Kia w Genewie

Aby uświetnić światową premierę nowego Sportage na osiemdziesiątym już z kolei Salonie Samochodowym w Genewie 2010, Kia Motors wystawia aż trzy wersje modelowe swego przebojowego SUVa.
Nowy Sportage zajmuje czołowe miejsce w imponującej gamie pojazdów marki Kia prezentowanej na tegorocznym salonie genewskim obok przyjaznej środowisku naturalnemu submarki „Eco Dynamics” –  firmującej światowy debiut koncepcyjnej Kia Venga EV o napędzie elektrycznym oraz europejską premierę koncepcyjnego sedana Kia Ray o napędzie hybrydowym typu „plug-in’.

„Filarami naszej tegorocznej obecności w Genewie są aż trzy premiery”, powiedział Hyoung-Keun Lee, prezes zarządu Kia Motors Corporation.

„Nawet w czasie obecnego kryzysu ekonomicznego utrzymaliśmy poważne zainteresowanie klientów produktami Kia, co pozwoliło nam zwiększyć udział rynkowy na wielu rynkach świata. W roku ubiegłym nasza sprzedaż wzrosła o 20% i przekroczyła 1,65 mln pojazdów. Jestem przekonany, że to właśnie nowy Sportage, nowa Venga i nowe Sorento oraz coraz bardziej popularna gama cee’da utorują nam drogę do sukcesu w Europie, również dzięki unikalnej w branży, 7-letniej gwarancji producenta” – dodał prezes H.K. Lee.  

Nowa Kia Sportage – SUV „urban-friendly”
Nowe nadwozie, nowe silniki oraz świeża i odważna, pełna dynamiki stylizacja: nowa Kia Sportage to idealny dla dzisiejszej rodziny „miejski” SUV – zużywający jeszcze mniej paliwa i emitujący jeszcze mniej dwutlenku węgla do atmosfery.  Dłuższy, szerszy i niższy w stosunku do poprzednika, nowy Sportage zachowuje główne atrybuty pojazdu typu SUV, dzięki którym Kia Sportage drugiej generacji zdobyła tak wielką popularność rynkową.
Dzieło zespołu designerów pod kierownictwem, głównego projektanta Kia (CDO) Petera Schreyera – Sportage trzeciej generacji emanuje nowym DNA stylistyki spod znaku Kia oraz licznymi zapożyczeniami z koncepcji Kia Kue  2007.

Nowy Sportage ma długość 4,4 metra i jest wyraźnie smuklejszy oraz „lżejszy” w porównaniu z modelem poprzednim. Obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do 0,37 (w porównaniu z 0,40 poprzednio) i masy własnej pojazdu o 91 kilogramów podnosi ogólny komfort jazdy oraz wpływa na zmniejszenie apetytu na paliwo.

Pełna gama modelowa nowego Sportage wejdzie do sprzedaży na rynkach Europy w drugiej połowie bieżącego roku i obejmować będzie (zależnie od lokalnych potrzeb i preferencji) pojazdy z napędem na jedną lub obie osie, cztery silniki (dwa benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy 115 – 161 KM) oraz przekładnie manualne lub automatyczne do wyboru.

Uwzględniając istniejące tendencje rynkowe Kia dokonała down-sizingu niektórych silników gamy nowego Sportage – tak więc początkową ofertę silników o pojemności 2 litrów uzupełnią jednostki o niższej pojemności skokowej, wyposażone w system ISG  i  emitujące nawet tylko 138 g/km CO2.
Pierwsze dostawy nowego Sportage do salonów sprzedaży europejskiej sieci dealerskiej Kia spodziewane są pod koniec lata bieżącego roku.

Samochód koncepcyjny Kia Venga EV z napędem elektrycznym
Zero-emisyjny samochód koncepcyjny Kia Venga EV, którego światowa premiera odbywa się na tegorocznym salonie w Genewie ma identyczne wymiary jak seryjna Venga, przestronny i dynamiczny  hatchback segmentu B. Venga EV, w przeciwieństwie do seryjnej, napędzana jest silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 80 kW oraz moment obrotowy 280 Nm.

