Ford dokonał prezentacji możliwości swoich największych modeli S-MAX i Galaxy połączonej z jazdami testowymi po hiszpańskich drogach.
Zarówno odnowiony Galaxy, jak i S-max
miały premierę na początku 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Brukseli. Obydwa podniosły poziom wyposażenia, zmieniły nieco linię nadwozia, wprowadzono też kilka atrakcyjnych rozwiązań technicznych. Wszystko to sygnalizuje uzasadnione aspiracje modeli do segmentu premium. Odnowione vany pojawią się w salonach późną wiosną tego roku.
Oba modele są
pierwszymi samochodami wyposażonymi w dynamiczny, 2,0-litrowy, benzynowy silnik Ford EcoBoost, który ponadto okazuje się wyjątkowo oszczędny.
Oferta silników Diesel została poszerzona o ulepszoną 2,0-litrową
odmianę silnika Duratorq TDCi, który po raz
pierwszy dostępny będzie w wersji o mocy 163 KM. W
największych modelach Forda debiutuje owoczesna, 6-biegowa
automatyczna przekładnia Ford PowerShift. Przekładnia ta standardowo
współpracuje z silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i jest dostępna jako
opcja w egzemplarzach napędzanych silnikami Diesel z rodziny Duratorq
TDCi.
S-MAX i Galaxy
podnoszą też bezpieczeństwo i komfort pasażerów dzięki gamie elektronicznych podzespołów, które znajdą się w długiej liście wyposażenia modeli.
Należą do nich: system ostrzegający o pojawieniu się
innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, programowalny
ogranicznik prędkości, światła zewnętrzne i oświetlenie wnętrza
wykorzystujące diody LED, obsługiwana elektrycznie blokada zamków
tylnych drzwi i okien, chroniąca przed otwarciem przez dzieci oraz isystem nagłośnienia Ford Premium Sound System o mocy 265 W.
Nowe technologie
Rok 2010 to rok Forda. Jako jedyny z amerykańskich koncernów Ford stanął w obliczu kryzysu branży doskonale przygotowany do nadchodzących wyzwań i wyszedł z nich obronną ręką bez finansowej pomocy państwa. Ogłoszono strategię „ONE
Ford” – mobilizującą ukryty potencjał hasłami "JEDEN zespół", "JEDEN plan", "JEDEN cel" – a proces
transformacji w firmę o charakterze globalnym uwolnił nowe możliwości, jakie Ford posiada na całym świecie w zakresie prowadzenia
prac projektowych i konstrukcyjnych. Dzięki temu firma jest już teraz gotowa do przedstawiania kolejnych nowoczesnych modeli globalnych, stworzonych z myślą o zaspokojeniu potrzeb różnych rynków. Do gry na różnych kontynentach wejdą modele
W języku chińskim słowo "kryzys" wei-chi składa się z dwóch znaków. Jeden oznacza zagrożenie, drugi szansę. Wydaje się, że Ford w porę dostrzegł zagrożenie i swoją szansę wykorzystał doskonale.
2010-02-19