Rusza wspólna fabryka MMC i PSA w Rosji

Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën oraz Takashi Nishioka, Prezes Zarządu Mitsubishi Motors Corporation, dokonali oficjalnego uruchomienia produkcji pierwszych pojazdów we wspólnych rosyjskich zakładach PCMA Rus.
Fabryka, której właścicielem w 70% jest
koncern PSA Peugeot Citroën, a w 30% firma Mitsubishi Motors
Corporation, ma swoją siedzibę w mieście Kaługa, 180 kilometrów na
południowy zachód od Moskwy.
 
Ceremonia odbyła się w obecności
Dmitrija Miedwiediewa, Prezydenta Federacji Rosyjskiej, Christiana
Estrosiego, francuskiego Ministra Przemysłu, oraz Anatolija Artamonowa,
Gubernatora Okręgu Kaługa.

Fabryka to wspólna inwestycja o
wartości 470 milionów euro, która umożliwi PSA Peugeot Citroën oraz
Mitsubishi Motors Corporation zwiększenie wpływów w Rosji, dzięki
przemysłowemu charakterowi ich obecności na tamtejszym rynku. Inwestycja
ta będzie również gwarantem dobrego pozycjonowania po odrodzeniu się
rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, w którym drzemie ogromny potencjał
rozwojowy.

Od kwietnia 2010 roku fabryka w Kałudze będzie
produkować model Peugeot 308, a nieco później również modele C4, Citroën
C-Crosser, Peugeot 4007 oraz modele SUV Mitsubishi Outlander. Modele te
reprezentują segment klasy średniej rosyjskiego rynku.

Fabryka
osiągnie pełną wydajność produkcyjną w 2012 roku, od kiedy to roczna moc
produkcyjna zakładów wynosić będzie 125 tyś. sztuk, z czego 85 tyś
stanowić będą sedany Peugeot oraz Citroën klasy średniej, a 40 tyś.
średniej wielkości SUV-y Peugeot, Citroën oraz Mitsubishi.

Fabryka
PCMA Rus to niezwykle kompaktowy zakład przemysłowy, gdzie
zoptymalizowaną przestrzeń roboczą zamknięto w zaledwie dwóch budynkach –
lakierni i hali montażowej połączonej ze spawalnią. Aby ograniczyć
negatywny wpływ na środowisko naturalne, fabryka zaadoptuje z innych
zakładów spółek macierzystych najlepsze rozwiązania w zakresie
oszczędności energii, logistyki zorientowanej na obniżenie poziomu
emisji CO2 (transport kolejowy) i ograniczenia ilości produkowanych
odpadów (tylko lakiery na bazie wody, przyjazna środowisku technologia
zabezpieczania i pakowania produktu na czas transportu).

W
fabryce zatrudnienie znajdzie blisko 3000 osób, z których około 2600
zostanie przeszkolonych w miejscowym centrum szkoleniowym, zbudowanym we
współpracy z Gubernatorstwem Okręgu Kaługa.

Zdaniem Philippe’a
Varina „otwarcie fabryki potwierdza, iż koncern PSA Peugeot Citroën
planuje na długo zagościć w Rosji i jest przekonany co do potencjału
rozwojowego tamtejszego rynku motoryzacyjnego. Nowa fabryka ma ogromne
znaczenie strategiczne dla naszej ekspansji na rynek rosyjski oraz
potwierdza ambicje koncernu PSA Peugeot Citroën by stać się graczem na
skalę globalną”.

Takashi Nishioka potwierdził, iż „dla firmy
Mitsubishi Motors w nadchodzących latach Rosja nadal pozostanie bardzo
ważnym strategicznie rynkiem. Mamy nadzieję, że ta inwestycja będzie
punktem wyjścia do dalszego średnio- i długoterminowego rozwoju firmy na
rynku rosyjskim i liczymy, iż będziemy w stanie przyczynić się do
rozwoju rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego”.

Aktualne dane na
temat fabryki:


Lokalizacja

Kaługa, Rosja

Położenie

180 km na południowy zachód od Moskwy

 

Zarząd

Didier Aleton, Dyrektor Zarządzający

Masayuki
Imada, Z-ca Dyrektora Zarządzającego

 

Powierzchnia

Około 145 hektarów

Obok park
dostawców o pow. 30 hektarów

Typ obiektu

Produkcja samochodów (ślusarka, lakiernie i linie montażowe)

Wydajność produkcyjna

125 tyś. pojazdów rocznie (na
trzy zmiany)

 

Produkowane modele

Sedany Peugeot i Citroen z
segmentu C

Średniej wielkości SUV-y dla marek Mitsubishi, Peugeot
oraz Citroën

 

Koszt inwestycji

470 milionów euro

Uruchomienie produkcji

2010

Zatrudnienie (rekrutacja)

Około 3000 pracowników

2010-04-27

Rusza wspólna fabryka MMC i PSA w Rosji

Fabryka, której właścicielem w 70% jest
koncern PSA Peugeot Citroën, a w 30% firma Mitsubishi Motors
Corporation, ma swoją siedzibę w mieście Kaługa, 180 kilometrów na
południowy zachód od Moskwy.
 
