Ford w Rajdzie Nowej Zelandii

Rajd Nowej Zelandii, który odbędzie się w nadchodzący weekend to już trzecia runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA rozgrywana w ciągu zaledwie pięciu tygodni.
Zespół aktualnych mistrzów świata, BP Ford Abu Dhabi World Rally Team stracił prowadzenie w obydwu klasyfikacjach po asfaltowym Rajdzie Niemiec, ale zapowiada walkę o odzyskanie pozycji lidera na szutrowych odcinkach Nowej Zelandii, które zdecydowanie bardziej odpowiadają kierowcom Fordów Focus RS WRC.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila zapowiadają walkę o zwycięstwo na trasach jedenastej rundy WRC. Fińskie załogi walczyć będą na szutrowych OS-ach o równych nawierzchniach, z szybkimi, wyprofilowanymi zakrętami, wytyczonych na pokrytej bujną roślinnością Wyspie Północnej. Odcinki Rajdu Nowej Zelandii, podobne nieco do prób Rajdu Finlandii są uważane za jedne z najciekawszych w serialu, a swoją charakterystyką zachęcają kierowców do agresywnej, szybkiej jazdy.

W ciągu ostatniej zimy w Nowej Zelandii spadło bardzo dużo deszczu, przez co organizatorzy musieli wprowadzić kilka zmian w trasie rajdu. Obfite opady deszczu sprawiają, że trasa jest bardziej miękka, a z drugiej strony zmywają z drogi luźny szuter, przez co kierowcy startujący na czele stawki mają lepszą przyczepność. To szczególnie ważne dla Hirvonena, który będzie drugim kierowcą na starcie pierwszego dnia.

Zaledwie cztery punkty dzielą 28-letniego Hirvonena od prowadzenia w klasyfikacji kierowców. W pasjonującej walce o mistrzostwo świata, którą Fin toczy z Sébastienem Loebem już sześciokrotnie dochodziło do zmiany lidera tabeli mistrzostw. Hirvonen wystartuje w Rajdzie Nowej Zelandii po raz piąty, a jego najlepszym dotychczasowym wynikiem na antypodach jest drugie miejsce, które zajął w 2006 roku.
„Trasy w Nowej Zelandii sprzyjają bardzo rytmicznej jeździe i są wyjątkowo równe, dzięki czemu nie musimy martwić się, że jakiś kamień uszkodzi samochód” powiedział Hirvonen. „Wyprofilowane zakręty skłaniają do agresywnej jazdy, jednak trzeba uważać, żeby wchodząc w zakręt nie ustawić samochodu po niewłaściwej stronie drogi, bo taki błąd może się źle skończyć.

„Jeśli będzie zimno i mokro, jazda na twardych oponach może okazać się niezbyt łatwa, jednak nie będziemy mieli wyboru. Zgodnie z regulaminem wszyscy będziemy używać w tym rajdzie opon z twardej mieszanki. Trzeba będzie uważać, bo trudno rozgrzać opony w niskich temperaturach. Może być podobnie, jak na pierwszym OS-ie Rajdu Argentyny, kiedy w podobnych warunkach zaryzykowałem i miałem bardzo dobry czas. Jednak ryzyko nie zawsze się opłaca i można wypaść z trasy.”

„Modyfikacje silnika nowego samochodu, który debiutował w Rajdzie Niemiec dają odczuwalne efekty. Ograniczenia regulaminowe nie pozwalają nam poczynić dużych kroków naprzód, jednak reakcja silnika na pedał gazu znacznie się poprawiła. Wszystko dzieje się teraz nieco szybciej. Mam nadzieję, że w Nowej Zelandii wykorzystamy w pełni większy potencjał samochodu. Walczymy o mistrzostwo świata, więc musimy wygrywać rajdy. Jeśli nie będzie to możliwe, postaram się zdobyć jak najwięcej punktów” dodał Fin.

Najlepszym wynikiem Latvali w trzech startach w Nowej Zelandii było piąte miejsce zajęte rok temu. „Lubię ten rajd. Cieszę się, że po rozczarowaniu w Niemczech mogę wystąpić w rajdzie, który da mi radość i poczucie komfortu. Wolę startować w Nowej Zelandii, niż na przykład na kamienistych OS-ach Rajdu Grecji” powiedział.

