Informacja Prasowa Suzuki – Salon De L’Automobile Geneve
- Kizashi: połączenie japońskiej jakości i europejskiego stylu
- Doskonałe osiągi i walory jezdne Kizashi podkreślają entuzjastycznego ducha marki Suzuki
- Nowa jakość w segmencie D: prawdziwa radość z jazdy i wyjątkowego stylu
Suzuki Kizashi debiutuje podczas
Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Pierwszym krajem
europejskim, w którym klienci będą mogli kupić ten zupełnie nowy model
zbudowany od podstaw przez Suzuki Motor Corporation będzie Szwajcaria,
gdzie samochód trafi do salonów już tej wiosny.
Kizashi będzie “okrętem flagowym” marki
Suzuki. Nowy model to odważna, sportowa stylizacja, wysmakowany kokpit
o wysokiej jakości wykonania, wyjątkowo bogate wyposażenie,
zapewniające najwyższy komfort, a także dynamiczne osiągi, a do tego
sportowe, ale komfortowe własności jezdne, które osiągnięto w wyniku
wytężonych, długotrwałych testów na drogach Europy i Ameryki Północnej.
Najnowsze dziecko Suzuki to już szósty
w światowej gamie strategicznych modeli marki, poprzez którą Suzuki od
lat konsekwentnie buduje wizerunek innowacyjnej firmy skupionej na
potrzebach klientów, zgodnie z filozofią zawartą w haśle “Way of
Life!”.
Japońskie słowo „Kizashi” określa
nadejście czegoś wspaniałego. Nazwa nowego okrętu flagowego Suzuki
oddaje dynamiczne, perspektywiczne podejście, które pozwala firmie
skutecznie stawić czoła nowym wyzwaniom w produkcji samochodów.
Koncepcja modelu
Nowy sedan Suzuki Kizashi odwołuje się
w emocjonalny sposób do aktywnych kierowców. W trakcie prac
koncepcyjnych i projektowych Suzuki położyło nacisk na pięć
najważniejszych aspektów:
- Stylizacja łącząca sportowy charakter i elegancję
- Perfekcyjne prowadzenie dostosowane do wymagań klienta europejskiego
- Komfort, jakiego oczekuje klient od samochodu segmentu D
- Doskonałe osiągi silnika i niskie zużycie paliwa
- Nadzwyczajna stabilność podczas jazdy dzięki systemowi i-AWD opracowanemu przez Suzuki.
Dzięki tym własnościom Kizashi zapewnia solidną dawkę emocji najwyższego lotu każdemu, kto usiądzie za kierownicą.
Stylizacja, komfort i wygoda
- perfekcyjne połączenie europejskiej stylizacji z japońską jakością
- przestronne wnętrze zaprojektowane przez inżynierów i stylistów Suzuki
- Sportowa, elegancka, luksusowo wykończona tablica rozdzielcza
Stylizacja zewnętrzna Kizashi to
perfekcyjne połączenie designu w europejskim stylu i najwyższej
japońskiej jakości. W masywnej, dynamicznej sylwetce Kizashi
przewidziano 18-calowe koła (dostępne na zamówienie) wykonane z lekkich
stopów. Nowoczesna stylizacja podkreśla oryginalność linii nadwozia i
doskonałe osiągi.
Projektując wnętrze modelu Kizashi inżynierowie i styliści Suzuki
wykorzystali całą swą niezrównaną wiedzę i doświadczenie w
projektowaniu mniejszych samochodów, aby osiągnąć przestronne,
praktyczne wnętrze o wysokim komforcie. Stylizacja wnętrza cieszy oko
atrakcyjnym, dynamicznym, współczesnym wyglądem, podkreślającym
doskonałe osiągi i prowadzenie. Nabywcom powinna przypaść do gustu
elegancka tablica rozdzielcza o sportowej linii, a klienci poszukujący
sedana o charakterze luksusowym będą usatysfakcjonowani skórzaną
tapicerką i materiałami najwyższej jakości oraz automatyczną
dwustrefową klimatyzacją.