Promująca całą paletę pojazdów paliwo-oszczędnych Kia serii „Eco Dynamics” koncepcyjna Venga EV czerpie energię z baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych (LiPoly) o pojemności 24 kWh, które charakteryzują się wieloma istotnymi zaletami w porównaniu z innymi rodzajami obecnie stosowanych akumulatorów energii elektrycznej, umożliwiając m.in. przejechanie 180 kilometrów za pojedynczym  naładowaniem z sieci energetycznej.

Stosując szybki cykl ładowania (50 kW) baterie akumulatorów Vengi EV ładują się do 80% pojemności w ciągu 20 minut. Ładowanie 100% pojemności akumulatorów w normalnym cyklu ładowania (3,3 kW) trwa osiem godzin.

Elektryczna Venga EV ma napęd na koła przednie, silnik elektryczny zabudowany w miejsce jednostki spalinowej, a baterie akumulatorów umieszczone są pod podłogą bagażnika. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 140 km/h.

Venga EV jest kolejnym wyrazem stałego zaangażowania Kia Motors Corporation na niwie globalnej działalności ekologicznej i wyznacza nowe otwarcie Kia w dziedzinie tworzenia pojazdów przyjaznych środowisku naturalnemu. 

Europejska premiera koncepcji hybrydowego sedana Kia ‘Ray’
Salon w Genewie jest doskonałą okazją dla europejskiego debiutu samochodu koncepcyjnego ‘Kia ‘Ray’ – po jego światowej premierze na Chicago Auto Show 2010 w USA. Ten super-smukły, czterodrzwiowy sedan o napędzie hybrydowym typu plug-in ma zasięg 80 kilometrów czerpiąc energię wyłącznie z własnych akumulatorów prądowych, a łącznie – około 1200 kilometrów „na jednym zbiorniku paliwa” dzięki zużyciu tylko około 1,398 l/100 km.

Wystylizowany w Kalifornii ‘Kia Ray’ odznacza się futurystyczną linią nadwozia i opływową lecz funkcjonalną sylwetką, której ważnym elementem jest szklany panel dachowy z baterią heksagonalnych ogniw słonecznych, dostarczającą dodatkowej energii dla schładzania wnętrza na postoju pojazdu.
Wyrównane i gładkie powierzchnie, płynna linia maski silnika i dachu, zaznaczony zarys tylnych błotników, które przechodzą w podniesioną linię pokrywy bagażnika oraz dopracowane detale – pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do zaledwie 0,25.

Pod maską koncepcyjnego Kia ‘Ray’ pracuje 115-konna jednostka  benzynowa Gamma GDI (Gasoline Direct Injection), współpracująca z  silnikiem elektrycznym o mocy 78 kW zamontowana przed skrzynią przekładniową. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 153 KM i zapewnia prędkość maksymalną 175 km/h. Napędzane są koła przednie, a w zależności od warunków jazdy moc pochodzi z silnika spalinowego lub elektrycznego albo z obu silników jednocześnie. Polimerowe akumulatory litowo-jonowe (LiPoly) wraz z systemem chłodzenia, modułem ładowania i portem ‘plug-in’ umieszczone są w przestrzeni bagażowej pojazdu.
2010-03-03

Kia w Genewie

Nowy Sportage zajmuje czołowe miejsce w imponującej gamie pojazdów marki Kia prezentowanej na tegorocznym salonie genewskim obok przyjaznej środowisku naturalnemu submarki „Eco Dynamics” –  firmującej światowy debiut koncepcyjnej Kia Venga EV o napędzie elektrycznym oraz europejską premierę koncepcyjnego sedana Kia Ray o napędzie hybrydowym typu „plug-in’.

„Filarami naszej tegorocznej obecności w Genewie są aż trzy premiery”, powiedział Hyoung-Keun Lee, prezes zarządu Kia Motors Corporation.

„Nawet w czasie obecnego kryzysu ekonomicznego utrzymaliśmy poważne zainteresowanie klientów produktami Kia, co pozwoliło nam zwiększyć udział rynkowy na wielu rynkach świata. W roku ubiegłym nasza sprzedaż wzrosła o 20% i przekroczyła 1,65 mln pojazdów. Jestem przekonany, że to właśnie nowy Sportage, nowa Venga i nowe Sorento oraz coraz bardziej popularna gama cee’da utorują nam drogę do sukcesu w Europie, również dzięki unikalnej w branży, 7-letniej gwarancji producenta” – dodał prezes H.K. Lee.  

