Nowy papamobile dla Benedykta XVI

Dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, osobiście przekazał w Watykanie specjalną Klasę M w ręce papieża.

Przywódca Kościoła katolickiego korzysta z papamobile Mercedes-Benz podczas licznych wystąpień publicznych – zarówno w Watykanie, jak i za granicą. Konstrukcja samochodu pozwala mu pozostawać w kontakcie z publicznością bez potrzeby rezygnacji z bezpieczeństwa i komfortu.

 

Papamobile otrzymał specjalnie zaprojektowane wnętrze. Znacznie poszerzona w porównaniu do poprzednika kopuła oferuje więcej przestrzeni i łatwiejszy dostęp. Większe panele szklane oraz podświetlana podsufitka zapewniają z kolei lepsze warunki obserwacyjne. Tron – centralny element kabiny – zdobi haftowany herb Ojca Świętego.

 

Nadwozie zmodyfikowanej Klasy M pokrywa lakier w kolorze diamentowej bieli. W celu ułatwienia transportu drogą lotniczą jej karoseria została obniżona względem poprzednika o kilka centymetrów. Jednocześnie zwiększono wysokość wnętrza.

 

Firma ze Stuttgartu dostarcza samochody dla papieży już od ponad 80 lat. Pierwszym z nich był Nürburg 460 Pullman Saloon z 1930 roku, zbudowany dla Piusa XI. W latach 60. Jan XXIII odebrał 300d Landaulet z automatyczną skrzynią biegów. Paweł VI jako pierwszy skorzystał z modelu 600 Pullman Landualet, zastąpionego później przez 300 SEL.

 

Od lat 80. papież Jan Paweł II używał podczas uroczystości na Placu Świętego Piotra pojazdu zaprojektowanego jako papamobile – zmodyfikowanej Klasy G. Od 2002 roku towarzyszył mu nowy papamobile, do teraz użytkowany przez Benedykta XVI.

2012-12-12

Nowy papamobile dla Benedykta XVI

Przywódca Kościoła katolickiego korzysta z papamobile Mercedes-Benz podczas licznych wystąpień publicznych – zarówno w Watykanie, jak i za granicą. Konstrukcja samochodu pozwala mu pozostawać w kontakcie z publicznością bez potrzeby rezygnacji z bezpieczeństwa i komfortu.

 

Papamobile otrzymał specjalnie zaprojektowane wnętrze. Znacznie poszerzona w porównaniu do poprzednika kopuła oferuje więcej przestrzeni i łatwiejszy dostęp. Większe panele szklane oraz podświetlana podsufitka zapewniają z kolei lepsze warunki obserwacyjne. Tron – centralny element kabiny – zdobi haftowany herb Ojca Świętego.

 

Nadwozie zmodyfikowanej Klasy M pokrywa lakier w kolorze diamentowej bieli. W celu ułatwienia transportu drogą lotniczą jej karoseria została obniżona względem poprzednika o kilka centymetrów. Jednocześnie zwiększono wysokość wnętrza.

 

Firma ze Stuttgartu dostarcza samochody dla papieży już od ponad 80 lat. Pierwszym z nich był Nürburg 460 Pullman Saloon z 1930 roku, zbudowany dla Piusa XI. W latach 60. Jan XXIII odebrał 300d Landaulet z automatyczną skrzynią biegów. Paweł VI jako pierwszy skorzystał z modelu 600 Pullman Landualet, zastąpionego później przez 300 SEL.

 

Od lat 80. papież Jan Paweł II używał podczas uroczystości na Placu Świętego Piotra pojazdu zaprojektowanego jako papamobile – zmodyfikowanej Klasy G. Od 2002 roku towarzyszył mu nowy papamobile, do teraz użytkowany przez Benedykta XVI.

Leave a Reply