Ford a polityka transportowa

Firma Ford Motor Company już od wielu lat dostrzega problemy zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska związane z eksploatacją pojazdów silnikowych, szczególnie w regionach miejskich. To dlatego Ford opracowuje technologie obniżające emisję CO2, włączając w to pojazdy elektryczne.

Mimo, że intencje Komisji Europejskiej są ukierunkowane pozytywnie, Ford uważa, że istnieją inne programy, dzięki którym wyznaczone cele zostaną zrealizowane w bardziej efektywny sposób niż to przedstawiono w opublikowanych wczoraj propozycjach w Białej Księdze Polityki Transportowej.

„Propozycja Komisji nie doprowadzi do poprawy polityki transportowej, chociaż jej intencje są szczere,” powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny, Ford of Europe. „Sądzę, że Komisja powinna zająć się kwestiami zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska związanymi z eksploatacją pojazdów silnikowych na obszarach miejskich, aby zaoferować klientom wybór oraz wspierać rynek pracy i wzrost ekonomiczny w Europie.”

Ford uważa, że propozycje przedstawione w Białej Księdze – które nawołują do ograniczenia na terenach miejskich liczby pojazdów z silnikami spalinowymi o 50 procent do roku 2030 i całkowitego wykluczenia ich z tych obszarów do roku 2050 – nie doprowadzą do efektywnego rozwiązania problemów zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska w miastach. Propozycja ta ogranicza klientom wybór w kwestii pojazdów, które można i których nie można kupować, dlatego większą poprawę infrastruktury transportowej zapewni bardziej treściwy program.

„Wzrost liczby pojazdów elektrycznych może przyczynić się do osiągnięcia naszego wspólnego celu, jakim jest zredukowanie efektu cieplarnianego w zależności od sposobu produkcji elektryczności, jednak nie rozwiążemy w ten sposób problemu zagęszczenia ruchu w miastach. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest rzeczowa debata na temat możliwości poprawy sieci dróg oraz innych aspektów infrastruktury drogowej na obszarach miejskich w ramach holistycznej dyskusji o polityce transportowej,” dodał Odell.

Ford zastanawia się również, czy możliwe jest osiągnięcie większych korzyści ekologicznych poprzez alternatywne propozycje, które nie zostały przedstawione w Białej Księdze. Pojazdy elektryczne niewątpliwie odegrają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości transportu drogowego. Jednakże Biała Księga nie porusza kwestii zaspokojenia tak dużego popytu na elektryczność w ciągu następnych 20 lat. Ford uważa, iż każda propozycja ukierunkowana na nagłe powiększenie floty pojazdów elektrycznych musi odzwierciedlać nie tylko bodźce rynkowe, ale także musi być zgodna z ogólną polityką energetyczną Unii Europejskiej.

„Zrobimy więcej w kierunku zainicjowania debaty na temat przyszłości miejskiej mobilności w Unii Europejskiej jeśli utrzymamy i rozwiniemy poprzednie, zintegrowane, wielotorowe podejście Komisji do kwestii transportu, które nie faworyzuje konkretnych środków transportu.”

Ford oczekuje, by Komisja przyjęła bardziej realistyczne i holistyczne podejście do tej polityki. Komisja musi w szczególności przyłożyć dużo większą uwagę do kwestii konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, który zdaniem Komisji będzie w stanie poczynić ogromne inwestycje w celu opracowania czystszych i bezpieczniejszych pojazdów.

„Istnieje duża potrzeba, aby Komisja Europejska opracowała holistyczną politykę przemysłową ukierunkowaną na wzmocnienie międzynarodowej konkurencyjności rynku europejskiego,” powiedział Odell. „Przemysł jest ważnym czynnikiem napędowym europejskiej ekonomii, a także istotnym bodźcem do wprowadzania innowacji technologicznych.”

„Jak zaobserwowaliśmy w ostatnich miesiącach na przykładzie niemieckiej ekonomii, przemysł odgrywa kluczową rolę we wspieraniu ekonomicznego rozwoju oraz dobrobytu gospodarczego. W związku z tym ważne jest, aby stworzyć program mający na celu wzmocnienie europejskich fundamentów przemysłowych.”

# # #

Informacje o firmie Ford Motor Company


Ford Motor Company z centralą w Dearborn, w stanie Michigan w USA, wytwarza i sprzedaje pojazdy na sześciu kontynentach, zatrudniając około 164 tys. pracowników i prowadząc produkcję w około 70 zakładach na całym świecie. Obecnie do koncernu należą marki samochodów Ford i Lincoln. Firma świadczy także szeroką gamę usług finansowych za pośrednictwem spółki Ford Motor Credit Company. Więcej informacji na temat produktów i aktualnej oferty rynkowej można znaleźć odwiedzając witrynę internetową www.fordmotorcompany.com.

Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 51 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 66 tys. pracowników. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 22 oddziały produkcyjne, łącznie ze spółkami joint venture. Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford of Europe. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.

