Ostatnio coraz częściej mówi się o nowym Vyrusie 986 M2 jako o prototypie, który całkowicie zmieni poziom wyścigów w kategorii Moto2.
Motocykl zapewne zwrócił na siebie uwagę zawieszeniem zwrotnicowym, które Vyrus rozwijał przez lata w swoich modelach. W klasie Moto2 jednoślady nie różnią się za bardzo od siebie, więc zawieszenie zwrotnicowe na tle teleskopowych na pewno będzie się wyróżniało. Zastosowanie takiego rozwiązania wpłynie na zachowanie motocykla podczas jazdy, a największą różnicę będzie można odczuć w czasie hamowania.
W kategorii Moto2 wszystkie motocykle mają silniki Hondy CBR600RR, ale rama i zawieszenie muszą być prototypowe. I tu należy zaznaczyć, że Vyrus znany jest z tworzenia jednych z najlepszych konstrukcji tego typu.
Model 986 M2 ma również kilka innych szczegółów, którym warto się przyjrzeć. Chłodnica została umieszczona pod silnikiem. Układ wydechowy usytuowano tuż nad tylnym wahaczem, a jego końcówki zostały zaprojektowane dosyć ciekawie i niecodziennie. Amortyzatory umieszczono poziomo, poprzecznie do kierunku jazdy. Te i jeszcze kilka innych zabiegów mają poprawić wyczucie motocykla przez zawodnika, a także scentralizować jego masę – tak zapewnia sam producent.
Dodatkowym smaczkiem ma być wersja drogowa motocykla, która ma trafić do oferty jesienią tego roku. Co ciekawe, byłaby to pierwsza drogowa replika wyścigowego motocykla startującego w Moto2. Jego cena miałaby wynieść około 25 tysięcy Euro.
2011-02-15