„Krajobrazy Nowej Zelandii są wyjątkowo piękne, a drogi po prostu wspaniałe. Trasa prowadzi po piasku i równym, ubitym szutrze, więc mamy doskonałe warunki do jazdy, a wyprofilowane zakręty można pokonywać bardzo szybko. W Nowej Zelandii padały ostatnio obfite deszcze. Startuję jako jeden z pierwszych i może to przynieść pewne korzyści. Na mokrych trasach nie będzie luźnego szutru i nie powinienem napotkać na OS-ach bardzo śliskiego błota, które zazwyczaj pojawia się po przejeździe kolejnych załóg” dodał Latvala.
Najnowsze informacje
* Zgodnie z nowymi przepisami, zespół BP-Ford Abu Dhabi będzie mógł korzystać z tylko jednego rodzaju bieżnika opon Pirelli. Szutrowe opony „Scorpion” będą dostępne tylko w wersji wykonanej z twardej mieszanki. Mus zabezpieczający przez skutkami przebicia opony jest w tym sezonie zakazany, dlatego opony Pirelli mają wzmocnione boczne ścianki. Zapewniają one lepszą ochronę przed uszkodzeniem ogumienia. Zespołom nie wolno dodatkowo nacinać opon, a każdy samochód może przewozić dwa koła zapasowe.

* Poza samochodami zespołu BP-Ford Abu Dhabi na starcie staną cztery inne Fordy Focus RS WRC. Gigi Galli odniósł kontuzję w Rajdzie Niemiec i zastąpi go François Duval. Do drugiego Forda zespołu Stobart VK M-Sport Ford wsiądą Matthew Wilson i Scott Martin. Federico Villagra i Jorge Perez Companc oraz Henning Solberg i Cato Menkerud będą walczyć o punkty dla zespołu Munchi’s Ford. Do rajdu zgłoszono także pięć Fordów Fiesta ST.

Trasa rajdu
Planowana trasa rajdu była niemal identyczna, jak zeszłoroczna. Osunięcia terenu po ulewnych deszczach zmusiły jednak organizatorów do podzielenia liczącego 43.98 km piątkowego OS-u Waitomo na dwie części. Bazą rajdu będzie miasto Hamilton położone 130 km na południe od Auckland, w pobliżu zachodniego wybrzeża Wyspy Północnej. Park serwisowy będzie znajdował się w Mystery Creek Events Centre, kilka kilometrów na południe od bazy rajdu. Uroczysty start odbędzie się w czwartek wieczorem w Hamilton, a w piątek kierowcy będą rywalizować na trasach położonych na południowy zachód od miasta. Sobotnie OS-y znajdują się na północny zachód od bazy rajdu. W niedzielę kierowcy przeniosą się nad Morze Tasmana. Wydarzeniem dnia będzie dwukrotny przejazd malowniczego, klasycznego OS-u Whaanga Coast, prowadzącego wzdłuż brzegu oceanu, z zapierającymi dech w piersiach widokami.

Każdego dnia w okolicach parku serwisowego rozgrywany będzie krótki OS Mystery Creek. Rajd będzie składał się z 18 OS-ów o łącznej długości 353.04 km, a długość całej trasy rajdu wyniesie 1218.20 km.

RAJD NOWEJ ZELANDII
RALLY NEW ZEALAND
11 RUNDA RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FIA
28 – 31 sierpnia 2008
Czwartek, 28 sierpnia: Uroczysty start
Start Hood Street, Hamilton 18.30

Piątek, 29 sierpnia: Dzień 1 Hamilton – Hamilton
Start Mystery Creek 08.20
OS1 Pirongia West 1 24.22km 09.18
OS2.1 Waitomo 1 part 1 25.85km 10.21
OS2.2 Waitomo 1 part 2 17.36km 10.54
Serv A Mystery Creek (30 min) 12.39
OS3 Pirongia West 2 24.22km 14.07
OS4.1 Waitomo 2 part 1 25.85km 15.10
OS4.2 Waitomo 2 part 2 17.36km 15.43
OS5 Mystery Creek 1 3.14km 17.03
Serv B Mystery Creek (45 min) 17.18
Meta Mystery Creek 18.03
Razem 138.00km

