KTM przygotowuje motocykl do Moto3

Kategoria Moto3, która w 2012 roku zastąpi 125cc, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Producenci pracują pełną parą nad nowymi motocyklami, a nowa klasa przyciągnęła nawet KTM, który kiedyś zdecydował się wycofać z Motocyklowych Mistrzostw Świata.

Swego czasu KTM wystawiał swoje motocykle w kategoriach 125cc i 250cc. W pewnym momencie Austriacka firma zdecydowała się wycofać z Motocyklowych Mistrzostw Świata i skupić wyłącznie na zawodach crossowych. W roku 2010, KTM wystawił jeszcze swój sportowy model motocykla RC8 w serii World Superstock, jednak bez rezultatów.

Gdy tylko „pomarańczowi” dowiedzieli się o kategorii Moto3, natychmiast odżyły ich chęci do ponownego udziału w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. KTM równie szybko jak rywale zabrał się do budowania nowej maszyny wyścigowej, a efekty tej pracy można było podziwiać tuż przed końcem ubiegłego roku na torze w Kartagenie.

W kategorii Moto3 zawodnicy będą ścigali się na motocyklach o pojemności 250 cm3, więc oczywistym jest, że nowy jednoślad KTM będzie posiadał właśnie taką pojemność. Dlaczego czas przyszły? Dlatego, że podczas testów użyto silnika 350 SX-F, który ma większą pojemność i stosowano go w motocyklach crossowych.

KTM nie zdradza żadnych szczegółów odnośnie swojego nowego prototypu, jednak według nieoficjalnych informacji, podwozie motocykla Moto3 zostało zapożyczone z jednośladu startującego kiedyś w kategorii 125cc. Testerem KTM-a był były zawodnik Motocyklowych Mistrzostw Świata Michi Ranseder.

2011-01-03

KTM przygotowuje motocykl do Moto3

Swego czasu KTM wystawiał swoje motocykle w kategoriach 125cc i 250cc. W pewnym momencie Austriacka firma zdecydowała się wycofać z Motocyklowych Mistrzostw Świata i skupić wyłącznie na zawodach crossowych. W roku 2010, KTM wystawił jeszcze swój sportowy model motocykla RC8 w serii World Superstock, jednak bez rezultatów.

Gdy tylko „pomarańczowi” dowiedzieli się o kategorii Moto3, natychmiast odżyły ich chęci do ponownego udziału w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. KTM równie szybko jak rywale zabrał się do budowania nowej maszyny wyścigowej, a efekty tej pracy można było podziwiać tuż przed końcem ubiegłego roku na torze w Kartagenie.

W kategorii Moto3 zawodnicy będą ścigali się na motocyklach o pojemności 250 cm3, więc oczywistym jest, że nowy jednoślad KTM będzie posiadał właśnie taką pojemność. Dlaczego czas przyszły? Dlatego, że podczas testów użyto silnika 350 SX-F, który ma większą pojemność i stosowano go w motocyklach crossowych.

KTM nie zdradza żadnych szczegółów odnośnie swojego nowego prototypu, jednak według nieoficjalnych informacji, podwozie motocykla Moto3 zostało zapożyczone z jednośladu startującego kiedyś w kategorii 125cc. Testerem KTM-a był były zawodnik Motocyklowych Mistrzostw Świata Michi Ranseder.

Leave a Reply