Hyundai konkurentem Nissana GT-R?

Krążą pogłoski, że Hyundai pracuje nad supersamochodem z silnikiem V8, którego cena wyniesie od 80 000 do 100 000 dolarów i który zagrozi pozycji kultowych konstrukcji, takich jak Nissan GT-R i Porsche 911.

Firma rozważa zastosowanie w pełni aluminiowej jednostki Tao V8 o pojemności skokowej 5 litrów, która obecnie zasila model Genesis R-Spec, a wkrótce znajdzie się pod maską większego i droższego sedana Equus. W wersji Genesis R-Spec silnik osiąga moc 429 KM.

Napęd będzie przekazywany wyłącznie na tylne koła. Opcja 4×4 prawdopodobnie nie będzie brana pod uwagę ze względu na koszty i dużą masę układu.

Pod znakiem zapytania stoi również rodzaj przekładni. Puryści widzieliby pewnie sportowego Hyundaia z 6-biegową skrzynią manualną, jednak koreański producent posiada na razie tylko jedną konstrukcję tego typu, która nie jest w stanie przenieść wysokiego momentu obrotowego silnika V8. Z kolei nowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna, która debiutuje w modelu Veloster jest zbyt delikatna dla tylnonapędowego auta V8.

Na dzień dzisiejszy stanowisko Hyundai w tej sprawie brzmi „nonsens”. Na szczegóły z oficjalnej strony będzie zatem trzeba jeszcze poczekać.

 

Czy TAK będzie wyglądał supersportowy Hyundai?

2011-07-12

Hyundai konkurentem Nissana GT-R?

Firma rozważa zastosowanie w pełni aluminiowej jednostki Tao V8 o pojemności skokowej 5 litrów, która obecnie zasila model Genesis R-Spec, a wkrótce znajdzie się pod maską większego i droższego sedana Equus. W wersji Genesis R-Spec silnik osiąga moc 429 KM.

Napęd będzie przekazywany wyłącznie na tylne koła. Opcja 4×4 prawdopodobnie nie będzie brana pod uwagę ze względu na koszty i dużą masę układu.

Pod znakiem zapytania stoi również rodzaj przekładni. Puryści widzieliby pewnie sportowego Hyundaia z 6-biegową skrzynią manualną, jednak koreański producent posiada na razie tylko jedną konstrukcję tego typu, która nie jest w stanie przenieść wysokiego momentu obrotowego silnika V8. Z kolei nowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna, która debiutuje w modelu Veloster jest zbyt delikatna dla tylnonapędowego auta V8.

Na dzień dzisiejszy stanowisko Hyundai w tej sprawie brzmi „nonsens”. Na szczegóły z oficjalnej strony będzie zatem trzeba jeszcze poczekać.

 

Czy TAK będzie wyglądał supersportowy Hyundai?

Leave a Reply