-
w Los Angeles Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID.
-
ID. SPACE VIZZION tworzy nowy segment samochodów: pod wzglÄ™dem aerodynamicznym zbliżonych do Gran Turismo i oferujÄ…cych przestronność SUV-ów
-
nowy design przodu nadwozia oraz dachu przyczynia siÄ™ do zwiÄ™kszenia wydajnoÅ›ci aerodynamicznej auta, wspóÅ‚czynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,24
-
ID. SPACE VIZZION pokazuje jak bÄ™dzie wyglÄ…dać przyszÅ‚y model oferowany w Europie i na rynkach Ameryki PóÅ‚nocnej
„W epokÄ™ elektrycznej mobilnoÅ›ci nowy ID. SPACE VIZZION wnosi wszechstronność i najwyższÄ… jakość” – powiedziaÅ‚ Klaus Bischoff, gÅ‚ówny stylista Volkswagena. Studyjny model powstaÅ‚ w oparciu o moduÅ‚owÄ… platformÄ™ MEB opracowanÄ… przez Volkswagena. Akumulator o pojemnoÅ›ci 82 kWh umożliwia autu pokonanie odlegÅ‚oÅ›ci do 590 km (wg WLTP). DziÄ™ki mocy systemowej ukÅ‚adu napÄ™dowego (4MOTION) wynoszÄ…cej 250 kW, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciÄ…gu 5,4 sekundy.
Nadwozie – czysta dynamika
Samochody elektryczne nie majÄ… chÅ‚odnicy, nie potrzebujÄ… też wiele miejsca, by umieÅ›cić w nich silnik. StyliÅ›ci i konstruktorzy ID. SPACE VIZZION wykorzystali tÄ™ przestrzeÅ„ do stworzenia nadwozia, które bÄ™dzie siÄ™ wyróżniać doskonaÅ‚ymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami aerodynamicznymi, co z kolei pozwoli zwiÄ™kszyć zasiÄ™g samochodu. W charakterystycznej przedniej części nadwozia umieszczono otwory umożliwiajÄ…ce odpowiedni przepÅ‚yw powietrza. Przedostaje siÄ™ ono przez wÄ…skÄ… szczelinÄ™ w nadwoziu znajdujÄ…cÄ… siÄ™ miÄ™dzy reflektorami, a nastÄ™pnie nad bardzo nisko umieszczonÄ… maskÄ… jego strumieÅ„ kieruje siÄ™ ku tylnej części auta. Powietrze przenika również przez otwory znajdujÄ…ce siÄ™ po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyÅ‚u, za samochód. Otwory w zderzaku oraz w masce Volkswagena ID. SPACE VIZZION zaprojektowano jako funkcjonalne elementy konstrukcji studyjnego modelu i sÄ… jednoczeÅ›nie oryginalnymi elementami niepowtarzalnej stylistyki tego auta.
WnÄ™trze – mnóstwo przestrzeni życiowej w podróży
Przy konstrukcji ID. SPACE VIZZION wykorzystano wszystkie zalety pÅ‚yty podÅ‚ogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator elektrycznego pojazdu umieszczono w podÅ‚odze, można byÅ‚o zaprojektować duże wnÄ™trze, porównywalne pod wzglÄ™dem przestronnoÅ›ci do wnÄ™trz aut wyższej klasy. Nie tylko elektryczny napÄ™d sprawia, że ID. SPACE VIZZION to model respektujÄ…cy zasady zrównoważonego rozwoju – zgodnie z nimi dobrano również materiaÅ‚y wykorzystane we wnÄ™trzu. Wykonano je z surowców naturalnych, przykÅ‚adem jest nowa sztuczna skóra „AppleSkin”, w której zastosowano odpady powstajÄ…ce podczas produkcji soku jabÅ‚kowego. We wnÄ™trzu ID. SPACE VIZZION zrezygnowano z chromu zastÄ™pujÄ…c go lakierem przypominajÄ…cym ten metal z wyglÄ…du.
Cyfrowy kokpit Volkswagena ID. SPACE VIZZION wyznacza nowy standard w dziedzinie intuicyjnej obsÅ‚ugi – po raz pierwszy wszystkie informacje ważne podczas jazdy pojawiajÄ… siÄ™ przede wszystkim na wyÅ›wietlaczu head-up, który w swoim dziaÅ‚aniu wykorzystuje technologiÄ™ rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej. Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiajÄ… siÄ™ informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiÄ™kszajÄ…ce komfort, zapewniajÄ…ce internetowÄ… Å‚Ä…czność oraz pozwalajÄ…ce zarzÄ…dzać pokÅ‚adowymi urzÄ…dzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie. Inne istotne dane kierowca odbiera automatycznie i intuicyjnie za poÅ›rednictwem „ID. Light” – interaktywnego pasa Å›wiateÅ‚ umieszczonego pomiÄ™dzy sÅ‚upkami dachowymi A.
Studyjny model z przyszłością
SPACE VIZZION daje konkretny poglÄ…d na to, jak bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚a seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi siÄ™ na rynkach Ameryki PóÅ‚nocnej, Europy i Chin.