Nowa Kia Sportage – SUV „urban-friendly”
Nowe nadwozie, nowe silniki oraz świeża i odważna, pełna dynamiki stylizacja: nowa Kia Sportage to idealny dla dzisiejszej rodziny „miejski” SUV – zużywający jeszcze mniej paliwa i emitujący jeszcze mniej dwutlenku węgla do atmosfery.  Dłuższy, szerszy i niższy w stosunku do poprzednika, nowy Sportage zachowuje główne atrybuty pojazdu typu SUV, dzięki którym Kia Sportage drugiej generacji zdobyła tak wielką popularność rynkową.
Dzieło zespołu designerów pod kierownictwem, głównego projektanta Kia (CDO) Petera Schreyera – Sportage trzeciej generacji emanuje nowym DNA stylistyki spod znaku Kia oraz licznymi zapożyczeniami z koncepcji Kia Kue  2007.

Nowy Sportage ma długość 4,4 metra i jest wyraźnie smuklejszy oraz „lżejszy” w porównaniu z modelem poprzednim. Obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do 0,37 (w porównaniu z 0,40 poprzednio) i masy własnej pojazdu o 91 kilogramów podnosi ogólny komfort jazdy oraz wpływa na zmniejszenie apetytu na paliwo.

Pełna gama modelowa nowego Sportage wejdzie do sprzedaży na rynkach Europy w drugiej połowie bieżącego roku i obejmować będzie (zależnie od lokalnych potrzeb i preferencji) pojazdy z napędem na jedną lub obie osie, cztery silniki (dwa benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy 115 – 161 KM) oraz przekładnie manualne lub automatyczne do wyboru.

Uwzględniając istniejące tendencje rynkowe Kia dokonała down-sizingu niektórych silników gamy nowego Sportage – tak więc początkową ofertę silników o pojemności 2 litrów uzupełnią jednostki o niższej pojemności skokowej, wyposażone w system ISG  i  emitujące nawet tylko 138 g/km CO2.
Pierwsze dostawy nowego Sportage do salonów sprzedaży europejskiej sieci dealerskiej Kia spodziewane są pod koniec lata bieżącego roku.

Samochód koncepcyjny Kia Venga EV z napędem elektrycznym
Zero-emisyjny samochód koncepcyjny Kia Venga EV, którego światowa premiera odbywa się na tegorocznym salonie w Genewie ma identyczne wymiary jak seryjna Venga, przestronny i dynamiczny  hatchback segmentu B. Venga EV, w przeciwieństwie do seryjnej, napędzana jest silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 80 kW oraz moment obrotowy 280 Nm.

Promująca całą paletę pojazdów paliwo-oszczędnych Kia serii „Eco Dynamics” koncepcyjna Venga EV czerpie energię z baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych (LiPoly) o pojemności 24 kWh, które charakteryzują się wieloma istotnymi zaletami w porównaniu z innymi rodzajami obecnie stosowanych akumulatorów energii elektrycznej, umożliwiając m.in. przejechanie 180 kilometrów za pojedynczym  naładowaniem z sieci energetycznej.

Stosując szybki cykl ładowania (50 kW) baterie akumulatorów Vengi EV ładują się do 80% pojemności w ciągu 20 minut. Ładowanie 100% pojemności akumulatorów w normalnym cyklu ładowania (3,3 kW) trwa osiem godzin.

Elektryczna Venga EV ma napęd na koła przednie, silnik elektryczny zabudowany w miejsce jednostki spalinowej, a baterie akumulatorów umieszczone są pod podłogą bagażnika. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 140 km/h.

Venga EV jest kolejnym wyrazem stałego zaangażowania Kia Motors Corporation na niwie globalnej działalności ekologicznej i wyznacza nowe otwarcie Kia w dziedzinie tworzenia pojazdów przyjaznych środowisku naturalnemu. 

Europejska premiera koncepcji hybrydowego sedana Kia ‘Ray’
Salon w Genewie jest doskonałą okazją dla europejskiego debiutu samochodu koncepcyjnego ‘Kia ‘Ray’ – po jego światowej premierze na Chicago Auto Show 2010 w USA. Ten super-smukły, czterodrzwiowy sedan o napędzie hybrydowym typu plug-in ma zasięg 80 kilometrów czerpiąc energię wyłącznie z własnych akumulatorów prądowych, a łącznie – około 1200 kilometrów „na jednym zbiorniku paliwa” dzięki zużyciu tylko około 1,398 l/100 km.