Sobota, 30 sierpnia: Dzień 2 Hamilton – Hamilton
Serv C Mystery Creek (15 min) 06.50
OS6 Port Waikato 17.22km 09,08
OS7 Possum 13.78km 09.46
OS8 Franklin 31.58km 10.24
OS9 Mystery Creek 2 3.14km 12.37
Serv D Mystery Creek (30 min) 13.15
OS10 Te Akau South 31.92km 15.03
OS11 Te Akau North 32.36km 15.46
Serv E Mystery Creek (45 min) 17.46
Meta Mystery Creek 18.34
Razem 130.00km

Niedziela, 31 sierpnia: Dzień 3 Hamilton – Hamilton
Serv F Mystery Creek (15 min) 07.45
OS12 Te Hutewai 1 11.23km 09.23
OS13 Whaanga Coast 1 29.72km 09.51
RSZ G Raglan (15 min) 10.57
OS14 Te Hutewai 2 11.23km 11.28
OS15 Whaanga Coast 2 29.72km 11.56
OS16 Mystery Creek 3 3.14km 14.00
Serv H Mystery Creek (10 min) 14.18
Meta Mystery Creek 15.00
Razem 85.04km
Całkowita długość OS-ów w rajdzie: 353.04km
2008-08-28

Ford w Rajdzie Nowej Zelandii

Zespół aktualnych mistrzów świata, BP Ford Abu Dhabi World Rally Team stracił prowadzenie w obydwu klasyfikacjach po asfaltowym Rajdzie Niemiec, ale zapowiada walkę o odzyskanie pozycji lidera na szutrowych odcinkach Nowej Zelandii, które zdecydowanie bardziej odpowiadają kierowcom Fordów Focus RS WRC.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila zapowiadają walkę o zwycięstwo na trasach jedenastej rundy WRC. Fińskie załogi walczyć będą na szutrowych OS-ach o równych nawierzchniach, z szybkimi, wyprofilowanymi zakrętami, wytyczonych na pokrytej bujną roślinnością Wyspie Północnej. Odcinki Rajdu Nowej Zelandii, podobne nieco do prób Rajdu Finlandii są uważane za jedne z najciekawszych w serialu, a swoją charakterystyką zachęcają kierowców do agresywnej, szybkiej jazdy.

W ciągu ostatniej zimy w Nowej Zelandii spadło bardzo dużo deszczu, przez co organizatorzy musieli wprowadzić kilka zmian w trasie rajdu. Obfite opady deszczu sprawiają, że trasa jest bardziej miękka, a z drugiej strony zmywają z drogi luźny szuter, przez co kierowcy startujący na czele stawki mają lepszą przyczepność. To szczególnie ważne dla Hirvonena, który będzie drugim kierowcą na starcie pierwszego dnia.

Zaledwie cztery punkty dzielą 28-letniego Hirvonena od prowadzenia w klasyfikacji kierowców. W pasjonującej walce o mistrzostwo świata, którą Fin toczy z Sébastienem Loebem już sześciokrotnie dochodziło do zmiany lidera tabeli mistrzostw. Hirvonen wystartuje w Rajdzie Nowej Zelandii po raz piąty, a jego najlepszym dotychczasowym wynikiem na antypodach jest drugie miejsce, które zajął w 2006 roku.
„Trasy w Nowej Zelandii sprzyjają bardzo rytmicznej jeździe i są wyjątkowo równe, dzięki czemu nie musimy martwić się, że jakiś kamień uszkodzi samochód” powiedział Hirvonen. „Wyprofilowane zakręty skłaniają do agresywnej jazdy, jednak trzeba uważać, żeby wchodząc w zakręt nie ustawić samochodu po niewłaściwej stronie drogi, bo taki błąd może się źle skończyć.

„Jeśli będzie zimno i mokro, jazda na twardych oponach może okazać się niezbyt łatwa, jednak nie będziemy mieli wyboru. Zgodnie z regulaminem wszyscy będziemy używać w tym rajdzie opon z twardej mieszanki. Trzeba będzie uważać, bo trudno rozgrzać opony w niskich temperaturach. Może być podobnie, jak na pierwszym OS-ie Rajdu Argentyny, kiedy w podobnych warunkach zaryzykowałem i miałem bardzo dobry czas. Jednak ryzyko nie zawsze się opłaca i można wypaść z trasy.”

