Lancer na podium Kryterium Asów

Po raz 47 w Warszawie odbył się kończący sezon rajdowy supersprint Barbórka Warszawska, tradycyjnie już zwieńczony przez Kryterium Asów rozgrywane na ul. Karowej. Aż 25 zawodników zasiadło za kierownicą Lancerów Evolution a Rajdowy Mistrz Polski Bryan Bouffier, jadący Lancerem Evolution IX wywalczył trzecie miejsce na podium Kryterium Asów, jak co roku rozgrywanego na ulicy Karowej.
Grudniowa impreza, będąca podsumowaniem całorocznych zmagań w sportach
motorowych, przyciągnęła jak zwyklę plejadę krajowych zawodników i
gości z zagranicy. Barbórka Warszawska to specyficzna impreza,
rozgrywana na bardzo krótkim dystansie, z zaledwie 7 odcinkami
specjalnymi i nie stosująca się do ścisłych regulaminów technicznych.

Dzięki
temu zawodnicy bardzo często przygotowują specjalne wersje swoich
rajdówek, bądź sięgają do arsenału samochodów klasy WRC. Podobnie było
i w tym roku, gdzie po czwarte swoje zwycięstwo w tej imprezie sięgnął
Tomasz Kuchar zasiadający za kierownicą Peugeota 307 WRC. Wrocławianin
był również najszybszy na ul. Karowej.

Ale w widowiskowym i
prestiżowym Kryterium Asów doskonale spisała się załoga Malkom Rally
Team – Bryan Bouffier i Xavier Panseri. Mistrzowie Polski uzyskali
trzeci czas swoim Mitsubishi Lancerem Evolution IX, ulegając jedynie
kierowcy WRC i włoskim gościom – Luce Rossettiemu i Matteo
Chiarcossiemu w aucie klasy S2000.

Za kierownicami rajdówek
Mitsubishi różnych generacji w tegorocznej Barbórce zasiadło 25
zawodników, z czego trzy załogi wybrały najnowszą wersję Lancera
Evolution X. Wystartowali takim samochodem Holendrzy Jasper van den
Heuvel z Martine Kolman, Zbigniew Cieślar z Adamem Ogiermanem i
oczywiście debiutujący w minionym sezonie na polskich odcinkach
specjalnych tym autem – Radosław Typa z Maciejem Wisławskim.

Francuscy
mistrzowie Polski stanęli na podium na Karowej, ale to Mariusz Stec z
Łukaszem Włochem byli najwyżej sklasyfikowaną załogą w Mitsubishi w
klasyfikacji generalnej rajdu, zajmując czwarte miejsce. Tę samą
pozycję wywalczyli zresztą po doskonałym przejeździe w Kryterium Asów.

Na
kolejny rajdowy show w centrum stolicy przyjdzie poczekać kolejny rok,
a do kwietnia 2010 trzeba uzbroić się w cierpliwość, by doczekać startu
przyszłorocznych Mistrzostw Polski, które otworzy wówczas Rajd Elmot.
2009-12-08

Lancer na podium Kryterium Asów

Grudniowa impreza, będąca podsumowaniem całorocznych zmagań w sportach
motorowych, przyciągnęła jak zwyklę plejadę krajowych zawodników i
gości z zagranicy. Barbórka Warszawska to specyficzna impreza,
rozgrywana na bardzo krótkim dystansie, z zaledwie 7 odcinkami
specjalnymi i nie stosująca się do ścisłych regulaminów technicznych.

Dzięki
temu zawodnicy bardzo często przygotowują specjalne wersje swoich
rajdówek, bądź sięgają do arsenału samochodów klasy WRC. Podobnie było
i w tym roku, gdzie po czwarte swoje zwycięstwo w tej imprezie sięgnął
Tomasz Kuchar zasiadający za kierownicą Peugeota 307 WRC. Wrocławianin
był również najszybszy na ul. Karowej.

Ale w widowiskowym i
prestiżowym Kryterium Asów doskonale spisała się załoga Malkom Rally
Team – Bryan Bouffier i Xavier Panseri. Mistrzowie Polski uzyskali
trzeci czas swoim Mitsubishi Lancerem Evolution IX, ulegając jedynie
kierowcy WRC i włoskim gościom – Luce Rossettiemu i Matteo
Chiarcossiemu w aucie klasy S2000.

Za kierownicami rajdówek
Mitsubishi różnych generacji w tegorocznej Barbórce zasiadło 25
zawodników, z czego trzy załogi wybrały najnowszą wersję Lancera
Evolution X. Wystartowali takim samochodem Holendrzy Jasper van den
Heuvel z Martine Kolman, Zbigniew Cieślar z Adamem Ogiermanem i
oczywiście debiutujący w minionym sezonie na polskich odcinkach
specjalnych tym autem – Radosław Typa z Maciejem Wisławskim.

Francuscy
mistrzowie Polski stanęli na podium na Karowej, ale to Mariusz Stec z
Łukaszem Włochem byli najwyżej sklasyfikowaną załogą w Mitsubishi w
klasyfikacji generalnej rajdu, zajmując czwarte miejsce. Tę samą
pozycję wywalczyli zresztą po doskonałym przejeździe w Kryterium Asów.

Na
kolejny rajdowy show w centrum stolicy przyjdzie poczekać kolejny rok,
a do kwietnia 2010 trzeba uzbroić się w cierpliwość, by doczekać startu
przyszłorocznych Mistrzostw Polski, które otworzy wówczas Rajd Elmot.

Leave a Reply