Konstruktorzy pomyśleli też o odpowiedniej wielkości bagażnika.
Osiągi i prowadzenie
- Silnik benzynowy o pojemności 2.4 litra łączy doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa
- Bezstopniowa przekładnia CVT
- Nowo opracowany układ napędu na 4 koła i-AWD
- Niski poziom hałasu, wibracji i drgań (NVH)
Aby zapewnić sobie sukces wchodząc w
obszar, na którym jest wiele modeli o nijakim charakterze, Suzuki
podjęło próbę wyłamania się z tradycyjnych wartości reprezentowanych
przez pojazdy segmentu D, wierne swojej filozofii, która zakłada
dostarczanie samochodów o dynamicznych osiągach, a przy tym dających
prawdziwą radość z jazdy.
Do napędu Kizashi służy czterocylindrowy silnik benzynowy DOHC o
pojemności 2,4 litra, który z jednej strony zapewnia doskonałe osiągi
(moc maksymalna: 131 kW/6 500 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 230
Nm/4 000 obr/min), a z drugiej jeden z najlepszych wyników pod względem
zużycia paliwa w tej klasie pojazdów. Układ przeniesienia napędu z
bezstopniową przekładnią CVT również zapewnia niskie zużycie paliwa,
nie pozbawiając przy tym kierowcy przyjemności prowadzenia samochodu.
Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia
(z przodu wzmocnione kolumny MacPherson, z tyłu zawieszenie
wielowahaczowe) zapewniają pewne prowadzenie, doskonałą stabilność,
wysoki komfort, a także minimalny poziom wibracji nadwozia. Nowo
opracowany układ napędu na 4 koła i-AWD pozwala czerpać nieograniczoną
radość z jazdy przy pełnej kontroli nad samochodem. Hamulce tarczowe na
wszystkich kołach, a z przodu 16-calowe tarcze wentylowane zapewniają
skuteczne hamowanie.
Doskonałe osiągi i prowadzenie Kizashi to w dużej mierze zasługa
intensywnych, długotrwałych testów i prac badawczych przeprowadzonych w
najbardziej zróżnicowanych warunkach w różnych regionach świata.
Inżynierowie Suzuki poddali Kizashi trudnym zimowym próbom przy mroźnej
pogodzie na drogach Minnesoty, a także testom w najwyższych
temperaturach w Dolinie Śmierci (USA). Sprawdzili go na wiejskich
drogach Wielkiej Brytanii, na niemieckich autostradach, a także na
legendarnym torze Nürburgring. Układ i-AWD był testowany w Nowej
Zelandii.
Ponieważ Kizashi jest pozycjonowany w segmencie D, a w gamie marki
pełni rolę „okrętu flagowego”, poziom NVH jest wyjątkowo niski nie
tylko dzięki wysokiej sztywności nadwozia i zawieszeniu o znakomitych
własnościach, ale także dzięki doskonałej aerodynamice, skutecznemu
wygłuszeniu hałasu silnika i układu napędowego i-AWD oraz izolacji
akustycznej poprzez użycie materiałów o dobrych własnościach
dźwiękochłonnych, przewidzianych od początku prac projektowych.
Bezpieczeństwo
- Kompleksowy zestaw technologii służących bezpieczeństwu
- ESP®* (Electronic Stability Program) z kontrolą trakcji
- Bezpieczeństwo bierne: nawet do siedmiu poduszek powietrznych
Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, Kizashi jest wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań i technologii.
