-
Premiera nowej Toyoty Yaris – usprawniony napÄ™d hybrydowy, nowy silnik 1.5 l i pakiet bezpieczeÅ„stwa Toyota Safety Sense w standardzie;
-
Nowy Prius Plug-in Hybrid 2. generacji wraz z prezentacją działania napędu plug-in z wykorzystaniem instalacji rentgenowskiej;
-
PeÅ‚na gama hybryd Toyoty – w tym nowy C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid, Prius i Auris Hybrid.
Toyota Yaris
W tym roku zadebiutuje zmodernizowana wersja Yarisa, nawiązująca stylistyką do Yarisa WRC 2017. Zmiany stylistyczne wprowadziły bardziej dynamiczny wygląd nadwozia, podkreślony światłami LED, oraz unowocześnione wnętrze. Yaris oferuje jeszcze cichszą pracę napędu, pewniejsze prowadzenie i lepsze właściwości jezdne.
Toyota Yaris, najpopularniejszy model Toyoty w Polsce, otrzymuje zupełnie nowy silnik 1.5 l, produkowany w Toyota Motor Industries Poland. Jednostka o mocy 111 KM zastąpi dotychczasowy silnik 1.33 l. To bardzo nowoczesny motor z rodziny Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), opracowany z myślą o przyszłych normach emisji Euro 6c oraz wymaganiach homologacyjnych Real Driving Emission (RDE). Zapewnia lepsze osiągi i przyjemniejszą jazdę przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa nawet o 12 procent.
Toyota Yaris jest jedynym w Polsce przedstawicielem pojazdów miejskich, który daje do wyboru trzy rodzaje napÄ™dów – benzynowy, wysokoprężny oraz innowacyjny napÄ™d hybrydowy o mocy 100 KM, zużywajÄ…cy w mieÅ›cie zaledwie 3,1 l/100 km. W nowym modelu napÄ™d ten zostaÅ‚ usprawniony, by zapewnić jeszcze cichszÄ… pracÄ™.
Toyota Yaris jest liderem segmentu pod wzglÄ™dem bezpieczeÅ„stwa – Å›wiadczy o tym 5 gwiazdek w testach Euro NCAP oraz unikalny w klasie aut miejskich dostÄ™pny w standardzie pakiet Toyota Safety Sense.
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji przez wielu analityków jest uważany za najbardziej wydajny model wykorzystujÄ…cy silnik spalinowy. Samochód Å‚Ä…czy zalety nowego Priusa i auta elektrycznego o dużym zasiÄ™gu. Nowa hybrydowa Toyota Å‚adowana z zewnÄ™trznej sieci może rozpÄ™dzić siÄ™ do 135 km/h na samym silniku elektrycznym, a jej zasiÄ™g w trybie EV wynosi teraz do 50 km. Åšrednie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km. Do innowacyjnych technologii, jakie zastosowano w nowym modelu, należy nowy system ogrzewania baterii, panele fotowoltaiczne na dachu, które zwiÄ™kszajÄ… zasiÄ™g auta w trybie EV, oraz klimatyzacja oparta na pompie ciepÅ‚a z wtryskiem gazu.
Lepszy zasiÄ™g i wyższÄ… prÄ™dkość w trybie elektrycznym uzyskano dziÄ™ki nowej baterii litowo-jonowej o wiÄ™kszej pojemnoÅ›ci oraz dziÄ™ki znacznie poprawionej wydajnoÅ›ci wszystkich elementów napÄ™du. NapÄ™d wykorzystujÄ…cy rozwiÄ…zanie Dual Motor Drive System umożliwia zastosowanie generatora jako drugiego silnika elektrycznego do napÄ™dzania samochodu. System ogrzewania baterii podczas Å‚adowania oraz pierwsza na Å›wiecie automatyczna klimatyzacja z pompÄ… ciepÅ‚a i wtryskiem gazu pomagajÄ… uniknąć wÅ‚Ä…czania silnika spalinowego podczas jazdy w trybie EV.
W przednich reflektorach zainstalowano diody LED, co wiąże siÄ™ z kolejnymi oszczÄ™dnoÅ›ciami. DziÄ™ki zastosowaniu do konstrukcji klapy bagażnika – po raz pierwszy w masowo produkowanym samochodzie – tworzyw sztucznych wzmacnianych wÅ‚óknami wÄ™glowymi (CFRP) udaÅ‚o siÄ™ zmniejszyć wagÄ™ pojazdu, a w konsekwencji poprawić wydajność hybrydowego systemu napÄ™dowego.
