Mazda RX-9 z elektrycznym turbo?

Mnożą się plotki na temat następcy modelu RX-7 – popularnego samochodu sportowego Mazdy.
Mazda cały czas trzyma w ukryciu plany następcy RX-7, co tylko wzmaga plotki w świecie motoryzacji. Co jakiś czas do internetu wyciekają drobne szczegóły, które pozwalają stworzyć przybliżony obraz nowego pojazdu sportowego Mazdy.

Wszystko wskazuje na to, iż pod maską znajdzie się silnik Wankla o oznaczeniu 16X Renesis o pojemności 1,6-litra. W jednym z pojazdów koncepcyjnych Mazdy, silnik ten generował moc 270 KM. Istnieje oczywiście możliwość zwiększenia jego osiągów, poprzez zastosowanie turbo. Tyle tylko że nie chodzi tu o klasyczną turbinę, ale o taką, której łopatki są wprawiane w ruch poprzez silnik elektryczny. Cała konstrukcja wydaje się dość skomplikowana, jednak niesie ze sobą wiele plusów – niższe zużycie paliwa i moc na zawołanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, moc silnika Renesis mogłaby przekroczyć 300 KM, co w połączeniu z domniemanym tylnym napędem tworzyłoby energetyczną mieszankę.

Wersja produkcyjna w najlepszym wypadku powinna zostać ujawniona na przełomie 2011/2012 roku. Tymczasem już teraz Mazda testuje nowe podzespoły, używając odpowiednio przebudowanej i zmodyfikowanej Mazdy 6.
2010-07-22

Mazda RX-9 z elektrycznym turbo?

Mazda cały czas trzyma w ukryciu plany następcy RX-7, co tylko wzmaga plotki w świecie motoryzacji. Co jakiś czas do internetu wyciekają drobne szczegóły, które pozwalają stworzyć przybliżony obraz nowego pojazdu sportowego Mazdy.

Wszystko wskazuje na to, iż pod maską znajdzie się silnik Wankla o oznaczeniu 16X Renesis o pojemności 1,6-litra. W jednym z pojazdów koncepcyjnych Mazdy, silnik ten generował moc 270 KM. Istnieje oczywiście możliwość zwiększenia jego osiągów, poprzez zastosowanie turbo. Tyle tylko że nie chodzi tu o klasyczną turbinę, ale o taką, której łopatki są wprawiane w ruch poprzez silnik elektryczny. Cała konstrukcja wydaje się dość skomplikowana, jednak niesie ze sobą wiele plusów – niższe zużycie paliwa i moc na zawołanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, moc silnika Renesis mogłaby przekroczyć 300 KM, co w połączeniu z domniemanym tylnym napędem tworzyłoby energetyczną mieszankę.

Wersja produkcyjna w najlepszym wypadku powinna zostać ujawniona na przełomie 2011/2012 roku. Tymczasem już teraz Mazda testuje nowe podzespoły, używając odpowiednio przebudowanej i zmodyfikowanej Mazdy 6.

Leave a Reply