Informacja Prasowa Suzuki – Salon De L’Automobile Geneve
- Wersja w miejskim stylu – bez koła zapasowego na tylnych drzwiach
- Długość całkowita mniejsza o 200 mm: łatwiejsze manewrowanie w miejskim ruchu i parkowanie
- Chromowane wykończenie tylnych drzwi, jeszcze bardziej szlachetny wygląd
-
Dzięki uniwersalności i doskonałym własnościom napędu 4×4 Grand Vitara
pozostaje idealnym pojazdem dla aktywnych na wyprawy w trudny teren, na
narty czy camping
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym
w Genewie 2010 zadebiutuje nowa wersja modelu Suzuki Grand Vitara.
Będzie to wersja miejska (Urban Version), pozbawiona koła zapasowego na
tylnych drzwiach, stanowiącego do tej pory integralną część sylwetki
samochodu. Jest to odpowiedź Suzuki na oczekiwania rynku europejskiego,
gdzie klienci pragnęli Grand Vitary w nieco bardziej miejskim stylu.
Nowa wersja trafi do dealerów europejskich wczesnym latem 2010 roku.
Od 1988 roku, gdy zaprezentowano model Vitara pierwszej generacji,
pojazd budowany jest w oparciu o konstrukcję ramową i napęd 4×4 –
kluczowe czynniki przesądzające o doskonałych własnościach w terenie,
cechujące każdy prawdziwy samochód terenowy. Obecna Grand Vitara
trzeciej generacji ma stylowe nadwozie o wyraźnie zaznaczonych liniach
i starannie zaprojektowane wnętrze. W tylnej części nadwozia
umieszczono koło zapasowe – znak rozpoznawczy samochodów terenowych i
typu SUV. Grand Vitara trzeciej generacji zdobyła wielkie uznanie nie
tylko wśród fanów pojazdów typu SUV, ale także wśród mieszkańców miast.
Aby jeszcze lepiej zaspokoić oczekiwania tej ostatniej grupy klientów,
Suzuki wprowadza teraz na rynek dodatkowo miejską odmianę Grand Vitary.
Wersja bez koła zapasowego na tylnych drzwiach wygląda równie stylowo i
jest jeszcze lepiej przystosowana do poruszania się po coraz bardziej
zatłoczonych ulicach i parkingach współczesnych miast.
Grand Vitara Urban Version – podstawowe dane techniczne
Nadwozie | SUV | |||||||
Liczba drzwi | 3 | 5 | ||||||
Silnik | Benzynowy 1.6L VVT |
Benzynowy 2.4L VVT |
Benzynowy 2.4L VVT |
Diesel 1.9L DDiS |
Benzynowy 2.4L VVT |
Benzynowy 2.4L VVT |
Diesel 1.9L DDiS |
|
Układ napędowy | Stały 4×4 | 4-mode 4×4 | 4-mode 4×4 | |||||
Skrzynia biegów | 5MT | 5MT | 4AT | 5MT | 5MT | 4AT | 5MT | |
WYMIARY | ||||||||
Długość całkowita – Od zderzaka przedniego do tylnego (wersja bez koła zapasowego) [mm] | 3865 | 4300 | ||||||
Długość całkowita – Od przedniego zderzaka do tylnej krawędzi pokrywy koła zapasowego typu tarczowego [mm] | 4035 | – | – | – | – | – | – | |
Długość całkowita – Od zderzaka przedniego do tylnej krawędzi pokrywy koła zapasowego [mm] | 4060 | 4500 | ||||||
Szerokość całkowita [mm] | 1810 | |||||||
Wysokość całkowita [mm] | 1695 | |||||||
Rozstaw osi [mm] | 2440 | 2640 | ||||||
Rozstaw kół Przód/Tył [mm] | 1540 | 1570 | ||||||
Minimalny promień skrętu (*) [m] | 5,1 | 5,5 | ||||||
Prześwit [mm] | 200 | 190 | 200 | 190 | ||||
Kąt natarcia/Kąt rampowy/Kąt zejścia | 29/20/36 | 29/19/27 | ||||||
POJEMNOŚĆI | ||||||||
Ilość osób | 4 | 5 | ||||||
