, w sektorze samochodowym również można zaobserwować zachęcające oznaki stopniowego ożywienia.” Na prawie wszystkich rynkach następuje zdecydowany odwrót od kryzysu i zmiana na lepsze. W lutym marka BMW była liderem w swoim segmencie na rynku USA, odnotowując wzrost rzędu 16,3%. W Niemczech BMW Group udało się osiągnąć zwiększenie sprzedaży o 6,8% pomimo ogólnych tendencji zniżkowych na rynku. W Chinach koncern sprzedał o 96,7% więcej samochodów w analizowanym miesiącu.
Robertson dodaje: „Czekamy na nowe BMW serii 5 i rozpoczęcie sprzedaży 20 marca tego roku. Już teraz obserwujemy ogromne zainteresowanie tym samochodem, który stanowi prawie jedną piątą sprzedaży BMW – i jest jednym z filarów marki, obok serii 1 i serii 3. Jednakże ze względu na zmiany wprowadzone w modelu serii 5 liczymy się z okresowym wolniejszym wzrostem w całkowitej sprzedaży podczas wiosennego wprowadzenia tego samochodu na rynek.”
W lutym sprzedano łącznie 78 248 samochodów marki BMW, co stanowi wzrost o 13,7% (w roku ubiegłym 68 823). Od początku tego roku do końca lutego dostarczono do klientów 148 112 samochodów – o 14,7% więcej niż w roku ubiegłym (129 085).
W sprzedaży marki MINI również można zaobserwować kontynuację dobrej passy. W ubiegłym miesiącu sprzedano 13 443 samochodów MINI, czyli o 16,0% więcej niż w lutym 2009 r. (11 584). Od początku tego roku do końca lutego sprzedano 25 645 samochodów MINI. To oznacza wzrost rzędu 18,2% (w ubiegłym roku 21 704). Ian Robertson: „W ciągu kilku następnych lat rodzina samochodów MINI powiększy się z trzech do sześciu modeli. Czwarty model z rodziny MINI, nowe MINI Countryman, pojawi się w salonach sprzedaży we wrześniu i będzie stanowił istotny element długoterminowego wzrostu w tej marce premium.”
Po raz pierwszy nowy MINI Countryman został pokazany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Podczas tej imprezy do 14 marca firma BMW Group przedstawiło szerokie spektrum nowych model i nowoczesnych technologii. Wśród głównych atrakcji należy wymienić światową premierę nowego BMW serii 5 Limuzyna oraz zmodyfikowane BMW serii 3 Coupé, BMW serii 3 Cabrio i modele X5. Salon w Genewie 2010 to również miejsce zaprezentowania dwóch bardzo innowacyjnych samochodów koncepcyjnych. BMW Concept 5 Series ActiveHybrid jest urzeczywistnieniem idei BMW stworzenia rewolucyjnego, w pełni hybrydowego modelu w segmencie wyższej klasy średniej. W Genewie miał również miejsce europejski debiut BMW Concept ActiveE – jest to model studyjny bazujący na BMW serii 1 Coupé, wyposażony w całkowicie elektryczny napęd i innowacyjną technologię magazynowania energii. Dwa nowe modele hybrydowe BMW będą dostępne w sprzedaży od połowy kwietnia – wtedy BMW ActiveHybrid X6 oraz BMW ActiveHybrid 7 ruszą na podbój europejskich rynków.
W lutym sprzedano 67 samochodów marki Rolls-Royce (w ubiegłym roku 67/+0,0%). Od początku tego roku do końca lutego dostarczono do klientów na całym świecie 154 samochody tej marki (w roku ubiegłym 104/+48,1%).
Kontynuację dobrych, styczniowych wyników sprzedaży w segmencie motocykli stanowi znaczny wzrost w lutym o 24,6%, osiągając łącznie wynik 5485 samochodów (w ubiegłym roku 4 401). Od początku tego roku do końca lutego dostarczono do klientów 9299 motocykli – o 14,4% więcej niż w roku ubiegłym (8132). Do tego wzrostu przyczyniło się zmodyfikowane R 1200 GS, R 1200 GS Adventure i R 1200 RT, wszystkie o dużej mocy, a także wprowadzone niedawno S 1000 RR.
Warszawa. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku BMW Polska wysunęła się na pozycje lidera segmentu Premium polskiego rynku sprzedając 748 aut i notując 35% wzrost sprzedaży. Oprócz niezwykle popularnych modeli X5 i X6 do wzrostu przyczynił się najbardziej nowy model BMW X1 cieszący się olbrzymim zainteresowaniem klientów.
Dział motocykli BMW Polska również zanotował rekordowy wzrost sprzedaży (75 sztuk) ponad 60% i wysunął się na pozycje lidera w segmencie powyżej 500cm3, przede wszystkim dzięki motocyklom Enduro reprezentowanym przez serie GS. Pierwszych klientów znalazł również nowy superbike BMW S 1000 RR, który do końca roku będzie stanowił duży procent sprzedaży koncernu w Polsce i na świecie.
Przegląd sprzedaży BMW Group w lutym / do lutego 2010 r.
|
W lutym |
W |
Sprzedaż |
W |
Samochody BMW Group |
91 758 |
+14,0% |
173 911 |
+15,3% |
BMW |
78 248 |
+13,7% |
148 112 |
+14,7% |
MINI |
13 443 |
+16,0% |
25 645 |
+18,2% |
Rolls-Royce Motor Cars |
67 |
+0,0% |
154 |
+48,1% |
Motocykle BMW |
5 485 |
+24,6% |
9 299 |
+14,4% |
2010-03-19