Druga runda Kia Lotos Cup

Już za tydzień na torze w Poznaniu odbędzie się druga odsłona tegorocznego serialu KIA LOTOS Cup. W czwartek, 18 maja, odbędą się treningi bez pomiaru czasu oraz badania techniczne samochodów. Rywalizacja rozpocznie się następnego dnia treningami z pomiarem czasu, od których zależy, kto i jakie miejsce zajmie na polach startowych.
Po pierwszej rundzie KIA LOTOS Cup liderem jest Igor Gregorczyk, zaledwie po 8 punktów tracą do niego Kamil Raczkowski i Maciej Steinhof. W ścisłej czołówce są również Wojciech Herban (58 pkt.), Mariusz Sikora (54 pkt.), Bartłomiej Bakalarz (53 pkt.), Maciej Ostoja Czyżyński (52 pkt.) i Rafał Grzesiński (51 pkt.). Najwyżej sklasyfikowana pani, Klaudia Podkalicka zajmuje 15. miejsce i traci do lidera 29 punktów. Znacznie poniżej oczekiwań i możliwości ukończył pierwszą rundę Zbigniew Łacisz, który po znakomitej sesji treningowej do wyścigu ruszał z czwartego pola startowego. Uczestniczył w kolizji z Łukaszem Błaszkowskim, po wypadku spadł do drugiej dziesiątki, a błędnie (jak się po analizie materiałów fotograficznych i telewizyjnych okazało) nałożona przez sędziów kara „stop&go” zrzuciła kierowcę na koniec stawki. Jest sklasyfikowany na 17. miejscu i ma 42. punkty straty do prowadzącego.

Kierowcy zajmujący czołowe miejsca w klasyfikacji uczynią wszystko, aby utrzymać swoje lokaty, pozostali będą chcieli poprawić swe miejsca. Należy więc spodziewać się emocjonującej walki już w czasie sesji treningowej, która zapewni 27. zawodniczkom i zawodnikom miejsca na polach startowych w wyścigu finału A drugiej rundy KIA LOTOS Cup. Dla tych, którym nie uda się uzyskać czasów gwarantujących start w sobotnim wyścigu odbędzie się finał B, zwany treningiem ostatniej szansy. Pięcioro najlepszych z tego wyścigu uzupełni stawkę finału A, dla pozostałych zawody się skończą bez punktów. Prognoza pogody zapowiada, iż w czasie wyścigów na poznańskim torze jest prawdopodobny deszcz. Nawierzchnia będzie więc śliska, co stanowić może spore utrudnienie dla zawodniczek i zawodników KIA LOTOS Cup; inaczej będzie trzeba ustawiać zawieszenia samochodów, bardzo ważny będzie stan ogumienia, a w wyścigach najważniejsza będzie precyzja jazdy. Kibicom – wystarczą parasole.

HARMONOGRAM ZAWODÓW

Czwartek 17. 05. 2007 r.

Treningi płatne bez pomiaru czasu
09.00-09.45 formuła E2000 i DIV 4 Interseria
10.00-10.45 samochody turystyczne
10.55-11.40 KIA LOTOS Cup nr nieparzyste
11.55-12.40 KIA LOTOS Cup nr parzyste
12.55-13.40 samochody turystyczne
13.55-14.40 formuła E2000 i DIV 4 Interseria
14.55-15.40 KIA LOTOS Cup nr nieparzyste
15.55-16.40 KIA LOTOS Cup nr parzyste

Badanie kontrolne
Stanowisko I
14.00-15.30 samochody turystyczne Grand Prix Polski, Grupa Narodowa, DSMP
15.30-17.00 formuła E2000 i Interseria

Stanowisko II
12.00-18.00 samochody KIA LOTOS Cup

19.00 pierwsze posiedzenie ZSS

Piątek 18. 05. 2007 r.
07.00-19.00 Biuro zawodów

Treningi obowiązkowe z pomiarem czasu
09.00-09.20 Grand Prix Polski + grupa Narodowa
09.30-09.50 Formuła E2000 i Interseria
10.00-10.30 KIA LOTOS Cup numery parzyste
10.40-11.10 KIA LOTOS Cup numery nieparzyste
11.20-12.00 przerwa
12.00-12.20 Grand Prix Polski i Grupa Narodowa
12.30-12.50 Formuła E2000 i Interseria
13.00-13.15 Kia Lotos Cup pierwsza 15-tka
13.25-14.15 DSMP
14.15-15.00 przerwa
15.00 wyścig E2000 i Interseria – 15 okrążeń
16.00 finał B KIA LOTOS Cup – 5 okrążeń

BRIEFING – Sala w pawilonie

10.00 zawodnicy Grand Prix Polski i DSMP
10.40 zawodnicy formuły E2000 i Interserii
11.40 zawodnicy KIA LOTOS Cup

Sobota 19. 05. 2007 r.
Rozgrzewka (warm up)
08.30-08.40 Grand Prix Polski i Grupa Narodowa
08.45-08.55 Formuła E2000 i Interseria
09.00-09.10 KIA LOTOS Cup

