Firma General Motors Company (NYSE: GM) ogłosiła dzisiaj zysk netto za drugi kwartał 2011 r. przypadający na posiadaczy akcji zwykłych w wysokości 2,5 mld USD lub 1,54 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję, co oznacza szósty z rzędu kwartał zakończony przez firmę zyskiem.
W drugim kwartale 2010 roku zysk netto przypadający na posiadaczy akcji zwykłych wyniósł 1,3 mld USD lub 85 centów rozwodnionego zysku na jedną akcję.
Przychody wzrosły o 6,2 mld USD do 39,4 mld USD w porównaniu z drugim kwartałem 2010 roku. Skorygowany EBIT wyniósł 3,0 mld USD w porównaniu do 2,0 mld USD w drugim kwartale 2010 r. Nie było nadzwyczajnych zdarzeń w żadnym z tych okresów.
„Inwestycje GM w rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa, design oraz jakość zaczynają przynosić rezultaty na całym świecie, potwierdza to wzrost naszego udziału w rynku oraz wyniki finansowe”, powiedział Dan Akerson, prezes i CEO. „Nasze postępy są stabilne, przygotowujemy się do wprowadzenia na rynek kolejnych nowych produktów w tym roku, a będą to m.in. Chevrolet Sonic w Ameryce Północnej, Opel/Vauxhall Zafira w Europie oraz Baojun 630 w Chinach, co pozwoli na utrzymanie dotychczasowego trendu”.
W ubiegłym kwartale przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej z części motoryzacyjnej wyniosły 5,0 mld USD, a wolne środki pieniężne z części motoryzacyjnej wyniosły 3,8 mld USD.
GM zakończyło kwartał bardzo dobrą płynnością osiągniętą na działalności motoryzacyjnej w wysokości 39,7 mld USD. Środki pieniężne oraz ich ekwiwalenty, łącznie ze środkami Canadian Health Care Trust o ograniczonej możliwości dysponowania, wyniosły 33,8 mld USD w porównaniu do 30.6 mld USD na koniec pierwszego kwartału 2011 roku.
Na podstawie bieżących prognoz GM oczekuje, że skorygowany EBIT w drugiej połowie 2011 roku będzie nieznacznie niższy niż w pierwszej połowie, a w całym 2011 roku skorygowany EBIT wskazywać będzie na znaczną poprawę w porównaniu do 2010 roku.
„Nasze zyski oraz przepływy pieniężne są stabilne. Zamierzamy kontynuować pracę w oparciu o silne marki, wspaniałe produkty oraz dźwignię operacyjną, w celu osiągnięcia rentownego wzrostu na całym świecie”, powiedział Dan Ammann, wiceprezes i dyrektor finansowy.
Dokładne dane w zakłdce MEDIA
2011-08-05