„Modyfikacje silnika nowego samochodu, który debiutował w Rajdzie Niemiec dają odczuwalne efekty. Ograniczenia regulaminowe nie pozwalają nam poczynić dużych kroków naprzód, jednak reakcja silnika na pedał gazu znacznie się poprawiła. Wszystko dzieje się teraz nieco szybciej. Mam nadzieję, że w Nowej Zelandii wykorzystamy w pełni większy potencjał samochodu. Walczymy o mistrzostwo świata, więc musimy wygrywać rajdy. Jeśli nie będzie to możliwe, postaram się zdobyć jak najwięcej punktów” dodał Fin.

Najlepszym wynikiem Latvali w trzech startach w Nowej Zelandii było piąte miejsce zajęte rok temu. „Lubię ten rajd. Cieszę się, że po rozczarowaniu w Niemczech mogę wystąpić w rajdzie, który da mi radość i poczucie komfortu. Wolę startować w Nowej Zelandii, niż na przykład na kamienistych OS-ach Rajdu Grecji” powiedział.

„Krajobrazy Nowej Zelandii są wyjątkowo piękne, a drogi po prostu wspaniałe. Trasa prowadzi po piasku i równym, ubitym szutrze, więc mamy doskonałe warunki do jazdy, a wyprofilowane zakręty można pokonywać bardzo szybko. W Nowej Zelandii padały ostatnio obfite deszcze. Startuję jako jeden z pierwszych i może to przynieść pewne korzyści. Na mokrych trasach nie będzie luźnego szutru i nie powinienem napotkać na OS-ach bardzo śliskiego błota, które zazwyczaj pojawia się po przejeździe kolejnych załóg” dodał Latvala.
Najnowsze informacje
* Zgodnie z nowymi przepisami, zespół BP-Ford Abu Dhabi będzie mógł korzystać z tylko jednego rodzaju bieżnika opon Pirelli. Szutrowe opony „Scorpion” będą dostępne tylko w wersji wykonanej z twardej mieszanki. Mus zabezpieczający przez skutkami przebicia opony jest w tym sezonie zakazany, dlatego opony Pirelli mają wzmocnione boczne ścianki. Zapewniają one lepszą ochronę przed uszkodzeniem ogumienia. Zespołom nie wolno dodatkowo nacinać opon, a każdy samochód może przewozić dwa koła zapasowe.

* Poza samochodami zespołu BP-Ford Abu Dhabi na starcie staną cztery inne Fordy Focus RS WRC. Gigi Galli odniósł kontuzję w Rajdzie Niemiec i zastąpi go François Duval. Do drugiego Forda zespołu Stobart VK M-Sport Ford wsiądą Matthew Wilson i Scott Martin. Federico Villagra i Jorge Perez Companc oraz Henning Solberg i Cato Menkerud będą walczyć o punkty dla zespołu Munchi’s Ford. Do rajdu zgłoszono także pięć Fordów Fiesta ST.

Trasa rajdu
Planowana trasa rajdu była niemal identyczna, jak zeszłoroczna. Osunięcia terenu po ulewnych deszczach zmusiły jednak organizatorów do podzielenia liczącego 43.98 km piątkowego OS-u Waitomo na dwie części. Bazą rajdu będzie miasto Hamilton położone 130 km na południe od Auckland, w pobliżu zachodniego wybrzeża Wyspy Północnej. Park serwisowy będzie znajdował się w Mystery Creek Events Centre, kilka kilometrów na południe od bazy rajdu. Uroczysty start odbędzie się w czwartek wieczorem w Hamilton, a w piątek kierowcy będą rywalizować na trasach położonych na południowy zachód od miasta. Sobotnie OS-y znajdują się na północny zachód od bazy rajdu. W niedzielę kierowcy przeniosą się nad Morze Tasmana. Wydarzeniem dnia będzie dwukrotny przejazd malowniczego, klasycznego OS-u Whaanga Coast, prowadzącego wzdłuż brzegu oceanu, z zapierającymi dech w piersiach widokami.