Wystylizowany w Kalifornii ‘Kia Ray’ odznacza się futurystyczną linią nadwozia i opływową lecz funkcjonalną sylwetką, której ważnym elementem jest szklany panel dachowy z baterią heksagonalnych ogniw słonecznych, dostarczającą dodatkowej energii dla schładzania wnętrza na postoju pojazdu.
Wyrównane i gładkie powierzchnie, płynna linia maski silnika i dachu, zaznaczony zarys tylnych błotników, które przechodzą w podniesioną linię pokrywy bagażnika oraz dopracowane detale – pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do zaledwie 0,25.

Pod maską koncepcyjnego Kia ‘Ray’ pracuje 115-konna jednostka  benzynowa Gamma GDI (Gasoline Direct Injection), współpracująca z  silnikiem elektrycznym o mocy 78 kW zamontowana przed skrzynią przekładniową. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 153 KM i zapewnia prędkość maksymalną 175 km/h. Napędzane są koła przednie, a w zależności od warunków jazdy moc pochodzi z silnika spalinowego lub elektrycznego albo z obu silników jednocześnie. Polimerowe akumulatory litowo-jonowe (LiPoly) wraz z systemem chłodzenia, modułem ładowania i portem ‘plug-in’ umieszczone są w przestrzeni bagażowej pojazdu.

Leave a Reply

Kia w Genewie

Na stoisku KIA (w Hali 5) wystawionych zostanie łącznie 18 pojazdów, w tym trzy pokazywane po raz pierwszy w Szwajcarii – miejski crossover KIA Soul, kompaktowy SUV KIA Sportage MY 2009 oraz restylizowany sedan KIA Magentis MY 2009.  

Samochód koncepcyjny KIA No 3
Pomysłowy i nowatorski KIA No 3 Concept Car to wybiegająca w przyszłość nowa definicja małogabarytowego MPV w atrakcyjnej skórze pojazdu zwiastującego mnóstwo frajdy z użytkowania. Przy długości 4045 mm uwagę zwraca olbrzymia szyba czołowa przechodząca bardzo płynnie w panoramiczny, szklany dach, na którym rzuca się w oczy charakterystyczny, skośny pałąk kapotażowy. Patrząc na auto od przodu uwagę przykuwa ‘nowe oblicze KIA’ w postaci modernistycznego zestawu kraty chłodnicy, reflektorów oraz markowego logo. Eksponowany pojazd w kolorze Titanium Grey urozmaicony jest dodatkowo kontrastującymi w białym kolorze akcentami.

KIA cee’d ISG
Nowe modele KIA cee’d ISG (Idle Stop & Go), charakteryzujące się zmniejszonym nawet o 15% zużyciem paliwa w cyklu jazdy miejskiej weszły już do sprzedaży w wielu krajach Europy. Innowacyjny system ISG proponowany przez KIA powoduje automatyczne wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu w warunkach intensywnego ruchu miejskiego oraz szybki start jednostki napędowej wtedy, gdy już można kontynuować jazdę. Samochody KIA cee’d ISG dostępne są z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra w całej obecnej gamie nadwoziowej – pięciodrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy Sporty Wagon oraz trzydrzwiowy pro_ceed. Wartość emisji dwutlenku węgla dla modelu 1,4 prezentowanego w Genewie wynosi 137 CO2 g/km.

KIA cee’d Hybrid
W ramach własnej inicjatywy marketingowej KIA Motors Corporation wyprodukowała pewną ilość prototypowych samochodów KIA cee’d Hybrid pod kątem testów flotowych w Europie. Pojazdy te napędzane są silnikiem KIA Gamma o pojemności 1,6 litra, współpracującym z synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm, przekładnią bezstopniową CVT oraz systemem ISG (Idle Stop & Go). Według danych KIA – cee’d Hybrid osiąga prędkość maksymalną 185 km/h i przyspieszenie 0 do 100 km/h w czasie 11,8 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 4,81 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 109 g/km, tj. o 25% mniej niż samochód KIA cee’d napędzany  standardowym  silnikiem  o pojemności 1,6 litra.

Leave a Reply