Hirvonen przed decydującą rozgrywką

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen z zespołu Ford Abu Dhabi World Rally Team staną w najbliższy weekend na starcie Rajdu Wielkiej Brytanii czyli Rally GB (10 – 13 listopada), aby walczyć o zwycięstwo, które może dać im tytuł mistrza świata.

Finowie jeżdżący Fordem Fiesta RS WRC zajmują obecnie drugie miejsce w punktacji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, a wyniki rajdu przesądzą o końcowej klasyfikacji tegorocznego serialu.

Hirvonen przed ostatnią, trzynastą rundą tegorocznego serialu ma 8 punktów straty do swojego odwiecznego rywala Sébastiena Loeba.  Podczas czterodniowej rywalizacji do zdobycia będzie 28 punktów, a liczba kombinacji końcowych rozstrzygnięć jest ogromna.  31-letni Hirvonen marzy wyłącznie o zwycięstwie na wymagających trasach wśród walijskich lasów.  Gdyby udało mu się wygrać mistrzostwa, byłby to pierwszy tytuł mistrzowski dla kierowcy zespołu Forda od 1981 roku.

“Moim jedynym celem jest zwycięstwo.  Jeżeli coś nieoczekiwanego stanie się Loebowi, może być tak, że wygrana nie będzie konieczna do zdobycia tytułu mistrzowskiego, ale zanim do tego dojdzie, interesuje mnie tylko pierwsze miejsce,” powiedział.

“Jeżeli uda mi się zdobyć tytuł, będzie to bardzo ważne wydarzenie dla wielu ludzi.  To był mój cel od kiedy zacząłem jeździć w rajdach – być najlepszym i zdobyć tytuł mistrza świata.  Byłaby to najlepsza nagroda dla całego zespołu, który pracował tak ciężko.  Dla mnie, dla mojej rodziny i wszystkich ludzi, którzy pomagali mi od początku kariery, byłaby to wielka sprawa," dodał Hirvonen.

Trasa rajdu przeszła istotne zmiany w tym roku.  Dodano czwarty dzień rywalizacji, przez co rajd będzie wymagał wielkiej wytrzymałości zarówno od samochodów, jak i ludzi.  Trasa jest wyjątkowo długa, a największa niewiadoma to jak zwykle nieprzewidywalna pogoda.

Na trasie można spotkać zarówno drogi położone wśród lasów porastających górzyste okolice, jak i  fragmenty położone na obszarach otwartych.  Opady śniegu raczej w tym roku nie grożą, ale deszcz i mgła ograniczająca widoczność niekiedy do kilku metrów, są jak najbardziej możliwe.   

Prognozy pogody zapowiadają opady deszczu zarówno przed, jak i podczas rajdu.  Oznacza to, że szutrowe trasy będą pokryte błotem, a poziom przyczepności będzie bardzo zmienny.  Jednakże Hirvonen, zwycięzca Rally GB w roku 2007 nie obawia się trudności.  

“W Walii zawsze wiele zależy od warunków.  Jeżeli są trudne, trzeba zawierzyć opisowi i ryzykować, gdy w wielu miejscach widoczność jest słaba.  W takich miejscach można zyskać cenne ułamki sekund, które potem mogą przesądzić o zwycięstwie lub przegranej.  Nie miałbym nic przeciwko, gdyby padał deszcz.  Gdy warunki są naprawdę złe, wówczas łatwiej o niespodziankę,” powiedział.

“Power Stage, chociaż krótki, może okazać się jednym z najważniejszych odcinków w historii rajdów, a punkty możliwe do zdobycia mogą przesądzić o tytule mistrza świata.  Przykładamy do niego wielką wagę.  Naprawdę dużo może od niego zależeć,” dodał.

Druga załoga zespołu Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila ma już zapewnione czwarte miejsce w klasyfikacji mistrzostw.  26-letni kierowca zrobi wszystko, aby pomóc Hirvonenowi.

“Chcę walczyć o zwycięstwo, aby być w stanie pomóc Mikko.  Naszym celem jest pierwsze i drugie miejsce.  Dla zespołu ważne jest, aby być przed Loebem i odebrać mu punkty, dlatego będę jechał od początku maksymalnym tempem.  Ważne będzie, aby jechać szybko od pierwszego kilometra.  Jeżeli pozwolimy uciec Loebowi, trudno będzie go potem dogonić,” powiedział Latvala, dla którego będzie to już dziewiąty start w Rally GB.  Drugie miejsce w 2008 roku jest jego najlepszym wynikiem.

