Wersja z numerem 2 000 000 zostanie wysłana do fabryki w Sochaux, gdzie zamontowana zostanie w jednym z egzemplarzy Peugeot 308.
Silniki benzynowe rodziny EP o pojemnoÅ›ci skokowej 1.4 i 1.6 oferowane sÄ… w wielu modelach Peugeot i Citroëna. Najmocniejszy z nich rozwija moc 200 KM. W ostatnim czasie zaprezentowana zostaÅ‚a dodatkowa 270-konna jednostka napÄ™dowa, która dostÄ™pna jest w Peugeot RCZ R.
Produkcja silnika benzynowego opracowanego przez PSA Peugeot Citroën we wspóÅ‚pracy z BMW rozpoczęła siÄ™ w 2006 roku.
Wersja 1.6 THP zostaÅ‚a nagrodzona siedem razy z rzÄ™du przez magazyn „International engine of the year award”.
Każdego dnia produkuje siÄ™ 1 280 silników z tej rodziny. Do tego dochodzi produkcja 900 podzespoÅ‚ów fabrycznych – bloków cylindrowych, gÅ‚owic cylindra, korbowodów i waÅ‚ów korbowych, które codziennie wysyÅ‚ane sÄ… do fabryki BMW w Hams-Hall (Wielka Brytania), a nastÄ™pnie montowane w modelu Mini.
Fabryka Française de Mécanique w Douvrin we Francji zatrudnia w sumie prawie 3 050 osób, z których okoÅ‚o 800 pracuje przy produkcji silników EP. To jedna z dwóch fabryk, obok Trémery, produkujÄ…cych w Europie silniki PSA Peugeot Citroën.