Każdego dnia w okolicach parku serwisowego rozgrywany będzie krótki OS Mystery Creek. Rajd będzie składał się z 18 OS-ów o łącznej długości 353.04 km, a długość całej trasy rajdu wyniesie 1218.20 km.

RAJD NOWEJ ZELANDII
RALLY NEW ZEALAND
11 RUNDA RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FIA
28 – 31 sierpnia 2008
Czwartek, 28 sierpnia: Uroczysty start
Start Hood Street, Hamilton 18.30

Piątek, 29 sierpnia: Dzień 1 Hamilton – Hamilton
Start Mystery Creek 08.20
OS1 Pirongia West 1 24.22km 09.18
OS2.1 Waitomo 1 part 1 25.85km 10.21
OS2.2 Waitomo 1 part 2 17.36km 10.54
Serv A Mystery Creek (30 min) 12.39
OS3 Pirongia West 2 24.22km 14.07
OS4.1 Waitomo 2 part 1 25.85km 15.10
OS4.2 Waitomo 2 part 2 17.36km 15.43
OS5 Mystery Creek 1 3.14km 17.03
Serv B Mystery Creek (45 min) 17.18
Meta Mystery Creek 18.03
Razem 138.00km

Sobota, 30 sierpnia: Dzień 2 Hamilton – Hamilton
Serv C Mystery Creek (15 min) 06.50
OS6 Port Waikato 17.22km 09,08
OS7 Possum 13.78km 09.46
OS8 Franklin 31.58km 10.24
OS9 Mystery Creek 2 3.14km 12.37
Serv D Mystery Creek (30 min) 13.15
OS10 Te Akau South 31.92km 15.03
OS11 Te Akau North 32.36km 15.46
Serv E Mystery Creek (45 min) 17.46
Meta Mystery Creek 18.34
Razem 130.00km

Niedziela, 31 sierpnia: Dzień 3 Hamilton – Hamilton
Serv F Mystery Creek (15 min) 07.45
OS12 Te Hutewai 1 11.23km 09.23
OS13 Whaanga Coast 1 29.72km 09.51
RSZ G Raglan (15 min) 10.57
OS14 Te Hutewai 2 11.23km 11.28
OS15 Whaanga Coast 2 29.72km 11.56
OS16 Mystery Creek 3 3.14km 14.00
Serv H Mystery Creek (10 min) 14.18
Meta Mystery Creek 15.00
Razem 85.04km
Całkowita długość OS-ów w rajdzie: 353.04km

Leave a Reply

Ford w Rajdzie Nowej Zelandii

Dzięki zwycięstwom Fordów Focus RS WRC w ostatnich trzech rundach serialu, które odbyły się na luźnych nawierzchniach, zespół jest liderem w obydwu klasyfikacjach – zarówno zespołów fabrycznych, jak i kierowców. Szybkie trasy Rajdu Nowej Zelandii (30 sierpnia – 2 września) będą dla Forda polem walki o powiększenie przewagi i umocnienie się na pozycji lidera.

OS-y zlokalizowane na południe od Auckland są podobne do fińskich tras, na których doskonale czują się Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz druga załoga zespołu BP-Ford – Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Równe drogi z szybkimi, wyprofilowanymi zakrętami wiodą przez pokryte bujną roślinnością tereny Wyspy Północnej. Odcinki Rajdu Nowej Zelandii są uważane za jedne z najciekawszych w mistrzostwach świata, a swoją charakterystyką zachęcają kierowców do bardzo agresywnej, szybkiej jazdy.

Po raz drugi w historii rajd zostanie rozegrany w sierpniu, kiedy na półkuli południowej jest późna zima. Jest zatem bardzo prawdopodobne, że załogi rywalizować będą w deszczowej aurze. Deszcz może pomóc Grönholmowi, gdyż zmyje z drogi warstwę luźnego szutru zapewniając lepszą przyczepność kierowcom startującym w pierwszej kolejności. 39-letni Fin jest liderem mistrzostw, dlatego zgodnie z regulaminem wyruszy na trasę jako pierwszy.

