PIERWSZE “GADAJĄCE” BILLBOARDY DLA WŁAŚCICIELI MINI, KTÓRE ROZWESELĄ PRZEJEŻDŻAJĄCYCH KIEROWCÓW.
***
MINI USA będzie pierwszą firmą wykorzystującą zaawansowaną technologię do bezpośredniej komunikacji z klientami przez pilotażowy program wprowadzony w Nowym Jorku, Chicago, San Francisco i Miami
Nowy
Jork, NY – 30 stycznia 2007… Wyobraź sobie Scotta jadącego
swoim MINI amerykańską autostradą. Nasz bohater spogląda na
billboardy – firma telekomunikacyjna (nudy)… kasyno internetowe
(nie, dziękuję)… „WYBIERZ WŁASNY STYL JAZDY, SCOTT!” (Zaraz,
zaraz! Co takiego?). Scott doświadczył właśnie działania
“gadających” billboardów – najnowszej innowacji firmy
MINI USA, która będzie pierwszym wynalazkiem wykorzystującym
zaawansowaną technologię do komunikowania się bezpośrednio ze
swoimi odbiorcami poprzez MINI Motorby. Dojeżdżający
codziennie do pracy kierowcy, którzy są znudzeni tradycyjnymi
billboardami z wyświechtanymi sloganami, będą mogli nacieszyć oko
MINI Motorboardami. Tablice te zawierają unikalne, osobiste,
zabawne i niespodziewane komunikaty przeznaczone dla użytkowników
MINI i przez nich aktywowane. Wiadomości będą wyświetlane na
billboardach w Nowym Jorku, Chicago, San Francisco i Miami począwszy
od stycznia 2007 roku.
W
celu “dostarczenia” wiadomości Motorby, MINI będzie
wykorzystywało technologię przepływu danych poprzez fale radiowe
Radio Frequency Identification (RFID) – lub, według nomenklatury
MINI, „Really Fun Interactive
Devices” (bardzo zabawne urządzenia interaktywne).
System RFID, który jest wykorzystywany m.in. w paszportach,
kartach kredytowych, identyfikatorach dla zwierząt, budkach
telefonicznych, a nawet wyciągach narciarskich, nigdy nie był
używany do komunikacji z odbiorcami – aż do teraz. Poprzez to
rewolucyjne zastosowanie technologii RFID, MINI zaangażuje swoich
klientów w zabawne, sympatyczne, dynamiczne i osobiste
konwersacje.
Dialog
pomiędzy Motorboardami a kierowcami rozpoczyna się w
Internecie, gdzie właściciele MINI, którzy chcą wziąć
udział w programie, odpowiadają na dociekliwe pytania o sobie i, co
najważniejsze, o swoim stosunku do jazdy samochodem i swojego MINI.
Po wejściu na stronę Motorby, chętni wypełniają prosty
kwestionariusz Motorby. Niektóre pytania są bardzo
proste – data urodzin – a niektóre bardziej dociekliwe:
„Który przymiotnik najlepiej określa sposób, w jaki
prowadzisz samochód?” czy „ Jakie imię nadałeś swojemu
MINI?”.
Elektroniczny
breloczek do kluczy – małe urządzenie z wbudowanym mechanizmem
identyfikującym – zostanie następnie wysłany do właściciela
MINI. Breloczek, który można bezproblemowo dołączyć do
kluczyków, elektronicznie komunikuje się z MINI Motorboardami
po zbliżeniu się do nich i powoduje wyświetlenie osobistego
komunikatu rozśmieszającego kierowcę, poprawiającego mu humor lub
wprawiającego go w zadumanie. Komunikaty mogą również w
sprytny sposób nawiązywać do zawodu prowadzącego samochód.
Na przykład wiadomość dla prawnika może brzmieć: „PORUSZASZ
SIĘ SPRAWIEDLIWĄ PRĘDKOŚCIĄ!” Inni kierowcy mogą otrzymać
wiadomość nawiązującą do najlepszych cech swojego MINI;
kierowcy, którzy szczycą się wielkością swojego samochodu
będą rozbawieni komunikatem „TAK NAPRAWDĘ, ROZMIAR MA
ZNACZENIE.” Jeśli i te wiadomości zawiodą, pozostanie jedynie
pochlebstwo… więc nie bądź zaskoczony, jeśli ujrzysz napis
„MASZ SUPER GRAFIKĘ NA DACHU!”
„Motorby
to przedsięwzięcie dające wyjątkowe doświadczenia i
przybliżające nowe technologie użytkownikom MINI,” powiedziała
Kate Alini, Marketing Communications Manager MINI USA. „Jesteśmy
podekscytowani faktem, że jako pierwsi wykorzystaliśmy technologię
RFID do bezpośredniej komunikacji z naszymi klientami, która
odbywa się w osobisty i nieoczekiwany sposób. Mimo, iż są
to personalne wiadomości, oczekujemy, że rozśmieszą również
innych kierowców przejeżdżających w pobliżu Motorboardów.”
