Wbrew wcześniejszym przypuszczeniom w nowym siedmiomiejscowym minivanie Volkswagena, który pojawi się na rynku w 2008 roku i będzie montowany w fabryce Chryslera, nie znajdą się unikalne systemy konfiguracji i składania siedzeń Stow’n Go i Swivel’n Go.
Przedstawiciele koncernu Chrysler, który zajmie się przygotowaniem wnętrza i samym montażem nowego minivana Volkswagena oświadczyli na wczorajszej konferencji prasowej w Detroit, że zastosowany w nowej generacji Chryslera Town&Country (Voyager) i Dodge’a Grand Caravan system Swivel’n Go, jak i opracowany wcześniej Stow’n Go, pozostaną unikalne dla marki i nie zobaczymy ich w żadnym Volkswagenie. Swivel’n Go pozwala na obrót drugiego rzędu siedzeń o 180 stopni odwrotnie do kierunku jazdy i zamontowanie stolika pomiędzy drugim, a trzecim rzędem siedzeń. Z kolei Stow’n Go znany już z Chryslera Voyagera poprzedniej generacji, to sprytny pomysł wykorzystujący miejsce w podłodze na równe złożenie drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.
Według Franka Klegona, szefa działu rozwoju Chryslera „Nowy minivan Volkswagena, w którego obszernym wnętrzu znajdziemy podobne systemy konfiguracji siedzeń, jednak znacznie różniące się konstrukcyjnie od tych znanych z Chryslera Town&Country. Zarówno Swivel’n Go, jak i Stow’n Go pozostaną rozwiązaniami unikalnymi dla naszej grupy, co chciałbym podkreślić.”
Siedmiomiejscowy minivan Volkswagena bazować będzie na zaprezentowanej przez Chryslera na NAIAS w Detroit nowej generacji modelu Town&Country. Prawdopodobnie otrzyma jeszcze bardziej luksusowe wnętrze od amerykańskiego auta. Chrysler rozpocznie montaż nowego Volkswagena w połowie 2008 roku. Jednak oprócz dachu, stylistyka i wszystkie pozostałe części karoserii będą się znacznie różniły od minivana zza oceanu.
2007-01-16
29 gru 2019
0