“Znam ten rajd lepiej, niż jakąkolwiek inną rundę WRC, chociaż w tym roku trasa będzie nieco inna. Będziemy jechać z północy Walii na południe.  Ostatnio podobny wariant był w użyciu ponad 15 lat temu.  Nie mogę się już doczekać nowych odcinków.  Jeździłem po nich, gdy zaczynałem starty w Wielkiej Brytanii w 2002 roku.  Trasy w lasach Dyfi zapamiętałem jako najlepsze w Walii,” dodał.

Ponieważ Khalid Al Qassimi nie może wystartować w Rajdzie Wielkiej Brytanii z powodu obowiązków związanych z wyścigiem Formuły 1 o Grand Prix Abu Dhabi w ten weekend, Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet zasiądą w kokpicie trzeciej Fiesty RS WRC zespołu Team Abu Dhabi.

“Start samochodem Khalida w ostatniej rundzie sezonu 2011 to wyjątkowo ekscytująca okoliczność. Walijskie trasy będą bardzo wymagające, szczególnie w razie mgły i deszczu.  Prawdę mówiąc mam nadzieję na dobrą pogodę, a moim celem jest dobry wynik na mecie i wsparcie moich kolegów z zespołu walczących o tytuł mistrza świata,” powiedział Nowikow.

Najnowsze informacje
* Kierowcy zespołu Ford Abu Dhabi będą używać w Rajdzie Wielkiej Brytanii ogumienia szutrowego Michelin Latitude Cross, które będzie dostępne tylko w wersji wykonanej z miękkiej mieszanki.  Niedozwolone jest ręczne nacinanie opon, a każdy samochód może przewozić dwa koła zapasowe.

* Obok trzech załóg fabrycznych, do rajdu zgłoszono siedem kolejnych samochodów Ford Fiesta RS WRC.  Matthew Wilson / Scott Martin i Mads Østberg / Jonas Andersson będą walczyć o punkty dla zespołu M-Sport Stobart Ford, który zgłosił także załogę Henning Solberg / Ilka Minor.  W Rally GB wystartują także Ken Block / Alex Gelsomino w barwach zespołu Monster World Rally Team i Dennis Kuipers / Frederic Miclotte z FERM Power Tools World Rally Team.  Ponadto Ott Tänak / Kuldar Sikk oraz Martin Prokop / Jan Tomanek pojadą samochodami Fiesta RS WRC po raz pierwszy w swojej karierze w mistrzostwach świata.

* Ford Abu Dhabi zakończył w ubiegły piątek dwudniowe testy w północno-zachodniej Anglii.  Obydwaj kierowcy spędzili po jednym dniu za kierownicą samochodu testowego.  

* Na dachach wszystkich trzech samochodów zespołu Ford Abu Dhabi będą umieszczone specjalne nalepki upamiętniające znakomitego włoskiego motocyklistę kategorii MotoGP Marco Simoncellego, który zginął wskutek obrażeń odniesionych w wypadku w Malezji w ubiegłym miesiącu.  Zaledwie kilka tygodni wcześniej Simoncelli testował Forda Fiesta RS WRC w pobliżu bazy zespołu w Dovenby Hall w północno-zachodniej Anglii.  (Wzór nalepki można pobrać ze strony www.worldrallypics.com/ford).

Trasa rajdu
Baza rajdu, znajdująca się w Cardiff od 2000 roku została przeniesiona do Builth Wells w środkowej Walii.  W ten sposób nowa trasa przemierza znaczną część terytorium kraju.  Po starcie w Llandudno, podczas pierwszego etapu załogi pokonają krótkie odcinki asfaltowe, a dzień zakończy się ceremonią startu w Conwy i serwisem w Llandudno.  Piątek przyniesie powrót na klasyczne odcinki w lasach Dyfi, używane ostatnio w 1997 roku, a sobota to powtórka drugiego etapu z ubiegłego roku z próbami sportowymi w lasach Hafren i Myherin.  Na ostatni dzień rajdu zaplanowano odcinki o zmiennej szutrowo-asfaltowej nawierzchni w górach Brecon Beacon oraz na poligonie wojskowym Epynt.  Od piątku do końca rajdu załogi będą nocować w Cardiff, a ceremonia mety odbędzie się na zamku w tym mieście w niedzielę po południu.  Rajd będzie liczył 23 odcinki specjalne o łącznej długości 353.53km, a całkowita długość trasy to 1967.46 km.