09.30 OTWARCIE ZAWODÓW

10.00 WYŚCIG GRAND PRIX POLSKI i GRUPA NARODOWA
I bieg – 12 okrążeń
II bieg – 12 okrążeń

11.40 WYŚCIG FORMUŁA E2000 I INTERSERIA – 15 okrążeń

12.30 FINAŁ A KIA LOTOS Cup
I bieg – 10 okrążeń
II bieg – 10 okrążeń

14.00 WYŚCIG DSMP – 3 godziny
2007-05-10

Druga runda Kia Lotos Cup

Po pierwszej rundzie KIA LOTOS Cup liderem jest Igor Gregorczyk, zaledwie po 8 punktów tracą do niego Kamil Raczkowski i Maciej Steinhof. W ścisłej czołówce są również Wojciech Herban (58 pkt.), Mariusz Sikora (54 pkt.), Bartłomiej Bakalarz (53 pkt.), Maciej Ostoja Czyżyński (52 pkt.) i Rafał Grzesiński (51 pkt.). Najwyżej sklasyfikowana pani, Klaudia Podkalicka zajmuje 15. miejsce i traci do lidera 29 punktów. Znacznie poniżej oczekiwań i możliwości ukończył pierwszą rundę Zbigniew Łacisz, który po znakomitej sesji treningowej do wyścigu ruszał z czwartego pola startowego. Uczestniczył w kolizji z Łukaszem Błaszkowskim, po wypadku spadł do drugiej dziesiątki, a błędnie (jak się po analizie materiałów fotograficznych i telewizyjnych okazało) nałożona przez sędziów kara „stop&go” zrzuciła kierowcę na koniec stawki. Jest sklasyfikowany na 17. miejscu i ma 42. punkty straty do prowadzącego.

Kierowcy zajmujący czołowe miejsca w klasyfikacji uczynią wszystko, aby utrzymać swoje lokaty, pozostali będą chcieli poprawić swe miejsca. Należy więc spodziewać się emocjonującej walki już w czasie sesji treningowej, która zapewni 27. zawodniczkom i zawodnikom miejsca na polach startowych w wyścigu finału A drugiej rundy KIA LOTOS Cup. Dla tych, którym nie uda się uzyskać czasów gwarantujących start w sobotnim wyścigu odbędzie się finał B, zwany treningiem ostatniej szansy. Pięcioro najlepszych z tego wyścigu uzupełni stawkę finału A, dla pozostałych zawody się skończą bez punktów. Prognoza pogody zapowiada, iż w czasie wyścigów na poznańskim torze jest prawdopodobny deszcz. Nawierzchnia będzie więc śliska, co stanowić może spore utrudnienie dla zawodniczek i zawodników KIA LOTOS Cup; inaczej będzie trzeba ustawiać zawieszenia samochodów, bardzo ważny będzie stan ogumienia, a w wyścigach najważniejsza będzie precyzja jazdy. Kibicom – wystarczą parasole.

HARMONOGRAM ZAWODÓW

Czwartek 17. 05. 2007 r.

Treningi płatne bez pomiaru czasu
09.00-09.45 formuła E2000 i DIV 4 Interseria
10.00-10.45 samochody turystyczne
10.55-11.40 KIA LOTOS Cup nr nieparzyste
11.55-12.40 KIA LOTOS Cup nr parzyste
12.55-13.40 samochody turystyczne
13.55-14.40 formuła E2000 i DIV 4 Interseria
14.55-15.40 KIA LOTOS Cup nr nieparzyste
15.55-16.40 KIA LOTOS Cup nr parzyste

Badanie kontrolne
Stanowisko I
14.00-15.30 samochody turystyczne Grand Prix Polski, Grupa Narodowa, DSMP
15.30-17.00 formuła E2000 i Interseria

Stanowisko II
12.00-18.00 samochody KIA LOTOS Cup

19.00 pierwsze posiedzenie ZSS

Piątek 18. 05. 2007 r.
07.00-19.00 Biuro zawodów

Treningi obowiązkowe z pomiarem czasu
09.00-09.20 Grand Prix Polski + grupa Narodowa
09.30-09.50 Formuła E2000 i Interseria
10.00-10.30 KIA LOTOS Cup numery parzyste
10.40-11.10 KIA LOTOS Cup numery nieparzyste
11.20-12.00 przerwa
12.00-12.20 Grand Prix Polski i Grupa Narodowa
12.30-12.50 Formuła E2000 i Interseria
13.00-13.15 Kia Lotos Cup pierwsza 15-tka
13.25-14.15 DSMP
14.15-15.00 przerwa
15.00 wyścig E2000 i Interseria – 15 okrążeń
16.00 finał B KIA LOTOS Cup – 5 okrążeń

BRIEFING – Sala w pawilonie

10.00 zawodnicy Grand Prix Polski i DSMP
10.40 zawodnicy formuły E2000 i Interserii
11.40 zawodnicy KIA LOTOS Cup

Sobota 19. 05. 2007 r.
Rozgrzewka (warm up)
08.30-08.40 Grand Prix Polski i Grupa Narodowa
08.45-08.55 Formuła E2000 i Interseria
09.00-09.10 KIA LOTOS Cup

09.30 OTWARCIE ZAWODÓW

10.00 WYŚCIG GRAND PRIX POLSKI i GRUPA NARODOWA
I bieg – 12 okrążeń
II bieg – 12 okrążeń

11.40 WYŚCIG FORMUŁA E2000 I INTERSERIA – 15 okrążeń

12.30 FINAŁ A KIA LOTOS Cup
I bieg – 10 okrążeń
II bieg – 10 okrążeń

14.00 WYŚCIG DSMP – 3 godziny

Leave a Reply