ZakÅ‚ad w Ghent to jedna z dwóch europejskich fabryk Volvo Cars. Ten dziaÅ‚ajÄ…cy od 1965 roku obiekt produkcyjny zatrudnia dziÅ› 6500 osób i wytwarza przede wszystkim mniejsze modeli marki, w tym XC40. To wÅ‚aÅ›nie z tego miejsca samochody trafiajÄ… na europejskie rynki, w tym także do Polski. To wÅ‚aÅ›nie w Ghent zostanie wyprodukowany pierwszy w peÅ‚ni elektryczny model Volvo, zatem linia montażowa akumulatorów jest naturalnÄ… i niezbÄ™dnÄ… inwestycjÄ….
MiÅ‚o mi Å›wiÄ™tować tÄ™ doniosÅ‚Ä… okazjÄ™ z naszymi pracownikami tutaj w Gandawie. Jako pierwszy z naszych zakÅ‚adów, który otrzymaÅ‚ liniÄ™ montażowÄ… akumulatorów, Ghent odgrywa pionierskÄ… rolÄ™ w procesie przygotowywania naszej sieci produkcyjnej do elektryfikacji – powiedziaÅ‚ Geert Bruyneel, odpowiedzialny za globalny proces produkcji w Volvo Cars.
Inauguracja jest kolejnym krokiem w ambitnej strategii elektryfikacji Volvo Cars i jej dziaÅ‚ania na rzecz klimatu. Firma planuje zmniejszenie Å›ladu wÄ™glowego przypadajÄ…cego na każdy samochód o 40% w latach 2018-2025. Jest to pierwszy krok do osiÄ…gniÄ™cia celu, jakim jest osiÄ…gniÄ™cie peÅ‚nej neutralnoÅ›ci klimatycznej do 2040 r.
W ciÄ…gu najbliższych piÄ™ciu lat Volvo Cars bÄ™dzie co roku wprowadzać na rynek samochód w peÅ‚ni elektryczny. Takie tempo premier aut typu BEV zostanie utrzymane do 2025 roku. Za pięć lat samochody z napÄ™dem elektrycznym majÄ… stanowić 50% Å›wiatowej sprzedaży naszej marki. PozostaÅ‚Ä… poÅ‚owÄ™ sprzedaży bÄ™dÄ… stanowić samochody hybrydowe. Koncepcja Recharge bÄ™dzie zbiorczÄ… nazwÄ… dla wszystkich pojazdów Volvo Å‚adowanych za pomocÄ… przewodu: zarówno w peÅ‚ni elektrycznych, jak i hybryd typu plug-in.
DoÅ›wiadczenia zebrane podczas uruchamiania linii montażowej akumulatorów w Ghent bÄ™dÄ… wykorzystane do przeprowadzenia podobnych wdrożeÅ„ w pozostaÅ‚ych zakÅ‚adach Volvo. Podobna inwestycja ruszy także jesieniÄ… bieżącego roku w Charleston w PoÅ‚udniowej Karolinie.
Samochody elektryczne bÄ™dÄ… też produkowane w chiÅ„skiej fabryce w Luqiao, która wytwarza modele Volvo oparte na platformie CMA, a także modele siostrzanych marek Polestar i LYNK & CO bazujÄ…ce na tej samej platformie podÅ‚ogowej.
W ubiegÅ‚ym roku Volvo Cars podpisaÅ‚o dÅ‚ugoterminowe umowy na dostawy z dwoma wiodÄ…cymi Å›wiatowymi dostawcami akumulatorów, chiÅ„skÄ… firmÄ… CATL i koreaÅ„skÄ… firmÄ… LG Chem. Umowy obejmujÄ… dostawÄ™ akumulatorów w nadchodzÄ…cym dziesiÄ™cioleciu dla modeli Volvo i Polestar nowej generacji, w tym XC40 Recharge P8.
XC40 Recharge P8 jest pierwszym z rodziny w peÅ‚ni elektrycznych Volvo. Jest to pierwszy w peÅ‚ni elektryczny samochód firmy i pierwsze Volvo z zupeÅ‚nie nowym systemem pokÅ‚adowym obsÅ‚ugiwanym przez system operacyjny Android firmy Google.
Jako w peÅ‚ni elektryczna wersja najlepiej sprzedajÄ…cego siÄ™ SUV-a XC40, pierwszego Volvo, które zdobyÅ‚o prestiżowÄ… nagrodÄ™ Europejskiego Samochodu Roku, XC40 Recharge P8 jest oparty na CMA, zaawansowanej moduÅ‚owej architekturze pojazdu opracowanej wspólnie z Geely Group.