Ceremonia odbyła się w obecności
Dmitrija Miedwiediewa, Prezydenta Federacji Rosyjskiej, Christiana
Estrosiego, francuskiego Ministra Przemysłu, oraz Anatolija Artamonowa,
Gubernatora Okręgu Kaługa.

Fabryka to wspólna inwestycja o
wartości 470 milionów euro, która umożliwi PSA Peugeot Citroën oraz
Mitsubishi Motors Corporation zwiększenie wpływów w Rosji, dzięki
przemysłowemu charakterowi ich obecności na tamtejszym rynku. Inwestycja
ta będzie również gwarantem dobrego pozycjonowania po odrodzeniu się
rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, w którym drzemie ogromny potencjał
rozwojowy.

Od kwietnia 2010 roku fabryka w Kałudze będzie
produkować model Peugeot 308, a nieco później również modele C4, Citroën
C-Crosser, Peugeot 4007 oraz modele SUV Mitsubishi Outlander. Modele te
reprezentują segment klasy średniej rosyjskiego rynku.

Fabryka
osiągnie pełną wydajność produkcyjną w 2012 roku, od kiedy to roczna moc
produkcyjna zakładów wynosić będzie 125 tyś. sztuk, z czego 85 tyś
stanowić będą sedany Peugeot oraz Citroën klasy średniej, a 40 tyś.
średniej wielkości SUV-y Peugeot, Citroën oraz Mitsubishi.

Fabryka
PCMA Rus to niezwykle kompaktowy zakład przemysłowy, gdzie
zoptymalizowaną przestrzeń roboczą zamknięto w zaledwie dwóch budynkach –
lakierni i hali montażowej połączonej ze spawalnią. Aby ograniczyć
negatywny wpływ na środowisko naturalne, fabryka zaadoptuje z innych
zakładów spółek macierzystych najlepsze rozwiązania w zakresie
oszczędności energii, logistyki zorientowanej na obniżenie poziomu
emisji CO2 (transport kolejowy) i ograniczenia ilości produkowanych
odpadów (tylko lakiery na bazie wody, przyjazna środowisku technologia
zabezpieczania i pakowania produktu na czas transportu).

W
fabryce zatrudnienie znajdzie blisko 3000 osób, z których około 2600
zostanie przeszkolonych w miejscowym centrum szkoleniowym, zbudowanym we
współpracy z Gubernatorstwem Okręgu Kaługa.

Zdaniem Philippe’a
Varina „otwarcie fabryki potwierdza, iż koncern PSA Peugeot Citroën
planuje na długo zagościć w Rosji i jest przekonany co do potencjału
rozwojowego tamtejszego rynku motoryzacyjnego. Nowa fabryka ma ogromne
znaczenie strategiczne dla naszej ekspansji na rynek rosyjski oraz
potwierdza ambicje koncernu PSA Peugeot Citroën by stać się graczem na
skalę globalną”.

Takashi Nishioka potwierdził, iż „dla firmy
Mitsubishi Motors w nadchodzących latach Rosja nadal pozostanie bardzo
ważnym strategicznie rynkiem. Mamy nadzieję, że ta inwestycja będzie
punktem wyjścia do dalszego średnio- i długoterminowego rozwoju firmy na
rynku rosyjskim i liczymy, iż będziemy w stanie przyczynić się do
rozwoju rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego”.

Aktualne dane na
temat fabryki:


Lokalizacja

Kaługa, Rosja

Położenie

180 km na południowy zachód od Moskwy

 

Zarząd

Didier Aleton, Dyrektor Zarządzający

Masayuki
Imada, Z-ca Dyrektora Zarządzającego

 

Powierzchnia

Około 145 hektarów

Obok park
dostawców o pow. 30 hektarów

Typ obiektu

Produkcja samochodów (ślusarka, lakiernie i linie montażowe)

Wydajność produkcyjna

125 tyś. pojazdów rocznie (na
trzy zmiany)

 

Produkowane modele

Sedany Peugeot i Citroen z
segmentu C

Średniej wielkości SUV-y dla marek Mitsubishi, Peugeot
oraz Citroën

 

Koszt inwestycji

470 milionów euro

Uruchomienie produkcji

2010

Zatrudnienie (rekrutacja)

Około 3000 pracowników

Leave a Reply