Wygląda na to, że konsekwentne działanie przynosi rezultaty – Niemcy odzyskali pozycję lidera segmentu premium na rynku amerykańskim.
Już od kilku lat Mercedes konsekwentnie umacnia i poprawia swoją ofertę. Ciągły rozwój technologiczny, szeroka gama pojazdów i kilka ultraluksusowych nowości wypuszczonych w ostatnim czasie pozwala niemieckiej marce na ofensywną sprzedaż. Lexus, głównie przez wpadki wizerunkowe Toyoty stracił nieco kondycję. W rezultacie Mercedes przejął pierwsze miejsce w sprzedaży aut luksusowych na opanowanym przez Lexusa amerykańskim rynku.
W upływającym roku Mercedes sprzedał w USA 165,4 tys. samochodów (głównie dzięki modelom Klasy E i Sprinter). Lexusowi udało się znaleźć o ok 3 tys. klientów mniej. Drugi niemiecki gigant BMW w tym samym okresie czasu sprzedał w USA 157,4 tys. pojazdów. Wynik Audi to ok. 73 tys. sztuk, jednak firma ta odnotowała 23% wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Wszystko wskazuje na to, iż amerykański rynek samochodów luksusowych powoli odzyskuje swoją kondycję. Rodzime marki takie jak Cadillac, czy Lincoln również odnotowują wzrost sprzedaży, jednak daleko im do europejskiej konkurencji.
2010-10-05