Prius Plug-in Hybrid jako pierwszy samochód seryjny wykorzystuje system Å‚adowania baterii z panelu sÅ‚onecznego. Ogniwo fotowoltaiczne doÅ‚adowuje akumulator, gdy samochód jest zaparkowany, zwiÄ™kszajÄ…c zasiÄ™g auta na silniku elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie. Podczas jazdy system Å‚aduje uzupeÅ‚niajÄ…cÄ… bateriÄ™ 12 V przeznaczonÄ… do obsÅ‚ugi dodatkowych obciążeÅ„, przez co maleje pobór energii z gÅ‚ównego akumulatora.
Nowy Prius Plug-in Hybrid zostaÅ‚ wyposażony także w platformÄ™ bezprzewodowego Å‚adowania telefonu, duży, kolorowy wyÅ›wietlacz HUD oraz nowÄ… wersjÄ™ systemu automatycznego parkowania SIPA. W trakcie jazdy kierowca otrzyma wsparcie pakietu systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego Toyota Safety Sense (TSS) w rozbudowanej wersji, której dziaÅ‚anie opiera siÄ™ na wspóÅ‚pracy kamery i radaru.
Toyota C-HR
Toyota C-HR to zupeÅ‚nie nowy model w ofercie marki. Samochód wprowadza do segmentu crossoverów napÄ™d hybrydowy oraz nowe podejÅ›cie do stylistyki, wyrażajÄ…ce siÄ™ w poÅ‚Ä…czeniu dynamicznej sylwetki, mocnych przetÅ‚oczeÅ„ i ostrych linii. Kompaktowy crossover zostaÅ‚ zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia mu nisko poÅ‚ożony Å›rodek ciężkoÅ›ci, bardzo sztywne nadwozie i bardzo dobre wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne. Pod maskÄ… Toyoty C-HR Hybrid pracuje napÄ™d hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM. Samochód zużywajÄ…cy tylko 3,6 l/100 km i emitujÄ…cy 82 g/km CO2 jest najbardziej oszczÄ™dnym crossoverem na polskim rynku.
Toyota C-HR z miejsca staÅ‚a siÄ™ bestsellerem w segmencie crossoverów. Wersja hybrydowa cieszy siÄ™ bardzo dużą popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród klientów – wybiera jÄ… 70% nabywców nowego crossovera Toyoty.
Toyota Prius
20 lat temu zadebiutowaÅ‚a Toyota Prius – pierwszy masowo produkowany samochód z napÄ™dem hybrydowym. Obecnie jest to najpopularniejsze auto hybrydowe na Å›wiecie. Prius 4. generacji stanowi najwiÄ™kszy przeÅ‚om w rozwoju technologii hybrydowej od momentu debiutu w 1997 roku. Zużywa tylko 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km CO2. Ponadto samochód może poruszać siÄ™ na samym silniku elektrycznym przez ponad 70% czasu jazdy.
Nowy model zbudowany na nowatorskiej platformie TNGA zapewnia dużą sztywność nadwozia, pewność i stabilność prowadzenia, nisko położony środek ciężkości oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Prius otrzymał tytuł najbezpieczniejszego samochodu w klasie dużych aut rodzinnych Euro NCAP 2016.
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 jest prekursorem segmentu SUV i najpopularniejszym Å›rednim SUV-em w Polsce. Wersja hybrydowa to najbardziej oszczÄ™dny, najmocniejszy i najszybszy RAV4 w historii. NapÄ™d hybrydowy o Å‚Ä…cznej mocy 197 KM skÅ‚ada siÄ™ z silnika benzynowego 2.5 16V VVT-i i silnika elektrycznego. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i spala Å›rednio 5,1 l/100 km. Do prÄ™dkoÅ›ci 50 km/h może pokonać kilka kilometrów na samym silniku elektrycznym.
Bezstopniowa przekÅ‚adnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, wzbogacony o funkcje sekwencyjnej zmiany biegów i tryb Power, dziÄ™ki którym samochód zyskuje bardziej sportowy charakter.
RAV4 Hybrid dostÄ™pny jest także z napÄ™dem na 4 koÅ‚a E-Four. Umieszczony z tyÅ‚u silnik elektryczny o mocy 68 KM zapewnia optymalny rozkÅ‚ad masy pomiÄ™dzy osiami i lepszÄ… kontrolÄ™ trakcji. E-Four to najbardziej zaawansowany technologicznie napÄ™d 4x4 w Toyocie. Auto wyróżnia siÄ™ bogatym wyposażeniem, na które skÅ‚adajÄ… siÄ™ m.in. kamera 360 stopni, zapewniajÄ…ca podglÄ…d otoczenia samochodu z każdej strony, oraz rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense w standardzie od wersji Premium.
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych na polskim rynku. Model jest dostÄ™pny z trzema rodzajami napÄ™du – benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym. Auris Hybrid, najczęściej kupowany samochód hybrydowy w Polsce w 2016 roku, jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. NapÄ™d o mocy 136 KM zapewnia Å›rednie zużycie paliwa 3,5 l/100 km.