Przestrzeń bagażowa (*) Maksymalna (wg producenta) Tylne siedzenia złożone Tylne siedzenia w normalnej pozycji (norma VDA) |
964 516 184 |
1 386 758 398 |
||||||
Pojemność zbiornika paliwa [litry] | 55 | 66 | ||||||
SILNIK | ||||||||
Typ | M16A | J24B | F9Q | J24B | F9Q | |||
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
Liczba zaworów | 16 | 16 | 8 | 16 | 8 | |||
Pojemność skokowa [cm3] | 1 586 | 2 393 | 1 870 | 2 393 | 1 870 | |||
Średnica x skok tłoka [mm] | 78.0×83.0 | 92.0×90.0 | 80.0×93.0 | 92.0×90.0 | 80.0×93.0 | |||
Stopień sprężania | 10,5 | 10.0 | 16,6 | 10,0 | 16,6 | |||
Moc maksymalna [kW/rpm] | 78/5,900 | 122/6,000 | 95/4,000 | 124/6,000 | 95/4,000 | |||
Maksymalny moment obrotowy [N・m/rpm] | 145/4,100 | 225/3,800 | 300/1,750-2,500 | 227/3,800 | 300/1,750-2,500 | |||
Zasilanie paliwem | Wtrysk wielopunktowy | Wtrysk wielopunktowy | Wtrysk bezpośredni (Common rail) | Wtrysk wielopunktowy | Wtrysk bezpośredni (Common rail) | |||
UKŁAD TRANSMISYJNY | ||||||||
Typ | 5MT | 5MT | 4AT | 5MT | 5MT | 4AT | 5MT | |
Przełożenie 1 2 3 4 5 wsteczny |
4,545 2,354 1,693 1,241 1,000 4,431 |
4,545 2,354 1,693 1,241 1,000 4,431 |
2,826 1,493 1,000 0,688 – 2,703 |
3,854 2,135 1,411 1,000 0,726 3,854 |
4,545 2,354 1,693 1,241 1,000 4,431 |
2,826 1,493 1,000 0,688 – 2,703 |
3,854 2,135 1,411 1,000 0,726 3,854 |
|
Przełożenie główne | 4,625 | 3,727 | 5,125 | 4,100 | 3,727 | 5,125 | 4,100 | |
Przełożenie Wysokie/Niskie | -/- | 1,000/1,970 | 1,000/1,970 | 1,000/1,970 | 1,000/1,970 | |||
PODWOZIE | ||||||||
Przekładnia kierownicza | Zębatkowa | |||||||
Hamulce Przód | Tarcze wentylowane | |||||||
Hamulce Tył | Bębny | Tarcze wentylowane | Tarcze wentylowane | Tarcze wentylowane | Tarcze wentylowane | |||
Zawieszenie Przód | Kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe | |||||||
Zawieszenie Tył | Wielowahaczowe | |||||||
Opony | 225/70R16 225/65R17 |
225/70R16 225/65R17 |
225/70R16 225/65R17 |
225/70R16 225/65R17 225/60R18 |
225/70R16 225/65R17 225/60R18 |
|||
MASY | ||||||||
Masa minimalna / ze wszystkimi opcjami [kg] | 1,407/1,470 | 1,446/1,509 | 1,461/1,524 | 1,529/1,593 | 1,569/1,636 | 1,584/1,651 | 1,654/1,722 | |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 1 830 | 1 870 | 1 890 | 1 940 | 2 100 | 2 100 | 2 170 | |
OSIĄGI | ||||||||
Maximum speed [km/h] | 160 | 180 | 170 | 170 | 185 | 175 | 170 | |
0-100 km/h (*) [sekund] | 14,4 | 11,2 | 11,5 | b.d. | 11,7 | 12,0 | b.d. | |
EKOLOGIA | ||||||||
Norma emisji spalin | Euro 5 | |||||||
Zużycie paliwa – Cykl miejski [litrów/100km] | 10,2 | 11,3 | 11,9 | 8,0 | 11,4 | 12,5 | 8,1 | |
Zużycie paliwa – Cykl pozamiejski [litrów/100km] | 7,1 | 7,4 | 8,0 | 6,0 | 7,6 | 8,1 | 6,0 | |
Zużycie paliwa – Cykl mieszany [litrów/100km] | 8,2 | 8,8 | 9,4 | 6,7 | 9,0 | 9,7 | 6,8 | |
Emisja CO2 (cykl mieszany) [g/km] | 195 | 205 | 219 | 177 | 208 | 225 | 179 |
Większość danych podano zgodnie z wartościami przekazanymi władzom Unii Europejskiej
(*): Dane producenta
Objaśnienia skrzyni biegów:
5MT: 5-stopniowa manualna
4AT: 4-stopniowa automatyczna
plik doc. |
plik.xls |
2010-03-02