Opel w Genewie

Na genewskim stoisku Opla będzie można zobaczyć nowy model Meriva, pojazd elektryczny o nazwie Ampera, odświeżoną Corsę z ekonomicznymi silnikami oraz futurystyczny samochód koncepcyjny.
Meriva: mistrz elastyczności
Meriva drugiej generacji oferuje inteligentną, przystępną cenowo elastyczność pokładową. Zastosowany w niej system FlexSpace został dopracowany tak, aby korzystanie z niego uczynić jeszcze bardziej intuicyjnym i łatwym. W modelu wprowadzony został system FlexDoors, innowacyjnych drzwi tylnych otwieranych w kierunku przeciwnym do przednich, mający ułatwić wsiadanie do kabiny. Ponadto nową Merivę cechuje większa przestrzeń transportowa, potęgowana dodatkowo przez rewolucyjne rozwiązanie elastycznej konsoli środkowej, jak również unikalny dla Opla system FlexFix – zintegrowanego tylnego bagażnika rowerowego chowanego podobnie jak szuflada pod tylną przestrzenią ładunkową.

Szeroka gama jednostek napędowych uzupełniona została o silnik z turbodoładowaniem. Oferta obejmuje silniki o mocy od 75 do 140 KM, w tym wyjątkowo ekonomiczną wersję ecoFLEX. Naturalnie Meriva sprzedawana będzie z jedną z 5- i 6-biegowych skrzyni biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową.

Samochód koncepcyjny: aspiracje do wspaniałej przyszłości
Opel po raz pierwszy przedstawi samochód koncepcyjny o licznych cechach pożądanych przez firmę w jej dalszym rozwoju: „Połączenie wyraźnego, pięknego designu z niemiecką precyzją mające na celu sprostanie przyszłym wyzwaniom związanym z ochroną środowiska".

Połączenie designu, innowacji przyjaznych środowisku oraz alternatywnych źródeł napędu w tym wizjonerskim modelu stanowi dowód na to, iż nie jest konieczne poświęcenie wielkości i komfortu, aby pojazd był przyjazny środowisku.

Opel Ampera: popis w Genewie
Opel Ampera to pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Produkcja pięciodrzwiowego, czteromiejscowego Opla Ampery zaplanowana została na drugie półrocze 2011 roku. Ampera wywodzi się z linii Opli Astra i Insignia, jednak wykorzystano w niej przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrycznych układów napędowych, Voltec wykorzystuje elektryczność jako podstawowe źródło napędu, a dopiero później benzynę do wytwarzania prądu. Pozwala to Amperze na przezwyciężenie wszelkich trudności związanych ze zwykle ograniczonym zasięgiem samochodów czysto elektrycznych.

Nowy Opel Corsa: wyjątkowo niskie zużycie paliwa
W nowej Corsie wprowadzono zmiany prowadzące do ograniczenia zużycia paliwa nawet o 13 procent, jednak bez negatywnego wpływu na moc i przyjemność płynącą z jazdy. Nowa Corsa oferuje szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych o niskim poziomie emisji spalin, w tym model Corsa ecoFLEX z silnikiem 1,3 CDTI emitującym zaledwie 98 g CO2.

W gamie silników benzynowych znajdą się jednostki o różnej pojemności. Od wersji podstawowej, 1-litrowej, poprzez 3-cylindrową (48 kW/65 KM) po zastosowany w Corsie OPC silnik turbo o pojemności 1,6 litra (141 kW/192 KM). Wśród silników wysokoprężnych znajdują się jednostki 1,3 i 1,7 CDTI o mocy od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM zużywające poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów.
2010-02-12

Opel w Genewie

Meriva: mistrz elastyczności
Meriva drugiej generacji oferuje inteligentną, przystępną cenowo elastyczność pokładową. Zastosowany w niej system FlexSpace został dopracowany tak, aby korzystanie z niego uczynić jeszcze bardziej intuicyjnym i łatwym. W modelu wprowadzony został system FlexDoors, innowacyjnych drzwi tylnych otwieranych w kierunku przeciwnym do przednich, mający ułatwić wsiadanie do kabiny. Ponadto nową Merivę cechuje większa przestrzeń transportowa, potęgowana dodatkowo przez rewolucyjne rozwiązanie elastycznej konsoli środkowej, jak również unikalny dla Opla system FlexFix – zintegrowanego tylnego bagażnika rowerowego chowanego podobnie jak szuflada pod tylną przestrzenią ładunkową.

Szeroka gama jednostek napędowych uzupełniona została o silnik z turbodoładowaniem. Oferta obejmuje silniki o mocy od 75 do 140 KM, w tym wyjątkowo ekonomiczną wersję ecoFLEX. Naturalnie Meriva sprzedawana będzie z jedną z 5- i 6-biegowych skrzyni biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową.

Samochód koncepcyjny: aspiracje do wspaniałej przyszłości
Opel po raz pierwszy przedstawi samochód koncepcyjny o licznych cechach pożądanych przez firmę w jej dalszym rozwoju: „Połączenie wyraźnego, pięknego designu z niemiecką precyzją mające na celu sprostanie przyszłym wyzwaniom związanym z ochroną środowiska".

Połączenie designu, innowacji przyjaznych środowisku oraz alternatywnych źródeł napędu w tym wizjonerskim modelu stanowi dowód na to, iż nie jest konieczne poświęcenie wielkości i komfortu, aby pojazd był przyjazny środowisku.

