Informacja Prasowa Suzuki – Salon De L’Automobile Geneve

  • Wersja w miejskim stylu – bez koła zapasowego na tylnych drzwiach
  • Długość całkowita mniejsza o 200 mm: łatwiejsze manewrowanie w miejskim ruchu i parkowanie
  • Chromowane wykończenie tylnych drzwi, jeszcze bardziej szlachetny wygląd
  • Dzięki uniwersalności i doskonałym własnościom napędu 4×4 Grand Vitara
    pozostaje idealnym pojazdem dla aktywnych na wyprawy w trudny teren, na
    narty czy camping

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym
w Genewie 2010 zadebiutuje nowa wersja modelu Suzuki Grand Vitara.
Będzie to wersja miejska (Urban Version), pozbawiona koła zapasowego na
tylnych drzwiach, stanowiącego do tej pory integralną część sylwetki
samochodu. Jest to odpowiedź Suzuki na oczekiwania rynku europejskiego,
gdzie klienci pragnęli Grand Vitary w nieco bardziej miejskim stylu.
Nowa wersja trafi do dealerów europejskich wczesnym latem 2010 roku.
Od 1988 roku, gdy zaprezentowano model Vitara pierwszej generacji,
pojazd budowany jest w oparciu o konstrukcję ramową i napęd 4×4 –
kluczowe czynniki przesądzające o doskonałych własnościach w terenie,
cechujące każdy prawdziwy samochód terenowy. Obecna Grand Vitara
trzeciej generacji ma stylowe nadwozie o wyraźnie zaznaczonych liniach
i starannie zaprojektowane wnętrze. W tylnej części nadwozia
umieszczono koło zapasowe – znak rozpoznawczy samochodów terenowych i
typu SUV. Grand Vitara trzeciej generacji zdobyła wielkie uznanie nie
tylko wśród fanów pojazdów typu SUV, ale także wśród mieszkańców miast.
Aby jeszcze lepiej zaspokoić oczekiwania tej ostatniej grupy klientów,
Suzuki wprowadza teraz na rynek dodatkowo miejską odmianę Grand Vitary.
Wersja bez koła zapasowego na tylnych drzwiach wygląda równie stylowo i
jest jeszcze lepiej przystosowana do poruszania się po coraz bardziej
zatłoczonych ulicach i parkingach współczesnych miast.

Grand Vitara Urban Version – podstawowe dane techniczne

Nadwozie SUV
Liczba drzwi 3 5
Silnik Benzynowy
1.6L VVT
Benzynowy
2.4L VVT
Benzynowy
2.4L VVT
Diesel
1.9L DDiS
Benzynowy
2.4L VVT
Benzynowy
2.4L VVT
Diesel
1.9L DDiS
Układ napędowy Stały 4×4 4-mode 4×4 4-mode 4×4
Skrzynia biegów 5MT 5MT 4AT 5MT 5MT 4AT 5MT
WYMIARY
Długość całkowita – Od zderzaka przedniego do tylnego (wersja bez koła zapasowego) [mm] 3865 4300
Długość całkowita – Od przedniego zderzaka do tylnej krawędzi pokrywy koła zapasowego typu tarczowego [mm] 4035
Długość całkowita – Od zderzaka przedniego do tylnej krawędzi pokrywy koła zapasowego [mm] 4060 4500
Szerokość całkowita [mm] 1810
Wysokość całkowita [mm] 1695
Rozstaw osi [mm] 2440 2640
Rozstaw kół Przód/Tył [mm] 1540 1570
Minimalny promień skrętu (*) [m] 5,1 5,5
Prześwit [mm] 200 190 200 190
Kąt natarcia/Kąt rampowy/Kąt zejścia 29/20/36 29/19/27
POJEMNOŚĆI
Ilość osób 4 5
Przestrzeń bagażowa (*)
Maksymalna (wg producenta)
Tylne siedzenia złożone
Tylne siedzenia w normalnej pozycji (norma VDA)
 
964
516
184
 
1 386
758
398
Pojemność zbiornika paliwa [litry] 55 66
SILNIK
Typ M16A J24B F9Q J24B F9Q
Liczba cylindrów 4 4 4 4 4
Liczba zaworów 16 16 8 16 8
Pojemność skokowa [cm3] 1 586 2 393 1 870 2 393 1 870
Średnica x skok tłoka [mm] 78.0×83.0 92.0×90.0 80.0×93.0 92.0×90.0 80.0×93.0
Stopień sprężania 10,5 10.0 16,6 10,0 16,6
Moc maksymalna [kW/rpm] 78/5,900 122/6,000 95/4,000 124/6,000 95/4,000
Maksymalny moment obrotowy [N・m/rpm] 145/4,100 225/3,800 300/1,750-2,500 227/3,800 300/1,750-2,500
Zasilanie paliwem Wtrysk wielopunktowy Wtrysk wielopunktowy Wtrysk bezpośredni (Common rail) Wtrysk wielopunktowy Wtrysk bezpośredni (Common rail)
UKŁAD TRANSMISYJNY
Typ 5MT 5MT 4AT 5MT 5MT 4AT 5MT
Przełożenie
1
2
3
4
5
wsteczny
4,545
2,354
1,693
1,241
1,000
4,431
4,545
2,354
1,693
1,241
1,000
4,431
2,826
1,493
1,000
0,688

2,703
3,854
2,135
1,411
1,000
0,726
3,854
4,545
2,354
1,693
1,241
1,000
4,431
2,826
1,493
1,000
0,688

2,703
3,854
2,135
1,411
1,000
0,726
3,854
Przełożenie główne 4,625 3,727 5,125 4,100 3,727 5,125 4,100
Przełożenie Wysokie/Niskie -/- 1,000/1,970 1,000/1,970 1,000/1,970 1,000/1,970
PODWOZIE
Przekładnia kierownicza Zębatkowa
Hamulce Przód Tarcze wentylowane
Hamulce Tył Bębny Tarcze wentylowane Tarcze wentylowane Tarcze wentylowane Tarcze wentylowane
Zawieszenie Przód Kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe
Zawieszenie Tył Wielowahaczowe
Opony 225/70R16
225/65R17
225/70R16
225/65R17
225/70R16
225/65R17
225/70R16
225/65R17
225/60R18
225/70R16
225/65R17
225/60R18
MASY
Masa minimalna / ze wszystkimi opcjami [kg] 1,407/1,470 1,446/1,509 1,461/1,524 1,529/1,593 1,569/1,636 1,584/1,651 1,654/1,722
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 1 830 1 870 1 890 1 940 2 100 2 100 2 170
OSIĄGI
Maximum speed [km/h] 160 180 170 170 185 175 170
0-100 km/h (*) [sekund] 14,4 11,2 11,5 b.d. 11,7 12,0 b.d.
EKOLOGIA
Norma emisji spalin Euro 5
Zużycie paliwa – Cykl miejski [litrów/100km] 10,2 11,3 11,9 8,0 11,4 12,5 8,1
Zużycie paliwa – Cykl pozamiejski [litrów/100km] 7,1 7,4 8,0 6,0 7,6 8,1 6,0
Zużycie paliwa – Cykl mieszany [litrów/100km] 8,2 8,8 9,4 6,7 9,0 9,7 6,8
Emisja CO2 (cykl mieszany) [g/km] 195 205 219 177 208 225 179

Większość danych podano zgodnie z wartościami przekazanymi władzom Unii Europejskiej

(*): Dane producenta
Objaśnienia skrzyni biegów:

5MT: 5-stopniowa manualna
4AT: 4-stopniowa automatyczna

plik doc.

plik.xls

2010-03-02