W standardowym wyposażeniu bezpieczeństwa czynnego przewidziano układ
zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania z elektronicznym
rozdzielaczem siły hamowania, a także układ ESP®* z kontrolą trakcji,
który zwiększa bezpieczeństwo zapewniając zwiększoną stabilność
samochodu podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania oraz manewrów w
sytuacjach krytycznych, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
Bezpieczeństwo bierne zapewnia lekka konstrukcja nadwozia, w którym
przewidziano strefy kontrolowanego zgniotu, absorbujące i rozpraszające
energię w przypadku zderzenia oraz przedział pasażerski o podwyższonej
odporności na odkształcenia. Pasy bezpieczeństwa przednich foteli są
wyposażone w napinacze oraz ograniczniki napięcia. Dla zapewnienia
jeszcze lepszej ochrony kierowcy i pasażerów Kizashi jest wyposażone w
siedem poduszek powietrznych.
*ESP jest znakiem towarowym prawnie zastrzeżonym przez Daimler AG.
Uwaga: informacje podane w niniejszym komunikacie podane są w oparciu o
specyfikację Kizashi przeznaczoną na rynek szwajcarski. Na innych
rynkach Kizashi może występować w innej specyfikacji.
Podstawowe dane techniczne Suzuki Kizashi
SILNIK | Benzynowy 2.4 l |
|
Napęd | na 4 koła | |
Przekładnia | CVT | |
Kierownica | po lewej stronie | |
Liczba drzwi | 4 | |
WYMIARY | ||
Długość całkowita [mm] | 4 650 | |
Szerokość całkowita [mm] | 1 820 | |
Wysokość całkowita [mm] | 1 480 | |
Rozstaw osi [mm] | 2 700 | |
Rozstaw kół | przednich [mm] | 1 565 |
tylnych [mm] | 1 575 | |
Minimalny promień skrętu [m] | 5,5 | |
Prześwit minimalny [mm] | ||
POJEMNOŚCI | ||
Ilość osób | 5 | |
Pojemność bagażnika Siedzenia tylne w normalnej pozycji (norma VDA) [litr] | 461 | |
Pojemność zbiornika paliwa [litr] | 63 | |
SILNIK | ||
Typ | J248 | |
Liczba cylindrów | 4 | |
Liczba zaworów | 16 | |
Pojemność skokowa [cm3] | 2,393 | |
Średnica x skok [mm] | 92.0 x 90.0 | |
Stopień sprężania | 10.0 | |
Moc maksymalna [kW przy obr/min] | 131/6500** | |
Maksymalny moment obrotowy [Nm przy obr/min] | 230/4 000 | |
Zasilanie | Wtrysk wielopunktowy | |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | ||
Typ | CVT | |
Przełożenia |
1 2 3 4 5 6 |
2.349-0.394 |
Wsteczny | 1,750 | |
Przełożenie główne | Przód: | 5.798; |
Tył: | 2,866 | |
PODWOZIE | ||
Przekładnia kierownicza | Zębatkowa | |
Hamulce | Przód | Tarcze wentylowane |
Tył | Tarcze | |
Zawieszenie | Przód | Kolumny MacPherson |
Tył | Wielowahaczowe | |
Opony | 215/55R17 | |
MASY | ||
Masa pojazdu (minimalna/ze wszystkimi opcjami) [kg] | 1 530/1 585 | |
Maksymalna masa dopuszczalna [kg] | 2,030 | |
OSIĄGI | ||
Szybkość maksymalna [km/h] | 205 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h* [s] | 8.8 | |
EKOLOGIA | ||
Standard emisji spalin | Euro 5 | |
Zużycie paliwa [l/l00km] | Cykl miejski | 11.3 |
Pozamiejski | 6.6 | |
Mieszany | 8.3 | |
Emisja CO2 (Cykl mieszany) [g/km] | 191 |
Uwaga: Podane wartości i dane dotyczą modelu oferowanego na rynku szwajcarskim
* Dane producenta
** Maksymalne obroty silnika współpracującego z przekładnią CVT są ograniczone do 6 000 dla bezpieczeństwa przekładni.
plik doc. |
plik specyfikacji.doc |
2010-03-02