Na najbliższe 2 sezony Motocyklowych Mistrzostw Świata Fiat Automobiles SpA będzie nowym sponsorem tytularnym Yamahy, a co za tym idzie od tego sezonu zespół przyjmuje właśnie nazwę Fiat Yamaha Team.
Po raz pierwszy w ten oryginalny sposób łączy się świat “czterech
kółek” ze światem “dwóch kółek” oraz dwie marki, które zapisały
pamiętne karty w historii zawodów sportowych i osiągnięć przemysłowych.
W
narodzinach Fiat Yamaha Team przejawia się ponadto strategia Fiat
Automobiles SpA polegająca na wychodzeniu do młodych klientów z
produktami coraz bardziej innowacyjnymi i dostępnymi oraz z
inicjatywami znajdującymi szeroki odzew i mającymi silny odbiór
emocjonalny. W tym kontekście mieści się sponsorowanie przez Fiat
Automobiles SpA najbliższych dwóch serii Moto GP, wydarzenia
sportowego, które ze swej natury przyciąga młodych ludzi
zafascynowanych motocyklami. Bezsprzecznie symbolem tego "cyrku na
dwóch kółkach" jest Valentino Rossi, błyskotliwy kierowca Fiat Yamaha
Team , który sprawił, że włoski hymn najczęściej rozbrzmiewał na
międzynarodowych torach.
Konstruktorzy wielkich samochodów i
wielkich motocykli, których charakter znany jest od lat, Fiat
Automobiles SpA i Yamaha rozpoczęli innowacyjną współpracę, która
przekracza granice prostego sponsoringu tworząc przestrzeń dla szerszej
platformy komunikacyjno-reklamowej. Z tej okazji stworzone zostało
nawet nowe logo – składające się z napisu "team", włoskiej flagi oraz
marek Fiat i Yamaha – oraz cała seria wzorów oklejenia, które pojawi
się na oficjalnych motocyklach Valentino Rossi i Colina Edwarda.
W
ten sposób tożsamość obu marek znajduje sobie przestrzeń dla rozwoju
specyficznego języka i oznakowania graficznego przemawiającego
bezpośrednio do młodej i dynamicznej publiczności.
Sponsoring
uruchomiony na poziomie światowym pozwoli marce Fiat Automobiles SpA na
realizowanie kampanii komunikacyjnych przy wykorzystaniu sportowego
wizerunku kierowców i techników Fiat Yamaha Team. Oba oficjalne
motocykle Yamaha będą nosić logo Fiat oraz włoską flagę na bokach, z
przodu oraz na zbiorniku paliwa. Ponadto logo Fiat znajdzie się na
kombinezonach obu kierowców – na piersiach, na plecach i na nogach –
jak również cała odzież obsługi oraz mechaników zostanie opatrzona tym
logo. Logo Fiat będzie również obecne w oficjalnych komunikatach teamu
oraz w strefie "hospitality", w boksach i na ciężarówkach
transportujących motocykle i sprzęt.
2007-03-13