 

Więcej informacji w zakładce MEDIA (dla zalogowanych użytkowników)

2011-11-08

Hirvonen przed decydującą rozgrywką

Finowie jeżdżący Fordem Fiesta RS WRC zajmują obecnie drugie miejsce w punktacji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, a wyniki rajdu przesądzą o końcowej klasyfikacji tegorocznego serialu.

Hirvonen przed ostatnią, trzynastą rundą tegorocznego serialu ma 8 punktów straty do swojego odwiecznego rywala Sébastiena Loeba.  Podczas czterodniowej rywalizacji do zdobycia będzie 28 punktów, a liczba kombinacji końcowych rozstrzygnięć jest ogromna.  31-letni Hirvonen marzy wyłącznie o zwycięstwie na wymagających trasach wśród walijskich lasów.  Gdyby udało mu się wygrać mistrzostwa, byłby to pierwszy tytuł mistrzowski dla kierowcy zespołu Forda od 1981 roku.

“Moim jedynym celem jest zwycięstwo.  Jeżeli coś nieoczekiwanego stanie się Loebowi, może być tak, że wygrana nie będzie konieczna do zdobycia tytułu mistrzowskiego, ale zanim do tego dojdzie, interesuje mnie tylko pierwsze miejsce,” powiedział.

“Jeżeli uda mi się zdobyć tytuł, będzie to bardzo ważne wydarzenie dla wielu ludzi.  To był mój cel od kiedy zacząłem jeździć w rajdach – być najlepszym i zdobyć tytuł mistrza świata.  Byłaby to najlepsza nagroda dla całego zespołu, który pracował tak ciężko.  Dla mnie, dla mojej rodziny i wszystkich ludzi, którzy pomagali mi od początku kariery, byłaby to wielka sprawa," dodał Hirvonen.

Trasa rajdu przeszła istotne zmiany w tym roku.  Dodano czwarty dzień rywalizacji, przez co rajd będzie wymagał wielkiej wytrzymałości zarówno od samochodów, jak i ludzi.  Trasa jest wyjątkowo długa, a największa niewiadoma to jak zwykle nieprzewidywalna pogoda.

Na trasie można spotkać zarówno drogi położone wśród lasów porastających górzyste okolice, jak i  fragmenty położone na obszarach otwartych.  Opady śniegu raczej w tym roku nie grożą, ale deszcz i mgła ograniczająca widoczność niekiedy do kilku metrów, są jak najbardziej możliwe.   

Prognozy pogody zapowiadają opady deszczu zarówno przed, jak i podczas rajdu.  Oznacza to, że szutrowe trasy będą pokryte błotem, a poziom przyczepności będzie bardzo zmienny.  Jednakże Hirvonen, zwycięzca Rally GB w roku 2007 nie obawia się trudności.  

“W Walii zawsze wiele zależy od warunków.  Jeżeli są trudne, trzeba zawierzyć opisowi i ryzykować, gdy w wielu miejscach widoczność jest słaba.  W takich miejscach można zyskać cenne ułamki sekund, które potem mogą przesądzić o zwycięstwie lub przegranej.  Nie miałbym nic przeciwko, gdyby padał deszcz.  Gdy warunki są naprawdę złe, wówczas łatwiej o niespodziankę,” powiedział.

“Power Stage, chociaż krótki, może okazać się jednym z najważniejszych odcinków w historii rajdów, a punkty możliwe do zdobycia mogą przesądzić o tytule mistrza świata.  Przykładamy do niego wielką wagę.  Naprawdę dużo może od niego zależeć,” dodał.

Druga załoga zespołu Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila ma już zapewnione czwarte miejsce w klasyfikacji mistrzostw.  26-letni kierowca zrobi wszystko, aby pomóc Hirvonenowi.

“Chcę walczyć o zwycięstwo, aby być w stanie pomóc Mikko.  Naszym celem jest pierwsze i drugie miejsce.  Dla zespołu ważne jest, aby być przed Loebem i odebrać mu punkty, dlatego będę jechał od początku maksymalnym tempem.  Ważne będzie, aby jechać szybko od pierwszego kilometra.  Jeżeli pozwolimy uciec Loebowi, trudno będzie go potem dogonić,” powiedział Latvala, dla którego będzie to już dziewiąty start w Rally GB.  Drugie miejsce w 2008 roku jest jego najlepszym wynikiem.

