Typowa radość z jazdy i indywidualny wygląd MINI połączono tu na nowo z orzeźwiającą „otwartością”. W nowym MINI Cabrio tą formą mobilnej wolności można cieszyć się szczególnie intensywnie.
· Nowa edycja cieszącego się popularnością – ok. 160 tys. egzemplarzy sprzedanych na całym świecie – czteroosobowego kabrioletu z Oksfordu. Kontynuacja trzeciej wersji karoserii w ofercie modeli MINI. Nowe MINI Cabrio symbolizuje fascynację jazdą otwartym samochodem i demonstruje niepowtarzalny styl marki MINI. W porównaniu z poprzednim modelem rozwinięto i umocniono niespotykane gdzie indziej w segmencie MINI Cabrio cechy, takie jak stylistyka, jakość klasy premium, prowadzenie, osiągi, wydajność oraz funkcjonalność.
· Ewolucyjny rozwój stylistyki: dwudrzwiowa karoseria i tekstylne poszycie dachu z dachem przesuwnym pozwala uzyskać oryginalną, horyzontalną linię i indywidualny wygląd. Typowe dla tej marki formy, elementy stylistyczne i proporcje klarownie pokazują przynależność do rodziny produktów MINI.
· Dopracowany wygląd ogólny z wyraźnym uwypukleniem smukłej sylwetki i z mocniejszą prezencją w widoku przednim i tylnym. Szlachetnie uformowane powierzchnie karoserii, niemalże roadsterowy wygląd dzięki płaskiej linii dachu i niewidocznemu pałąkowi antykapotażowemu. Wygląd przodu i lamp tylnych analogiczny jak w aktualnych modelach MINI. Wewnętrzne, poczwórne zawiasy pokrywy bagażnika dają harmonijną powierzchnię tylnej części auta o podkreślonej szerokości.
· Elektrohydrauliczny napęd dachu z funkcją dachu przesuwnego w wyposażeniu standardowym. Otwieranie i zamykane miękkiego dachu podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Opcjonalny licznik otwarcia dachu – typowa dla kabrioletu opcja wyposażenia pozwalająca mierzyć czas jazdy z otwartym dachem. Rozszerzony wybór kolorów lakieru, poszycia dachu, modeli obręczy kół, tapicerki i kolorów wykończenia wnętrza daje nowe możliwości indywidualizacji auta. Dedykowany dla tego modelu wybór wyposażenia dodatkowego i akcesoriów.
· Nowo opracowany, wysuwany elektromechanicznie pałąk antykapotażowy za tylnymi siedzeniami. Aktywacja w razie dachowania poprzez centralny elektroniczny układ bezpieczeństwa. Innowacyjna i jedyna taka na świecie konstrukcja jednoczęściowego pałąka ochronnego oferuje optymalną widoczność do tyłu i na bok przez ramię. Poza tym pozwala na uzyskanie bezkonkurencyjnie dużego otworu bagażowego pomiędzy bagażnikiem a kabiną.
· Doskonała funkcjonalność dzięki elastycznej koncepcji przestrzeni bagażowej. System Easy Load zwiększający otwór bagażnika, dzielone, składane i zamykanie oparcie siedzeń tylnych, półka tylna mocowana w dwóch pozycjach. Pojemność bagażnika 125 l (+5) przy otwartym dachu, 170 Liter (+5) przy zamkniętym dachu i 660 l (+55) złożonym oparciu siedzeń tylnych.
· Nowa generacja czterocylindrowych silników benzynowych z turbosprężarką Twin Turbo czy w pełni adaptacyjną regulacją skoku zaworów. Pojemność: 1598 cm3, moc: 88 kW / 120 KM (MINI Cooper Cabrio) i 128 kW / 175 KM (MINI Cooper S Cabrio). Obie wersje silnika z wieloma rozwiązaniami optymalizującymi zużycie paliwa i emisję spalin: funkcja Auto Start Stop, odzysk energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu.
· Napęd przedni; typowy dla tej marki gokartowy charakter prowadzenia auta dzięki zaawansowanemu zawieszeniu dostosowanemu specjalnie do MINI Cabrio. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (EPS). Układ hamulcowy z układem ABS, elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) i układem kontroli hamowania na zakrętach (CBC), asystentem hamowania oraz standardowym układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z funkcją wspomagania przy ruszaniu pod górę . Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) z elektronicznie sterowaną funkcją blokowania mechanizmu różnicowego kół napędowych w wyposażeniu dodatkowym.
· Struktura karoserii zoptymalizowana pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego z nowo zaprojektowaną grupą podłogową oraz wzmocnionymi specjalnie dla kabrioletu słupkami A i progami bocznymi. Wyższa niż w poprzednim modelu sztywność karoserii, masa pojazdu mniejsza o 10 kg. Trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, z przodu dodatkowo napinacze pasów i ograniczniki siły naciągu pasów, poduszki przednie, w oparciach foteli przednich zainstalowane boczne poduszki chroniące głowę i tułów, czujnik zagrożenia dachowaniem sterujący pałąkiem antykapotażowym, poduszki powietrzne i napinacze pasów o zoptymalizowanym działaniu. Opony Runflat i sygnalizacja uszkodzenia opony.
Warianty silnikowe:
MINI Cooper S Cabrio:
czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa,
pojemność skokowa: 1598 cm3,
moc: 128 kW/175 KM przy 5500 obr/min,
maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1600–5000 obr/min (260 Nm z overboost),
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,4 s,
prędkość maksymalna: 222 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l / 100 km,
emisja CO2: 153 g/km.
MINI Cooper Cabrio:
czterocylindrowy silnik benzynowy z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów na bazie układu VALVETRONIC BMW Group,
pojemność skokowa: 1598 cm3,
moc: 88 kW / 120 KM przy 6000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4250 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 9,8 s,
prędkość maksymalna: 198 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 l / 100 km,
emisja CO2: 137 g/km.
2009-02-04