Nowe silniki w BMW X1

BMW rozszerza ofertę w segmencie niewielkich SUV-ów, wprowadzając dwa nowe silniki do gamy modelowej X1.

Pierwsza jednostka napędowa – oferowana od jesieni – to 2-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy rozwijający 184 KM oraz 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1 250 – 4 500 obr./min.

Kompaktowy crossover dostępny będzie zarówno w wersji z napędem na tylne (sDrive20i), jak i na wszystkie koła (xDrive20i). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie w tym przypadku odpowiednio 7,4 i 7,8 sekundy.

Nowoopracowany motor został wyposażony w technologię bezpośredniego wtrysku oraz układ zmiennych faz rozrządu Valvetronic. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7,1 litra/100 km w przypadku wersji sDrive20i oraz 7,7 litra/100 km w modelu xDrive20i. Emisja CO2 wyniesie z kolei 165 i 179 g/km.

Drugą nowością w BMW X1 jest 2-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo napędzający wersję sDrive20d. Odpowiednio dobrane parametry mocy (163 KM) i momentu obrotowego (330 Nm w zakresie 1 750 – 2 500) przyczyniają się do niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 4,5 litra/100 km. Emisja CO2 wynosi 119 g/km.

W osiągnięciu dużej wydajności w przypadku obu nowych modeli pomagają technologie z zakresu BMW EfficientDynamics, obejmujące układ odzyskiwania energii z hamowania, wskaźnik zmiany przełożeń, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, odłączany kompresor klimatyzacji, system Auto Start Stop oraz opony o obniżonym oporze toczenia.

2011-06-29

Nowe silniki w BMW X1

Pierwsza jednostka napędowa – oferowana od jesieni – to 2-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy rozwijający 184 KM oraz 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1 250 – 4 500 obr./min.

Kompaktowy crossover dostępny będzie zarówno w wersji z napędem na tylne (sDrive20i), jak i na wszystkie koła (xDrive20i). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie w tym przypadku odpowiednio 7,4 i 7,8 sekundy.

Nowoopracowany motor został wyposażony w technologię bezpośredniego wtrysku oraz układ zmiennych faz rozrządu Valvetronic. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 7,1 litra/100 km w przypadku wersji sDrive20i oraz 7,7 litra/100 km w modelu xDrive20i. Emisja CO2 wyniesie z kolei 165 i 179 g/km.

Drugą nowością w BMW X1 jest 2-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo napędzający wersję sDrive20d. Odpowiednio dobrane parametry mocy (163 KM) i momentu obrotowego (330 Nm w zakresie 1 750 – 2 500) przyczyniają się do niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 4,5 litra/100 km. Emisja CO2 wynosi 119 g/km.

W osiągnięciu dużej wydajności w przypadku obu nowych modeli pomagają technologie z zakresu BMW EfficientDynamics, obejmujące układ odzyskiwania energii z hamowania, wskaźnik zmiany przełożeń, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, odłączany kompresor klimatyzacji, system Auto Start Stop oraz opony o obniżonym oporze toczenia.

Leave a Reply

Nowe silniki w BMW X1

Pod maską bazowej wersji X1 sDrive18i znajdzie się 2-litrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa produkcji BMW o mocy 150 KM (przy 6 400 obr./min.) i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm (przy 3 600 obr./min.). W połączeniu z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, model sDrive18i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 202 km/h. Wersja z przekładnią automatyczną potrzebuje 10,4 na przyspieszenie do „setki”, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi równe 200 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,2 litra/100 km w przypadku skrzyni manualnej i 8,4 litra/100 km w przypadku „automatu”. Emisja CO2 to odpowiednio 191 i 195 g/km.

W ofercie pojawi się także nowy model X1 xDrive25i z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym rozwijającym 218 KM przy 6 100 obr./min. oraz 277 Nm przy zaledwie 2 500 obr./min. W wyposażeniu standardowym pojawi się inteligentny napęd na cztery koła oraz sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Wysoka moc i pokaźny moment obrotowy pozwalają na rozpędzenie kompaktowego SUV-a BMW do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 223 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu w okolicach 9,3 litra/100 km i emisji CO2 równej 217 g/km.

Co więcej, w modelach xDrive18d, X1 sDrive18d, i X1 sDrive20d z rocznika 2010 dostępna będzie opcjonalna automatyczna skrzynia biegów. W ofercie pojawią się również nowe kolory nadwozia: Space Grey, Cashmere Silver, Tasman, Sparkling Bronze i Graphite Blue.

Leave a Reply