Jednym z najczęściej występujących problemów w firmach zajmujących się transportem obok uszkodzeń pojazdów jest problem "lewego" towaru który kierowcy zabierają ze sobą. Zjawisko to nie tylko jest oszustwem względem pracodawcy, ale może też narazić właściciela firmy na problemy prawne.
Praca kierowcy samochodu ciężarowego to praca wymagająca wielu sił i wyrzeczeń. Nie dziwi więc, że tirowcy próbują ze swojej pracy osiągnąć jak największe korzyści. Problem pojawia się gdy kierowca wpada na pomysł, aby zamiast o swoim zatrudnieniu porozmawiać z pracodawcą dorobić na "lewo". Najczęściej wygląda to tak, że wyjeżdżający z bazy samochód zapakowany towarem który ma być oficjalnie dostarczony po drodze dopakowywany jest dodatkowym towarem.
Proceder ten staje się coraz bardziej powszechny. Kierowcy zresztą nie widzą w tym nic złego, bo przecież najczęściej miejsce dostarczenia dodatkowego towaru znajduje się gdzieś na wyznaczonej trasie. Nie biorą jednak pod uwagę, że z dodatkowym załadunkiem tira wiąże się szereg problemów na który narażony jest jego pracodawca.
Większe, nieplanowane załadowanie przyczepy zwiększa jego obciążenie, a to z kolei powoduje zwiększone spalanie samochodów ciężarowych które same w sobie i tak pochłaniają olbrzymie ilości paliwa. Powoduje to dodatkowe koszta na które na które pracodawcy mogą być nieprzygotowani, a nawet jeśli budżet firmy przewiduje tego rodzaju "straty" to nie ma większego powodu aby takie obciążenia finansowe ponosić.
Firma fleetscompare.com proponuje rozwiązanie tego problemu. Za pomocą nowoczesnych systemów wagowych można sprawdzić startowe obciążenie tira oraz monitorować jak jego waga zmienia się w czasie jazdy. Pozwoli to natychmiast zorientować się czy kierowca nie zabiera gdzieś dodatkowego transportu.
Warto zauważyć, że "lewy" towar najczęściej pakowany jest przez konkurencyjne firmy, które tanim kosztem próbują zwiększyć swoje zyski. Działania takie są moralnie wątpliwe, a także są typowym przykładem cwaniactwa i zwyczajnej kradzieży.
Nie chodzi jednak tylko o samą etykę zawodu oraz o koszta paliwa. Pojazdy ciężarowe spełniać muszą odpowiednie normy wagowe regulowane przez kodeks ruchu drogowego. Przeciążony samochód stanowi ogromne zagrożenie i jest częstą przyczyną wypadków. Przeciążony pojazd zatrzymany do kontroli drogowej jest także zatrzymywany a jego właściciel zapłacić mandat. Prawo jest coraz bardziej restrykcyjne, a stawki za nieprzestrzeganie przepisów wciąż wzrastają.
Dzięki elektronicznym wagom, problem ten jednak nie będzie nas dotyczył. Jego zamontowanie nie wymaga wielu zabiegów przy pojeździe, a obsługa systemu jest niemalże intuicyjna. Na stronie internetowej fleetscompare.com znaleźć można szereg modeli czujników obciążenia, które można do naszych potrzeb. Urządzenie to zwiększa bezpieczeństwo samochodów. Poprawia także wydajność firmy, eliminując ryzyko transportowania niechcianego towaru. Sam czujnik pozwala także skuteczniej kontrolować pracowników.
Następnym razem, nim wypuścimy nasz samochód na drogi warto zaopatrzyć się w system który da nam wiedze, co w czasie jazdy się z nim dzieje.
35991