“Znam ten rajd lepiej, niż jakąkolwiek inną rundę WRC, chociaż w tym roku trasa będzie nieco inna. Będziemy jechać z północy Walii na południe.  Ostatnio podobny wariant był w użyciu ponad 15 lat temu.  Nie mogę się już doczekać nowych odcinków.  Jeździłem po nich, gdy zaczynałem starty w Wielkiej Brytanii w 2002 roku.  Trasy w lasach Dyfi zapamiętałem jako najlepsze w Walii,” dodał.

Ponieważ Khalid Al Qassimi nie może wystartować w Rajdzie Wielkiej Brytanii z powodu obowiązków związanych z wyścigiem Formuły 1 o Grand Prix Abu Dhabi w ten weekend, Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet zasiądą w kokpicie trzeciej Fiesty RS WRC zespołu Team Abu Dhabi.

“Start samochodem Khalida w ostatniej rundzie sezonu 2011 to wyjątkowo ekscytująca okoliczność. Walijskie trasy będą bardzo wymagające, szczególnie w razie mgły i deszczu.  Prawdę mówiąc mam nadzieję na dobrą pogodę, a moim celem jest dobry wynik na mecie i wsparcie moich kolegów z zespołu walczących o tytuł mistrza świata,” powiedział Nowikow.

Najnowsze informacje
* Kierowcy zespołu Ford Abu Dhabi będą używać w Rajdzie Wielkiej Brytanii ogumienia szutrowego Michelin Latitude Cross, które będzie dostępne tylko w wersji wykonanej z miękkiej mieszanki.  Niedozwolone jest ręczne nacinanie opon, a każdy samochód może przewozić dwa koła zapasowe.

* Obok trzech załóg fabrycznych, do rajdu zgłoszono siedem kolejnych samochodów Ford Fiesta RS WRC.  Matthew Wilson / Scott Martin i Mads Østberg / Jonas Andersson będą walczyć o punkty dla zespołu M-Sport Stobart Ford, który zgłosił także załogę Henning Solberg / Ilka Minor.  W Rally GB wystartują także Ken Block / Alex Gelsomino w barwach zespołu Monster World Rally Team i Dennis Kuipers / Frederic Miclotte z FERM Power Tools World Rally Team.  Ponadto Ott Tänak / Kuldar Sikk oraz Martin Prokop / Jan Tomanek pojadą samochodami Fiesta RS WRC po raz pierwszy w swojej karierze w mistrzostwach świata.

* Ford Abu Dhabi zakończył w ubiegły piątek dwudniowe testy w północno-zachodniej Anglii.  Obydwaj kierowcy spędzili po jednym dniu za kierownicą samochodu testowego.  

* Na dachach wszystkich trzech samochodów zespołu Ford Abu Dhabi będą umieszczone specjalne nalepki upamiętniające znakomitego włoskiego motocyklistę kategorii MotoGP Marco Simoncellego, który zginął wskutek obrażeń odniesionych w wypadku w Malezji w ubiegłym miesiącu.  Zaledwie kilka tygodni wcześniej Simoncelli testował Forda Fiesta RS WRC w pobliżu bazy zespołu w Dovenby Hall w północno-zachodniej Anglii.  (Wzór nalepki można pobrać ze strony www.worldrallypics.com/ford).

Trasa rajdu
Baza rajdu, znajdująca się w Cardiff od 2000 roku została przeniesiona do Builth Wells w środkowej Walii.  W ten sposób nowa trasa przemierza znaczną część terytorium kraju.  Po starcie w Llandudno, podczas pierwszego etapu załogi pokonają krótkie odcinki asfaltowe, a dzień zakończy się ceremonią startu w Conwy i serwisem w Llandudno.  Piątek przyniesie powrót na klasyczne odcinki w lasach Dyfi, używane ostatnio w 1997 roku, a sobota to powtórka drugiego etapu z ubiegłego roku z próbami sportowymi w lasach Hafren i Myherin.  Na ostatni dzień rajdu zaplanowano odcinki o zmiennej szutrowo-asfaltowej nawierzchni w górach Brecon Beacon oraz na poligonie wojskowym Epynt.  Od piątku do końca rajdu załogi będą nocować w Cardiff, a ceremonia mety odbędzie się na zamku w tym mieście w niedzielę po południu.  Rajd będzie liczył 23 odcinki specjalne o łącznej długości 353.53km, a całkowita długość trasy to 1967.46 km.

