Prototyp 918 Spyder testowany na torze Nardo

Dziennikarze magazynu Wired mieli okazję przejechać się jednym z trzech egzemplarzy testowych Porsche 918 Spyder.

Produkcyjna wersja 918 Spyder trafi na rynek dopiero za dwa lata. Grupa dziennikarzy z Wired miała jednak okazję kilka dni temu przetestować prototyp na torze w Nardo. Egzemplarz, którym jechali to jeden z trzech istniejących aut testowych Porsche. Moc dostarcza jednostka V8 o pojemności 4,6 l. 570 KM silnika spalinowego wspomagają dwa motory elektryczne. 120-konny zamontowany w 7-biegowej skrzyni biegów i 107-konny napędzający oś przednią. Prototyp 918 Spyder rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.  

Nowe sportowe cacko Porsche jest hybrydą, więc na jego pokładzie znajduje się również bateria. Oferuje ona 26 km zasięgu elektrycznego. Baterię można naładować w 6 godzin przy użyciu gniazdka z napięciem 110 V. Specjalna ładowarka pozwala skrócić ten czas do 2 godzin.


Cała ta technologia została schowana w konstrukcji zbudowanej z aluminium i włókna węglowego. W rezultacie masa nowego Porsche wynosi nieco ponad 1670 kg.

2012-03-21

Prototyp 918 Spyder testowany na torze Nardo

Produkcyjna wersja 918 Spyder trafi na rynek dopiero za dwa lata. Grupa dziennikarzy z Wired miała jednak okazję kilka dni temu przetestować prototyp na torze w Nardo. Egzemplarz, którym jechali to jeden z trzech istniejących aut testowych Porsche. Moc dostarcza jednostka V8 o pojemności 4,6 l. 570 KM silnika spalinowego wspomagają dwa motory elektryczne. 120-konny zamontowany w 7-biegowej skrzyni biegów i 107-konny napędzający oś przednią. Prototyp 918 Spyder rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.  

Nowe sportowe cacko Porsche jest hybrydą, więc na jego pokładzie znajduje się również bateria. Oferuje ona 26 km zasięgu elektrycznego. Baterię można naładować w 6 godzin przy użyciu gniazdka z napięciem 110 V. Specjalna ładowarka pozwala skrócić ten czas do 2 godzin.


Cała ta technologia została schowana w konstrukcji zbudowanej z aluminium i włókna węglowego. W rezultacie masa nowego Porsche wynosi nieco ponad 1670 kg.

Leave a Reply