2011-03-29

Ford a polityka transportowa

Mimo, że intencje Komisji Europejskiej są ukierunkowane pozytywnie, Ford uważa, że istnieją inne programy, dzięki którym wyznaczone cele zostaną zrealizowane w bardziej efektywny sposób niż to przedstawiono w opublikowanych wczoraj propozycjach w Białej Księdze Polityki Transportowej.

„Propozycja Komisji nie doprowadzi do poprawy polityki transportowej, chociaż jej intencje są szczere,” powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny, Ford of Europe. „Sądzę, że Komisja powinna zająć się kwestiami zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska związanymi z eksploatacją pojazdów silnikowych na obszarach miejskich, aby zaoferować klientom wybór oraz wspierać rynek pracy i wzrost ekonomiczny w Europie.”

Ford uważa, że propozycje przedstawione w Białej Księdze – które nawołują do ograniczenia na terenach miejskich liczby pojazdów z silnikami spalinowymi o 50 procent do roku 2030 i całkowitego wykluczenia ich z tych obszarów do roku 2050 – nie doprowadzą do efektywnego rozwiązania problemów zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska w miastach. Propozycja ta ogranicza klientom wybór w kwestii pojazdów, które można i których nie można kupować, dlatego większą poprawę infrastruktury transportowej zapewni bardziej treściwy program.

„Wzrost liczby pojazdów elektrycznych może przyczynić się do osiągnięcia naszego wspólnego celu, jakim jest zredukowanie efektu cieplarnianego w zależności od sposobu produkcji elektryczności, jednak nie rozwiążemy w ten sposób problemu zagęszczenia ruchu w miastach. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest rzeczowa debata na temat możliwości poprawy sieci dróg oraz innych aspektów infrastruktury drogowej na obszarach miejskich w ramach holistycznej dyskusji o polityce transportowej,” dodał Odell.

Ford zastanawia się również, czy możliwe jest osiągnięcie większych korzyści ekologicznych poprzez alternatywne propozycje, które nie zostały przedstawione w Białej Księdze. Pojazdy elektryczne niewątpliwie odegrają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości transportu drogowego. Jednakże Biała Księga nie porusza kwestii zaspokojenia tak dużego popytu na elektryczność w ciągu następnych 20 lat. Ford uważa, iż każda propozycja ukierunkowana na nagłe powiększenie floty pojazdów elektrycznych musi odzwierciedlać nie tylko bodźce rynkowe, ale także musi być zgodna z ogólną polityką energetyczną Unii Europejskiej.

„Zrobimy więcej w kierunku zainicjowania debaty na temat przyszłości miejskiej mobilności w Unii Europejskiej jeśli utrzymamy i rozwiniemy poprzednie, zintegrowane, wielotorowe podejście Komisji do kwestii transportu, które nie faworyzuje konkretnych środków transportu.”

Ford oczekuje, by Komisja przyjęła bardziej realistyczne i holistyczne podejście do tej polityki. Komisja musi w szczególności przyłożyć dużo większą uwagę do kwestii konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, który zdaniem Komisji będzie w stanie poczynić ogromne inwestycje w celu opracowania czystszych i bezpieczniejszych pojazdów.

„Istnieje duża potrzeba, aby Komisja Europejska opracowała holistyczną politykę przemysłową ukierunkowaną na wzmocnienie międzynarodowej konkurencyjności rynku europejskiego,” powiedział Odell. „Przemysł jest ważnym czynnikiem napędowym europejskiej ekonomii, a także istotnym bodźcem do wprowadzania innowacji technologicznych.”

„Jak zaobserwowaliśmy w ostatnich miesiącach na przykładzie niemieckiej ekonomii, przemysł odgrywa kluczową rolę we wspieraniu ekonomicznego rozwoju oraz dobrobytu gospodarczego. W związku z tym ważne jest, aby stworzyć program mający na celu wzmocnienie europejskich fundamentów przemysłowych.”

# # #

Informacje o firmie Ford Motor Company


Ford Motor Company z centralą w Dearborn, w stanie Michigan w USA, wytwarza i sprzedaje pojazdy na sześciu kontynentach, zatrudniając około 164 tys. pracowników i prowadząc produkcję w około 70 zakładach na całym świecie. Obecnie do koncernu należą marki samochodów Ford i Lincoln. Firma świadczy także szeroką gamę usług finansowych za pośrednictwem spółki Ford Motor Credit Company. Więcej informacji na temat produktów i aktualnej oferty rynkowej można znaleźć odwiedzając witrynę internetową www.fordmotorcompany.com.

Ford of Europe wytwarza, sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 51 indywidualnych rynkach, zatrudniając około 66 tys. pracowników. Oprócz spółki Ford Motor Credit Company, usługi firmy Ford of Europe obejmują dział Ford Customer Service Division oraz 22 oddziały produkcyjne, łącznie ze spółkami joint venture. Pierwsze samochody marki Ford dotarły do Europy w 1903 roku – w tym samym roku powstała firma Ford of Europe. Produkcja w Europie ruszyła w roku 1911.

Leave a Reply