 

Więcej informacji w zakładce MEDIA (dla zalogowanych użytkowników)

Leave a Reply

Hirvonen przed decydującą rozgrywką

Duet zespołu BP Ford Abu Dhabi World Rally Team stanie na starcie Rajdu Wielkiej Brytanii (22 – 25 października) czyli „Rally GB” w swym Fordzie Focus RS WRC z jednopunktową przewagą nad rywalami.  Kibice rajdowi na całym świecie nie mogą już doczekać się weekendu, bowiem zanosi się na najbardziej ekscytujący finisz serialu WRC w ostatnich latach.

Fiński duet po raz ostatni w tym roku stanie do pojedynku z wielkim rywalem Sébastienem Loebem.  Rachunek jest prosty.  Który z dwójki kierowców ukończy Rally GB po trzech dniach walki na wyższym miejscu, ten zostanie mistrzem świata.

Hirvonen i Lehtinen mogą liczyć na pomoc swoich kolegów z zespołu i rodaków.  Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila w bliźniaczym Fordzie Focus RS WRC obiecują zrobić co w ich mocy, aby pomóc załodze nr 1 zespołu w walce na walijskich szutrach.  Obie załogi Forda mają na swym koncie dobre wyniki w poprzednich edycjach rajdu.  Hirvonen wygrał Rally GB w roku 2007, a Latvala był drugi przed rokiem.

Wszystkie 16 odcinków specjalnych wytyczono na szutrowych, wąskich, ale szybkich trasach, położonych przeważnie na prywatnych gruntach, wykorzystywanych na co dzień przez pojazdy wojskowe.  Niektóre z nich wykorzystywane są głównie przez ciężarówki przewożące drewno.  Rajd odbywa się sześć tygodni wcześniej niż przed rokiem, dlatego można się spodziewać lepszej pogody, niż ta, którą zwykle można zastać w Walii na przełomie listopada i grudnia, bo jesień jest w tym roku w Wielkiej Brytanii sucha i ciepła.
Na trasie Rajdu Wielkiej Brytanii można spotkać zarówno leśne dukty, jak i fragmenty położone na obszarach otwartych.  Chociaż takie zjawiska pogodowe, jak śnieg czy lód są tym razem mało prawdopodobne, na trasach odcinków specjalnych często zalegają jesienne mgły.

Hirvonen, który wygrał do tej pory cztery rajdy w tym sezonie, zachowuje spokój.  "Nie mogę się doczekać startu, ale nie odczuwam żadnej presji.  Czeka nas ciężka walka.  Przed nami naprawdę trudne zadanie.  Pomimo to, nie mam żadnych oczekiwań i to pozwala mi myśleć spokojnie o nadchodzącym weekendzie," powiedział.

"Chociaż mam już na swym koncie zwycięstwo w Wielkiej Brytanii, rajd nie zawsze był dla mnie udany.  W sumie jednak lubię walijskie odcinki i wydaje mi się, że znam dobrze ich specyfikę.  Są szybkie i płynne, miejscami nawet szybsze, niż OS-y Rajdu Finlandii.  Gdybym mógł wybierać rajd, w którym chciałbym walczyć o tytuł, moim pierwszym wyborem byłaby Finlandia, ale Rally GB jest na drugim miejscu.  Lubię ten rajd, a OS-y naprawdę mi odpowiadają.  O tej porze roku nie będzie śniegu czy lodu, więc można spodziewać się doskonałych warunków," dodał 29-letni Hirvonen.

Latvala zna Rally GB lepiej, niż swój domowy Rajd Finlandii, bowiem rozpoczynał swą karierę na wyspach brytyjskich w roku 2002 w wieku zaledwie 17 lat, korzystając ze wsparcia zmarłego kilka tygodni temu Pentti Airikkali.  Będzie to już ósmy start Latvali w Rajdzie Wielkiej Brytanii.  "W latach 2002 i 2003 startowałem w wielu rajdach na wyspach, dlatego znam dobrze specyfikę tras.  Jeździłem w przeszłości po wszystkich OS-ach tegorocznego rajdu, dlatego nie powinno być niespodzianek.  Odcinki są generalnie szybkie, zwłaszcza w niedzielę," powiedział 24-latek.