Obecny mistrz świata w klasyfikacji zespołów fabrycznych, zespół BP-Ford wyrusza w najdalszą podróż w sezonie jako lider tabeli z 41-punktową przewagą. Walczący o trzeci w karierze tytuł mistrzowski Grönholm ma przed Rajdem Nowej Zelandii 8 punktów przewagi nad drugim kierowcą w klasyfikacji. Na antypodach odniósł w ciągu ostatnich dziewięciu lat cztery zwycięstwa, a dwukrotnie meldował się na mecie na drugim miejscu. Nowa Zelandia wywołuje w zespole BP-Ford wyjątkowo miłe skojarzenia, gdyż właśnie tam zespół świętował zdobycie tytułu mistrza świata w 2006 roku.

„Jestem w stanie wygrać, ale przede wszystkim muszę zdobyć jak najwięcej punktów” powiedział Grönholm. „Strata drugiego miejsca na ostatnim OS-ie Rajdu Niemiec dała mi jeszcze więcej motywacji, aby w Nowej Zelandii pokazać się z jak najlepszej strony. Muszę być cały czas bardzo skoncentrowany, aby uniknąć takich błędów, jak w Niemczech.”

„Drogi są podobne do fińskich, jednak nie ma tu hop. Trasy są bardzo szybkie, ale nie brakuje też wolniejszych fragmentów z bardziej wyprofilowanymi zakrętami, niż w Finlandii. Lubię jeździć po tego rodzaju nawierzchni – gładkiej, równej i bez kamieni czy głazów, mogących spowodować uszkodzenie samochodu. Ford Focus RS WRC jest bardzo odporny na tego rodzaju przygody i wytrzymuje silne uderzenia, ale w Nowej Zelandii szanse na to, że na trasie napotkamy głazy są praktycznie zerowe” dodał Grönholm.

Hirvonen startował w Nowej Zelandii trzykrotnie i za każdym razem meldował się na mecie. W zeszłym roku zajął drugie miejsce, co jest jego najlepszym wynikiem w tej rundzie mistrzostw świata. „Odcinki są fantastyczne, drogi jakby zbudowane są z myślą o rajdowcach! Zakręty przechodzą z jednego w drugi, aż chce się jechać, i to bardzo agresywnie! Po moim występie w Finlandii nie mogę już doczekać się tego startu. Bardzo chciałbym powtórzyć wynik z tamtego rajdu. W zeszłym roku niewiele traciłem do Marcusa, więc myślę, że w tym roku mogę nawet nawiązać walkę o zwycięstwo” powiedział 27-letni Hirvonen.

„W Nowej Zelandii można jechać odważnie i naprawdę szybko, gdyż jest niewiele przeszkód, w które można uderzyć. Jedyną rzeczą, na którą trzeba uważać są niewielkie skarpy po wewnętrznej stronie zakrętów. Nie można ciąć tak głęboko, jak na trasach położonych na północ od Auckland, gdzie jeździliśmy w poprzednich latach. Jeżeli uderzy się w taką skarpę, może podbić samochód i wytrącić go z obranego toru jazdy, a niekiedy może się to skończyć nawet dachowaniem” dodał.

Najnowsze informacje
Zespół BP-Ford używa w rajdach szutrowych opon firmy BFGoodrich typu g-Force. Ogumienie BFGoodrich zapewnia dużą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią dla osiągnięcia możliwie najlepszej przyczepności i prowadzenia samochodu. W razie potrzeby istnieje możliwość wykonania dodatkowych nacięć bieżnika, jeżeli na nawierzchni będzie warstwa luźnego szutru, piasku czy błota. Opony będą dostępne w 3 twardościach mieszanki – miękkie, średnie i twarde.

* Zespół wystawi w Nowej Zelandii tylko 2 załogi. 11 runda mistrzostw świata nie znajduje się w programie Khalida Al Qassimi i Nicky Beecha, których następnym występem będzie rozgrywany w październiku Rajd Katalonii.

* Zespół BP-Ford wystawi Forda Focus RS WRC w rozgrywanym w dniach 28 – 30 września Cork ’20’ International Rally, ostatniej rundzie asfaltowych mistrzostw Irlandii. Start ma na celu zdobycie doświadczenia na irlandzkich trasach i lepsze przygotowanie do Rajdu Irlandii, który w listopadzie po raz pierwszy w swej historii będzie rundą mistrzostw świata. W styczniu Grönholm wygrał rozgrywany na „zielonej wyspie” Galway International Rally. Zespół nie zdecydował jeszcze, który z kierowców wystartuje w Cork.

