Nowy silnik Bentleya z dwiema turbinami

Bentley już od jakiegoś czasu pracuje nad nowym silnikiem V8. Jego ostateczna wersja będzie wyposażona w jedną lub dwie turbiny.

Downsizing to słowo klucz w przypadku wszystkich współczesnych silników. Firmy szukają sposobu na wyprodukowanie jednostek napędowych które dostarczą odpowiednio wysoką moc, a jednocześnie nie będą emitowały zbyt dużej ilości zanieczyszczeń.

Tym samym tropem idzie Bentley, który wraz z Audi konstruuje nowy silnik V8. Z poprzednich informacji wiemy, iż jednostka będzie miała pojemność 4,0 l i pozwoli na obniżenie emisji CO2 o 40 % (w porównaniu z aktualnym silnikiem Continentala GT).  Ostatnie informacje mówią o dwóch wersjach nowej V-ósemki. Klient w zależności od swoich potrzeb i zasobności portfela będzie mógł wybrać silnik z jedną lub dwiema turbinami. Słabszy motor wygeneruje 415 KM, mocniejszy 555 KM.

Silnik zadebiutuje w Continentalu GT pod koniec tego roku. Możliwie, że w przyszłości motor trafi również pod maski innych pojazdów Bentleya.

2011-02-01

Nowy silnik Bentleya z dwiema turbinami

Downsizing to słowo klucz w przypadku wszystkich współczesnych silników. Firmy szukają sposobu na wyprodukowanie jednostek napędowych które dostarczą odpowiednio wysoką moc, a jednocześnie nie będą emitowały zbyt dużej ilości zanieczyszczeń.

Tym samym tropem idzie Bentley, który wraz z Audi konstruuje nowy silnik V8. Z poprzednich informacji wiemy, iż jednostka będzie miała pojemność 4,0 l i pozwoli na obniżenie emisji CO2 o 40 % (w porównaniu z aktualnym silnikiem Continentala GT).  Ostatnie informacje mówią o dwóch wersjach nowej V-ósemki. Klient w zależności od swoich potrzeb i zasobności portfela będzie mógł wybrać silnik z jedną lub dwiema turbinami. Słabszy motor wygeneruje 415 KM, mocniejszy 555 KM.

Silnik zadebiutuje w Continentalu GT pod koniec tego roku. Możliwie, że w przyszłości motor trafi również pod maski innych pojazdów Bentleya.

Leave a Reply