Opel Ampera: popis w Genewie
Opel Ampera to pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Produkcja pięciodrzwiowego, czteromiejscowego Opla Ampery zaplanowana została na drugie półrocze 2011 roku. Ampera wywodzi się z linii Opli Astra i Insignia, jednak wykorzystano w niej przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrycznych układów napędowych, Voltec wykorzystuje elektryczność jako podstawowe źródło napędu, a dopiero później benzynę do wytwarzania prądu. Pozwala to Amperze na przezwyciężenie wszelkich trudności związanych ze zwykle ograniczonym zasięgiem samochodów czysto elektrycznych.

Nowy Opel Corsa: wyjątkowo niskie zużycie paliwa
W nowej Corsie wprowadzono zmiany prowadzące do ograniczenia zużycia paliwa nawet o 13 procent, jednak bez negatywnego wpływu na moc i przyjemność płynącą z jazdy. Nowa Corsa oferuje szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych o niskim poziomie emisji spalin, w tym model Corsa ecoFLEX z silnikiem 1,3 CDTI emitującym zaledwie 98 g CO2.

W gamie silników benzynowych znajdą się jednostki o różnej pojemności. Od wersji podstawowej, 1-litrowej, poprzez 3-cylindrową (48 kW/65 KM) po zastosowany w Corsie OPC silnik turbo o pojemności 1,6 litra (141 kW/192 KM). Wśród silników wysokoprężnych znajdują się jednostki 1,3 i 1,7 CDTI o mocy od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM zużywające poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Leave a Reply

Opel w Genewie

Opel przedstawi również ofertę ecoFLEX, wersji o niskim poziomie emisji spalin modeli Agila, Corsa, Astra, Zafira CNG Turbo i Insignia, udowadniając że marka już postawiła na ekonomiczność, bez uszczerbku dla osiągów.

Samochód Roku 2009 – Opel Insignia – królować będzie na wystawie w trzech wersjach nadwozia – sedan, hatchback i SportsTourer – podkreślając doskonałą stylistykę i innowacyjność niemieckiej technologii, która przyczyniła się do życzliwego przyjęcia wersji sedan w całej Europie.

Opel Ampera z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu
Pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Opel Ampera wykorzystywać będzie przełomową technologię napędu elektrycznego firmy GM pod nazwą Voltec, działającą na zasadzie odmiennej od innych zaawansowanych układów napędowych. W przypadku krótkich dystansów Ampera wykorzystywać będzie wyłącznie akumulator litowo-jonowy zasilany ze standardowego gniazdka 230 V. W przypadku większych odległości pojazd napędzany będzie prądem generowanym przez niewielki wewnętrzny silnik spalinowy, wystarczającym do pokonania kilkuset kilometrów.

EcoFLEX – oszczędność bez kompromisu
Opel nadal rozwija serię pojazdów ecoFLEX – wyjątkowo ekonomicznych, charakteryzujących się niskim poziomem emisji spalin samochodów o dynamicznej charakterystyce.

W tym roku przedstawionych zostanie pięć godnych uwagi nowych modeli:

· Insignia ecoFLEX, 160 KM mocy i maks. moment obr. 380 Nm stanowiąca wyjątkowe połączenie oszczędności paliwa, doskonałej aerodynamiki (Cd 0,26) i osiągów

· Nowa Zafira CNG Turbo to pierwszy na rynku van CNG z turbosprężarką, łączący w sobie oszczędność paliwa wynikającą z zastosowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) z mocą rzędu 150 KM

· Astra charakteryzująca się poziomem emisji CO2 119g/km zbudowana została na bazie silnika 1.7 CDTI i gwarantuje emisję spalin niższą o 13%, a jednocześnie moc wyższą o 20 KM i 60 Nm w porównaniu z poprzednią wersją ecoFLEX z silnikiem 1.3 CDTI

· Corsę 1.3 CDTI charakteryzować będzie emisja CO2 na poziomie 109g/km, 8% niższą w porównaniu z poprzednią wersją, przy zachowaniu identycznych osiągów.

· Agila oferowana teraz z dwoma silnikami benzynowymi charakteryzującymi się niską emisją CO2. Silnik 1.0 w którym zmniejszono emisję CO2 ze 120 g/km do 119 g/km i jednostka 1.2 emitująca teraz jedynie 129 g/km CO2 zamiast 131 g/km w poprzedniej wersji.

Insignia w trzech wersjach nadwozia i dziewięciu wersjach napędu
Insignia, dzięki dynamicznej stylistyce i najnowocześniejszej technologii, zwielokrotnia zainteresowanie marką. Niezależnie od wersji nadwozia – sedan, hatchback lub SportsTourer – stylistyka pojazdu jasno wyraża strategię Opla, mającą na celu uczynienie zaawansowanej technologii i atrakcyjnego designu dostępnymi dla wszystkich.

SportsTourer wprowadzony zostanie na rynek tuż po zakończeniu Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Wszystkie wersje modelu Insignia wyposażone będą w dwie nowe jednostki napędowe: innowacyjny, 2-litrowy silnik BiTurbo diesel z układem spalania CleanTech o mocy 190 KM i mniejszy, 1,6-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 180 KM.

Leave a Reply