* Obydwaj kierowcy zespołu BP-Ford odbędą w przyszłym miesiącu testy na Korsyce. Grönholm będzie się przygotowywał do Rajdu Francji w dniach 13 – 14 września, a przez kolejne dwa dni za kierownicą zasiądzie Hirvonen. Testy odbędą się na trasach w okolicach Bastii.

Trasa rajdu
Trasa jest niemal nie zmieniona w porównaniu z ubiegłoroczną. Wprowadzono tylko kilka niewielkich zmian na niektórych OS-ach. Bazą rajdu ponownie będzie Hamilton, 130 km na południe od Auckland, w pobliżu zachodniego wybrzeża wyspy północnej. Park serwisowy będzie się znajdować w Mystery Creek Events Centre, niedaleko bazy rajdu. Po uroczystym starcie w czwartek w Hamilton, trasa pierwszego etapu poprowadzi na południowy zachód,a kierowców czekają dwa przejazdy jednego z najdłuższych OS-ów w serialu, liczącego 43,88 km Waitomo. Podczas drugiego, najdłuższego etapu załogi będą rywalizować na trasach położonych na północny zachód od Hamilton. Super OS Mystery Creek znajdujący się w pobliżu parku serwisowego w zeszłym roku odbywał się na zakończenie dnia. Tym razem zawodnicy będą na nim rywalizować w połowie etapu. Ostatni etap zostanie rozegrany na wybrzeżu Morza Tasmana i zawierać będzie mini service w Raglan. Najważniejszym punktem niedzielnego programu będzie dwukrotny przejazd klasycznego OS-u Whaanga Coast, a na zakończenie rajdu załogi po raz trzeci pokonają Super OS Mystery Creek. Rajd będzie liczył 18 OS-ów o łącznej długości 353,56 km. Całkowita długość trasy wyniesie 1255,98 km.

RAJD NOWEJ ZELANDII
RALLY NEW ZEALAND
11 RUNDA RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FIA

30 sierpnia – 2 września 2007
Czwartek, 30 sierpnia: Uroczysty start
Start Hood Street, Hamilton 18.30

Piątek, 31 sierpnia: Etap 1 Mystery Creek – Mystery Creek
Start Mystery Creek 08.20
OS1 Pirongia West 1 18.31km 09.18
OS2 Waitomo 1 43.88km 10.21
Serv A Mystery Creek (30 min) 12.39
OS3 Pirongia West 2 18.31km 14.07
OS4 Waitomo 2 43.88km 15.10
OS5 Mystery Creek 1 3.14km 17.03
Serv B Mystery Creek (45 min) 17.21
Meta Mystery Creek 18.06
Razem: 127.52km

Sobota, 1 września: Etap 2 Mystery Creek – Mystery Creek
Serv C Mystery Creek (10 min) 06.50
OS6 Port Waikato 17.22km 09.03
OS7 Possum 13.88km 09.41
OS8 Franklin 31.58km 10.19
OS9 Mystery Creek 2 3.14km 12.32
Serv D Mystery Creek (30 min) 13.10
OS10 Te Akau South 31.92km 14.58
OS11 Te Akau North 32.36km 15.41
Serv E Mystery Creek (45 min) 17.44
Meta Mystery Creek 18.29
Razem: 130.10km

Niedziela, 2 września: Etap 3 Mystery Creek – Mystery Creek
Serv F Mystery Creek (10 min) 07.40
OS12 Maungatawhiri 1 5.35km 09.03
OS13 Te Hutewai 1 11.23km 09.31
OS14 Whaanga Coast 1 29.82km 09.59
RSZ Raglan (15 min) 10.55
OS15 Maungatawhiri 2 5.35km 11.38
OS16 Te Hutewai 2 11.23km 12.06
OS17 Whaanga Coast 2 29.82km 12.34
OS18 Mystery Creek 3 3.14km 14.18
Meta Mystery Creek 15.15
Razem: 95.94km

Całkowita długość OS-ów w rajdzie: 353.56km

Leave a Reply