Evo i STi z silnikiem Diesla

Jeszcze kilka lat temu byłoby to nie do pomyślenia, jednak współczesne trendy motoryzacyjne przełamują wszelkie świętości – diesel w STi i Evo?
Informacje, które ujawnił Autocar wydają się tak nierealne, że aż trudno w nie uwierzyć. Według nich Mitsubishi miałoby zaoferować fanom odmiany Evo przykrą i trudną do przełknięcia niespodziankę, tj. legendarny pojazd z napędem hybrydowym. Mało tego, silnik użyty w tandemie napędowym miałby być zasilany ropą. Wszystko po to, żeby osiągnąć emisję CO2 na poziomie 200 g/km. Taka opcja może mieć swoje uzasadnienie w świetle współczesnych trendów ekologicznych, ale nie miałaby racji bytu z punktu widzenia marketingu. Gdyby Evo pojawiło się wyłącznie w takiej opcji, okazałoby się mało atrakcyjne zarówno dla sportu motorowego jak i dla wielu klientów japońskich i amerykańskich.

Bardziej prawdopodobne wydają się plany Subaru dotyczące najmocniejszej odmiany Imprezy. Nowa STi (planowana na 2012) będzie występowała w opcji z 2-litrową jednostką wysokoprężną, znaną z aktualnych "cywilnych" odmian tego pojazdu. Oczywiście w STi silnik będzie odpowiednio "podkręcony".
2010-06-14

Evo i STi z silnikiem Diesla

Informacje, które ujawnił Autocar wydają się tak nierealne, że aż trudno w nie uwierzyć. Według nich Mitsubishi miałoby zaoferować fanom odmiany Evo przykrą i trudną do przełknięcia niespodziankę, tj. legendarny pojazd z napędem hybrydowym. Mało tego, silnik użyty w tandemie napędowym miałby być zasilany ropą. Wszystko po to, żeby osiągnąć emisję CO2 na poziomie 200 g/km. Taka opcja może mieć swoje uzasadnienie w świetle współczesnych trendów ekologicznych, ale nie miałaby racji bytu z punktu widzenia marketingu. Gdyby Evo pojawiło się wyłącznie w takiej opcji, okazałoby się mało atrakcyjne zarówno dla sportu motorowego jak i dla wielu klientów japońskich i amerykańskich.

Bardziej prawdopodobne wydają się plany Subaru dotyczące najmocniejszej odmiany Imprezy. Nowa STi (planowana na 2012) będzie występowała w opcji z 2-litrową jednostką wysokoprężną, znaną z aktualnych "cywilnych" odmian tego pojazdu. Oczywiście w STi silnik będzie odpowiednio "podkręcony".

Leave a Reply