„Technologia
ta pozwala na kreatywny dialog pomiędzy kierowcą, a urządzeniem,
co jest w zgodzie z charakterem i filozofią MINI,” powiedział
John Butler, Executive Creative Director i współzałożyciel
agencji reklamowej MINI USA Butler, Shine, Stern and Partners. „MINI
posiada długą tradycję w budowaniu wizerunku marki poprzez
wyjątkowe i pionierskie przedsięwzięcia, których najnowszym
przykładem jest Motorby. Każdy użytkownik MINI jest
wyjątkowy i każdy z nich zasługuje na wyjątkowe wiadomości
dopasowane do osobistych zainteresowań i pasji.”
Motorby
w czasie rzeczywistym generuje wiadomości dla posiadaczy MINI
mających przy sobie aktywny breloczek RFID. Treść wiadomości
generowana jest na podstawie kilku czynników, takich jak
informacje podane przez użytkownika, położenie, czas i inne ogólne
informacje. W czasie, gdy nie są wyświetlane personalne wiadomości,
tablice pokazują informacje związane z firmą MINI lub z
lokalizacją tablic. Technologia RFID pozwala na identyfikację
posiadacza breloczka jadącego samochodem bądź idącego na pieszo z
odległości 150 metrów. System działa w oparciu o
rozproszoną sieć urządzeń, w której programowanie
zawartości i administracja sterowane są z centralnego serwera,
który z kolei koordynuje węzły sieci komputerowej
umieszczone na tablicach. Centralny serwer aktualizuje zawartość co
godzinę lub na żądanie, zapewniając komunikację w czasie niemal
rzeczywistym.
Identyfikatory
RFID nie zawierają żadnych danych użytkownika i wykorzystują
zaszyfrowane protokoły w celu maksymalnej ochrony prywatnych danych
klientów. Tablice zawierają standardowe wyświetlacze LED,
które mogą zostać zaprogramowane do wyświetlania wiadomości
w różnych formatach. Zapewnia to wszechstronność i pozwala
na podłączenie każdego urządzenia cyfrowego wyświetlającego
obraz i emitującego dźwięk.
Breloczek
Motorby może zostać użyty tylko w pobliżu jednego z
czterech Motorboardów MINI. W breloczku nie są
przechowywane personalne dane właściciela. Informacje udzielone w
ankiecie internetowej nie będą udostępniane osobom trzecim.
Gdzie
można znaleźć system Motorby
System
MINI Motorby zostanie uruchomiony w poniedziałek 29 stycznia
2007 roku w czterech wybranych lokacjach w kraju:
CHICAGO:
I-294 (północna trójstanowa), ćwierć mili (400 m) na
południe od Wolf Road, na południe od lotniska Chicago O’Hare
(tablica ustawiona w kierunku samochodów jadących na
południe).
MIAMI:
Autostrada Palmetto, 7 metrów na północ od NW 50th
Street (tablica ustawiona w kierunku samochodów jadących na
północ).
Nowy
Jork: 10TH Avenue & 30TH Street, zaraz
przed wjazdem do Lincoln Tunnel (tablica ustawiona w kierunku
samochodów jadących na północ).
SAN
FRANCISCO: 1-80 Skyway przy 4th Street (tablica
ustawiona w kierunku samochodów jadących na wschód)
Wszystkie
lokalizacje tablic można odnaleźć na stronie internetowej MINI.
MINI
w USA
MINI
jest niezależną marką BMW Group. W Stanach Zjednoczonych, MINI USA
działa jako jednostka zależna od koncernu BMW of North America,
LLC, który jest obecny w USA od 1975 roku. ROLLS-ROYCE Motor
Cars NA, LLC rozpoczął dystrybucję samochodów w 2003 roku.
Grupa BMW rozrosła się tworząc w Stanach Zjednoczonych oddziały
marketingu, sprzedaży i usług finansowych dla marki BMW, MINI i
ROLLS-ROYCE oraz dla DesignworksUSA, kalifornijskiej firmy zajmującej
się wzornictwem przemysłowym; oddziału technologicznego w Dolinie
Krzemowej i innych podmiotów w kraju. BMW Manufacturing Co.,
LLC w Południowej Karolinie jest częścią globalnej sieci
produkcyjnej Grupy BMW i wyłącznym producentem wszystkich modeli Z4
i X5 Sports Activity Vehicle. Sieć sprzedaży Grupy BMW
reprezentowana jest w USA przez 339 salonów sprzedaży
samochodów osobowych BMW, 334 salony sprzedaży samochodów
BMW typu SAV, 143 salony sprzedaży motocykli BMW, 80 salonów
sprzedaży samochodów MINI oraz 30 salonów ROLLS-ROYCE
Motor Car. BMW (US) Holding Corp., centrala sprzedaży Grupy BMW dla
Północnej, Centralnej i Południowej Ameryki, znajduje się w
Woodcliff Lake w New Jersey.
Informacje
odnośnie produktów Grupy BMW dostępne są w Internecie pod
adresami:
www.bmwgroupna.com
www.bmwusa.com
www.bmwmotorradusa.com
www.miniusa.com
www.rolls-roycemotorcars.com
#
# #
Informacja
dla dziennikarzy: Informacje dotyczące Grupy BMW i jej produktów
dostępne są w Internecie na stronie prasowej BMW PressClub pod
adresem: www.press.bmwgroup.com.
2007-02-01