"Na trasie można spotkać proste o długości nawet do 2 km, ale często kończą się one nawrotem.  Gdy jest mgła, sprawia to spore trudności.  W takich warunkach opis musi być perfekcyjny, bo niewiele widać i trzeba polegać na notatkach, aby ocenić jak daleko jest do zakrętu i gdzie trzeba zacząć hamować.  Dobry opis pozwala zyskać wiele cennych sekund w razie mgły, z kolei każdy błąd w notatkach może kosztować bardzo drogo.  Będę miał ze sobą żółte okulary, bardzo pomocne na śniegu.  Pomagają one rozróżniać kontury i poprawiają widoczność we mgle.

"Moim zdaniem nawet sześciu kierowców może walczyć o zwycięstwo w ten weekend.  Mam nadzieję, że będę należał do tej grupy, ale zwycięstwo jest dla mnie mniej ważne niż pomoc Mikko w walce o tytuł.  To jest mój podstawowy cel na ten weekend," dodał Latvala.  

Khalid Al Qassimi z Abu Dhabi i jego brytyjski pilot Michael Orr pojadą trzecim Fordem Focus RS WRC zespołu.  W zeszłym roku w swym debiucie w Rajdzie Wielkiej Brytanii Al Qassimi zajął 16 miejsce, a w nadchodzący weekend również będzie chciał pomóc Hirvonenowi w walce o tytuł.  "Warunki na trasie będą sprzyjać Mikko.  Jeden punkt przewagi to niewiele.  Ten rajd będzie sprawdzianem odporności nerwowej i konsekwencji dla Mikko, ale stoi za nim znakomity zespół, który zrobi wszystko, aby mu pomóc," powiedział Al Qassimi.

Najnowsze informacje
* Kierowcy zespołu BP-Ford Abu Dhabi będą mogli korzystać zgodnie z regulaminem z jednego rodzaju bieżnika opon Pirelli.  Szutrowe opony typu Scorpion będą dostępne tylko w wersji wykonanej z miękkiej mieszanki.  Dodatkowe nacinanie opon jest niedozwolone, a każdy samochód rajdowy może przewozić dwa koła zapasowe.

* W rajdzie wystartuje sześć innych Fordów Focus RS WRC.  Henning Solberg / Cato Menkerud i Matthew Wilson / Scott Martin zostali nominowani dla zespołu Stobart VK M-Sport, w barwach którego pojadą także Steve Perez / Paul Spooner.  Ponadto prywatnymi Fordami Focus w specyfikacji 2006 pojadą Dennis Kuipers / Kees Hagman oraz Rene Kuipers / Erwin Mombaerts, a także Peter Stephenson i Jim Burns.  Rajd Wielkiej Brytanii jest także ostatnią rundą Fiesta SportTrophy International.  W tej klasyfikacji zgłosiło się osiem załóg.

* W ramach przygotowań do rajdu zespół odbył w ubiegłym tygodniu kompleksowe testy w północnej Anglii.  Latvala jeździł na trasach w lasach Greystoke w poniedziałek i wtorek rano, pokonując 340 km tylko pierwszego dnia.  Hirvonen zastąpił go za kierownicą we wtorek po południu, a w czwartek testy przeniosły się do lasów Kershope, gdzie jeżdżono w piątek do południa.  W sobotę Hirvonen i Lehtinen jechali Fordem Focus RS WRC poza konkurencją jako jeden z samochodów bezpieczeństwa w Rajdzie Cambrian w Walii.

Trasa rajdu
Trasa jest podobna do ubiegłorocznej.  Odcinki specjalne wytyczono na leśnych duktach w środkowej i południowej Walii.  Zmieniono lokalizację parku serwisowego, który znajdzie się tym razem w Cardiff, zrezygnowano także z widowiskowego super OS-u rozgrywanego na krytym stadionie Millennium Stadium.  Po czwartkowej ceremonii startu w Cardiff, w piątek rano załogi udadzą się 160 km na północ, aby pokonać dwie pętle klasycznych odcinków w środkowej Walii.  Pomiędzy pętlami zaplanowano tylko 15-minutową przerwę serwisową w Builth Wells.  Sobota będzie najdłuższym dniem.  Na trasie drugiego etapu zaplanowano najdłuższy w rajdzie OS, ponad 35-kilometrowy Rhondda w Dolinie Neath, prowadzący po drogach nieużywanych od roku 2003 oraz dwie klasyczne próby położone dalej na północ.

Ostatni etap to już tylko dwa odcinki pokonywane dwukrotnie, w tym przejazd słynnej Walter’s Arena na odcinku Rheola.  Rajd będzie liczył 16 OS-ów o łącznej długości 348,3 km, a całkowita długość trasy to 1482.34 km.

Leave a Reply